Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jazda na LPG i ubytek Pb Vectra B

zamela 30 Sty 2009 15:40 9619 31
  • #1 30 Sty 2009 15:40
    zamela
    Poziom 14  

    Witam,
    Mam problem z Vectrą B x18xe w której to mam zamontowaną instalkę BRC Seqent 24 .
    Temperatura włączania BRC to 25 stopni i rano po przejechaniu dystansu 500m przełącza się juz na LPG.

    Od roku borykam sie z problemem dużego zużycia benzyny podczas jazdy na gazie i jest to zużycie rzędu 5l na 100km i do tego wiadomo LPG w ilości 9L/100km.

    Pierwsze co sprawdziłem i ew usterki wyeliminowałem to czujnik wału korbowego , czujnik wałków rozrządu , sonda , świece , kable WN , wtryski Pb ,nieszczelności układu paliwowego i wizyta u gazowników którzy twierdzą że z ich strony wszystko jest na 100% OK.

    Zauważyłem pewną zależność ze gdy mam pełen bak benzyny to uchodzi ona w bardzo szybkim tempie do 38L gazu około 16-20L benzyny.

    Podejrzewam regulator ciśnienia paliwa lub coś z emulacją wtrysków.

    0 29
  • Fibaro
  • #2 30 Sty 2009 15:57
    Blicek
    Poziom 26  

    zamela napisał:
    coś z emulacją wtrysków.


    Tu bym zacznoł szukac.

    0
  • #3 30 Sty 2009 16:22
    candy81
    Poziom 10  

    Byc moze gaziarze w pewnych partiach obrotow ustawili w sofcie przejcie zasilania. Czesto tak robia fachowcy przy instalacjach gdzie reduktor i wtryski sa slabe

    0
  • Fibaro
  • #4 30 Sty 2009 17:07
    zamela
    Poziom 14  

    w jaki sposób mogę sprawdzić czy podczas pracy na gazie pracują wtryski benzynowe?

    0
  • #5 30 Sty 2009 17:26
    bartek_j
    Poziom 35  

    Wyłącz pompkę benzynową na odpalonym silniku pracującym na gazie. Najłatwiej wyjmując bezpiecznik. I spróbuj się przejechać.
    Pewnie nie będzie się dało.. Bo problemem jest spadające ciśnienie gazu. Większość instalacji przełącza wtedy część wtryskiwaczy na benzynę. To jest do natychmiastowego wykrycia w czasie jazdy z podłączonym laptokiem do instalacji gazowej. Widać kiepscy ci gazownicy...

    Hehe ale pomysł z wymianą sondy lambda i czujniów w tym przypadku to zabawny dość ;)

    0
  • #6 30 Sty 2009 17:35
    zamela
    Poziom 14  

    Sondy nie wymieniałem tylko została ona sprawdzona czy przypadkiem podczas nagrzewania sie auta nie zubaża mieszanki.

    Wymienione byly czujniki bo sypały bledami i max 4500obr.

    Gdy odłącze pompe paliwa auto pracuje normalnie i można tak jeździć - teoretycznie bo wiadomo koncówki wtrysków sa plastykowe i ......... .

    0
  • #7 30 Sty 2009 17:39
    jokerdrek
    Poziom 15  

    PANOWIE!!!
    Tu jest problem związany z montażem instalacji.Pracująca pompa paliwa niema tu kompletnie nic do tego (choć to kolejny błąd naszych psełdo "gazowników").Problemem jest "nie odcięcia" wtryskiwaczy podczas pracy na gazie i paliwo jest wysysane z wtryskiwacza pomimo iż pompa nie pracuje.Problem bardzo dobrze mi znany i częsty :)
    Psełdo "gaziaże" odcinają prąd na pompę paliwa myśląc że to wystarczy i tu się grubo mylą!!!
    Z montarzem gazów mam doczynienia juz od 12 lat i ten problem jest mi znany bardzo dobrze wystarczy że kolega "zamela" odepnie 4 wtyczki od wtryskiwaczy i już po problemie będzie :)
    Sugeruje jechać do warsztatu który to montował i zmienić odcięcie bęzyny z "zasilania pompy" na odcięcie "WSZYSTKICH wtryskiwaczy" jest to nielada problem i kilka godzin pracy dla niewprawionych elektryków krórzy będą zmuszeni wmontować 4 przekażniki sterowane za pomocą centralki :) :))

    -1
  • #8 30 Sty 2009 17:49
    zamela
    Poziom 14  

    jokerdrek napisał:
    PANOWIE!!!
    Tu jest problem związany z montażem instalacji.Pracujaca pompa paliwa niema tu kompletnie nic do tego (choć to kolejny błąd naszych psełdo "gazowników").Problemem jest "nie odcięcia" wtryskiwaczy podczas pracy na gazie i paliwo jest wysysane z wtryskiwacza pomimo iż pompa nie pracuje.Problem bardzo dobrze mi znany i częsty :)
    Psełdo "gaziaże" odcinaja prąd na pompę paliwa myśląc że to wystarczy i tu się grubo mylą!!!
    Z montarzem gazów mam doczynienia juz od 12 lat i ten problem jest mi znany bardzo dobrze wystarczy że kolega "zamela" odepnie 4 wtyczki od wtryskiwaczy i juz po problemie bedzie :)
    Sugeruje jechać do warsztatu który to montował i zmienić odcięcie bęzyny z "zasilania pompy" na odcięcie "WSZYSTKICH wtryskiwaczy" jest to nielada problem i kilka godzin pracy dla niewprawionych elektryków krórzy będą zmuszeni wmontować 4 przekażniki sterowane za pomocą centralki :) :))



    Pompa działa cały czas bez względu na czym jadę tak więc odcięcia na pompe mi nie zrobili i takie raczej nie wchodzi w grę .

    Nadmienię że im mam więcej benzyny w baku tym ona szybciej jest "spalana" wraz z LPG .

    Gdy silnik pracuje na biegu jałowym i szybko wcisnę pedał gazu to silnik lekko sie przydusi i wchodzi na obroty. Ta sytuacja jest tylko z wolnych obrotów.

    Fotka na której widać jak podpięli sie chyba pod wtryski.
    Jazda na LPG i ubytek Pb Vectra B

    0
  • #9 30 Sty 2009 19:28
    dariusz105
    Poziom 26  

    brc ma procentowe otwarcie wtryskiwaczy po przekroczeniu ktorego powroci na benzyne.aby to wyeliminowac najprosciej odlaczyc pompe i przeciagnac silnik do odciecia.innym powodem tak duzego zuzycia benzyny przy tak szybkim przejsciu na lpg jest wyciek lub stala praca na benzynie przynajmniej jednego wtrysku.systemy wtryskowe maja emulatory wtryskow wbudowane w sterownik i niema mozliwosci ich pominiecia a taka ewentualnosc zajela by duzo czasu.uszkodzenie emulatora lub podlewanie jednego wtrysku,regulatora cisnienia benzyny powoduje kulawa prace na wolnych dobrze widoczne na analizatorze spalin.najdziwniejszym powodem szybkiego opadania paliwa zwlaszcza przy pelnym baku moga okazac sie amatorzy darmowego paliwa:D:D:D

    0
  • #10 30 Sty 2009 20:08
    zamela
    Poziom 14  

    Auto jest garażowane wiec kradzieże paliwa sa nie realne haha.

    Auto na wolnych obrotach nie pracuje idealnie a dokładnie wolniej reaguje na gaz i w przypadku szybkiego wciśnieca pedału gazu silnik lekko sie przydławi, zatrzęsie i wchodzi na obroty.
    Wolniejsza reakcja na gaz , troche nierówne oborty itp
    Wyczyściłem krokowca , przepustnice , EGRa i troche lepiej ale jeszcze nei tak jak powinno byc.

    Taka operacja wykonana ale od 1500obr wygląda normalnie bez przydławienia.

    0
  • #11 30 Sty 2009 20:21
    dariusz105
    Poziom 26  

    analizator lub wypiecie wtyczek wtryskow(check) moze cos wyjasnic

    0
  • #12 30 Sty 2009 20:28
    zamela
    Poziom 14  

    Na dniach dotankuje na maxa Pb , odpale silnik i po nagrzaniu odłącze wtyczki od wtrysków i pojade w bardzo długą trase no chyba ze po kilkudziesięciu km będe widział ze benzyna ucieka to nawrotke zrobie.

    Jeżeli po odłączeniu zasilania wtrysków benzyna będzie ubywała to znaczy że ??
    wtryski leją ?
    coś z reg. ciś. paliwa ?

    Jeżeli po odłączeniu zasilania wtrysków okaże się ze benzyna jest na równym poziomie to znaczy że ??
    coś z emulacją wtrysków ?

    tak mam to rozumiec ?

    0
  • Fibaro
  • #13 30 Sty 2009 21:03
    bartek_j
    Poziom 35  

    Nie chce mi się czytać tych postów ale:
    1.w tym silniku nie tak łatwo odpiąć wtyczki wcale ;)
    2. łatwiej pompę odłączyć bezpiecznikiem...
    3. Prawdopodobnie ci benzyne podbiera jak masz mało gazu...
    4. Z pompą wtryskami, końcówkami plastikowymi (???) to jakaś bzdura zupełna.

    A kolego jokerdrek jak byś wiedział jak działa instalacja sekwnecyjna to byś takich bzdetów nie pisał.

    Cudów nie ma ;)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie chce mi się czytać tych wszystkich bzdur ale:
    1.w tym silniku nie tak łatwo odpiąć wtyczki wcale ;)
    2. łatwiej pompę odłączyć bezpiecznikiem...
    3. Prawdopodobnie ci benzyne podbiera jak masz mało gazu...
    4. Z pompą wtryskami, końcówkami plastikowymi (???) to jakaś bzdura zupełna.

    A kolego jokerdrek jak byś wiedział jak działa instalacja sekwnecyjna to byś takich bzdetów nie pisał.

    Cudów nie ma ;)

    Może być tez tak że delikatnie ci się sączy paliwko przez wtryski albo przez reg. ciśnienia. Ten ostatnio akurat łatwo sprawdzić odpinając rurkę podciśnienia z niego. Ale to by zwykle powodowało inne efekty uboczne...

    0
  • #14 30 Sty 2009 23:44
    zamela
    Poziom 14  

    1. wypięcie listwy zasilania dosyć łatwe.

    2. lub wtyczkę od pompy ale wtedy napewno nie będzie ubywało Pb .

    3. Pobiera bez względu na ilość gazu w butli . Filtry wymienione. Dwa tygodnie temu zalałem 60L benzyny i 38L gazu
    cały czas jeździłem na gazie . Po 9 dniach i 420km skończył się gaz i z baku ubyło około 17litrów etyliny.

    4.Jak wygląda wtrysk do x18xe to wiem i jego końcówka napewno nie jest z tytanu i widziałem jak koleś w omedze miał odcięcie pompy i po kilkunastu kkm wymieniał listwę hahahaa , więc takie rozwiązanie nie wchodzi w grę.


    Na wolnych obrotach sinik nie pracuje idealnie - wolno reaguje na gaz i przy gwałtownym wciśnieciu pedału słychać lekki przydławienie po czym wkręca sie na obroty.

    Sprawdziłem czy na przewodach do wtrysków benzyny jest napięcie podczas pracy silnika na LPG .
    Próbnik z LEDem w środku napięcie na obu końcówkach każdego wtrysku bez względu czy auto pracowało na benie czy na gazie.
    Jutro dokładnie sprawdzę miernikiem jakie jest tam napięcie.
    Jaki sygnał steruje wtryskami benzynowymi ????

    0
  • #15 31 Sty 2009 01:46
    electroshock
    Poziom 12  

    Znam przypadek że paliwo uciekało przez pochłaniacz par paliwa, tyle że to było w jednopunkcie na instalacji II generacji, na sekwencji nie znam się wcale więc mogę pleść bzdury. Objawy podobne, im więcej benzyny tym szybciej uciekało. I jeszcze jedno, z czego wnioskujesz że ubywa Ci benzyny? Przy jeździe na gazie elektroniczny wskaźnik ilości paliwa może kłamać bo kilometrów ubywa a paliwa nie, tak się dzieje np. w Renault Twingo i trzeba odłączać akumulator żeby dowiedzieć się ile tego paliwa faktycznie jest.

    0
  • #16 31 Sty 2009 09:15
    zamela
    Poziom 14  

    Sądze to wskazniku paliwa który działa niezaleznie od przejechanego dystansu. Wiadomo czujnik moze kłamax o litr dwa ale wskazanie jest wyraźne do jednej butli ubylo prawie 20L benzyny i to nie pierwszy raz .

    0
  • #17 31 Sty 2009 09:40
    bartek_j
    Poziom 35  

    zamela napisał:
    1. wypięcie listwy zasilania dosyć łatwe.

    2. lub wtyczkę od pompy ale wtedy napewno nie będzie ubywało Pb .



    Nie ma specjalnej różnicy czy wtyczkę czy bezpiecznik.

    zamela napisał:

    3. Pobiera bez względu na ilość gazu w butli . Filtry wymienione. Dwa tygodnie temu zalałem 60L benzyny i 38L gazu
    cały czas jeździłem na gazie . Po 9 dniach i 420km skończył się gaz i z baku ubyło około 17litrów etyliny.



    Czepiam się: sprawdź sobie co to znaczy "etylina" ;)


    zamela napisał:

    4.Jak wygląda wtrysk do x18xe to wiem i jego końcówka napewno nie jest z tytanu i widziałem jak koleś w omedze miał odcięcie pompy i po kilkunastu kkm wymieniał listwę hahahaa , więc takie rozwiązanie nie wchodzi w grę.


    Jaki tytan? jaka końcówka ? co ma do tego odcięcie pompy ? ;)
    Znam (i osobiście mam hehe) takie silniki co na gazie już ponad 100kkm przebujały i pompa benzynowa przekaźnikiem odcięta.
    Oczywiście wtryskiwacze na gazie też nie pracują, ale to raczej oczywiste i w przypadku sprawnej sekwencji inaczej być nie może.

    zamela napisał:

    Na wolnych obrotach sinik nie pracuje idealnie - wolno reaguje na gaz i przy gwałtownym wciśnieciu pedału słychać lekki przydławienie po czym wkręca sie na obroty.


    I to wspiera teorię o tym, że sterownik od gazu chwilowo ze względu na spadki ciśnienia (lub z innych przyczyn) "podbiera" benzynę. To częsty problem wbrew pozorom, dziwne że twoje gazowniki go nie ogaraniają.

    zamela napisał:

    Sprawdziłem czy na przewodach do wtrysków benzyny jest napięcie podczas pracy silnika na LPG .
    Próbnik z LEDem w środku napięcie na obu końcówkach każdego wtrysku bez względu czy auto pracowało na benie czy na gazie.
    Jutro dokładnie sprawdzę miernikiem jakie jest tam napięcie.
    Jaki sygnał steruje wtryskami benzynowymi ????

    [/quote]

    Objaw normalny. Do wtryskiwacza dochodzi plus a sterownik chcąc otworzyć wtrysk zapina masę. Zmieniając czas otwarcia wtryskiwacza zmienia dawkę wtryśniętego paliwa. Prawda że proste? ;)

    0
  • #18 31 Sty 2009 09:53
    zamela
    Poziom 14  

    Moi gazownicy jak widać sa ciency jak d....pa węza heh bartku_j czy masz może interfejs do BRC albo znasz kogos kto by mi to zdiagnozował raz a dobrze.

    Jakaś przyczyna ubywania benzyny musi być i chciałbym to naprawić a jak nie da rady to zamontuje odcięcie pompy (chociaż ten pomysł mi sie nie podoba)

    0
  • #19 31 Sty 2009 11:04
    dariusz105
    Poziom 26  

    [/quote]

    I to wspiera teorię o tym, że sterownik od gazu chwilowo ze względu na spadki ciśnienia (lub z innych przyczyn) "podbiera" benzynę. To częsty problem wbrew pozorom, dziwne że twoje gazowniki go nie ogaraniają.

    [quote="zamela"]
    seqent 24 jest za glupi i nie potrafi przelaczac pojedynczych wtryskow a spadek cisnienia ponizej dopuszczalnego powoduje powrot na benzyne i informacje o braku gazu.nie ma mozliwisci podpierania sie benzyna przy spadkach cisnien.przejscie na benzyne moze wystepowac po przekroczeniu otwarcia procentowego ustawionego przez montera.

    0
  • #20 31 Sty 2009 11:34
    zamela
    Poziom 14  

    a jesli takie procentowe otwarcie zostanie przekrocozne to uzytkownik jest informowany o przejsciu na zasilanie benzyną czy nie ?

    0
  • #21 31 Sty 2009 18:04
    dariusz105
    Poziom 26  

    co najwyzej mruganiem kontrolki ale pewien nie jestem jak jest w tym kompie.wypowiedz specjalisty od tego kompa lub telefon do czakramu ewentualnie ostra jazda z odpieta pompa da odpowiedz

    0
  • #22 31 Sty 2009 18:53
    zamela
    Poziom 14  

    Ok sprubuje z odpietą pompą ale co to ma dać ?

    0
  • #23 31 Sty 2009 18:59
    dariusz105
    Poziom 26  

    jak przy max mocy przestanie jechac to znaczy ze jezdzil na pb.

    0
  • #24 01 Lut 2009 15:44
    zamela
    Poziom 14  

    Odłączylem pompe paliwa i w trase .

    Kilka razy przeciągałem silnik na maxa i normalnie przy prawie 7tys odcina , wszystko tak samo jak podczas jazdy z podłączoną pompą po za jednym kolor spalin jest jakby jaśniejszy i nie śmierdzi tak jak z podłączoną pompą .
    Po trasie 300km praktycznie nie ubylo benzyny ale wolalbym znaleśc przyczyne a nie tylko zamontować odcięcie.

    0
  • #25 01 Lut 2009 22:10
    dariusz105
    Poziom 26  

    no wiec w programie seqenta wyglada ze ustawione prawidlowo. benzyna podcieka na wtryskach lub regulatorze cisnienia paliwa.sprawdzenie regulatora jest dziecinnie proste i opisane wczesniej.wtryskiwacze mozna odlanczac pojedynczo i obserwowac czy nie ma ruznicy.jesli nie bedzie ruznicy wyjac szyne wtryskowa i sprawdzic pod cisnieniem.

    0
  • #26 01 Lut 2009 22:27
    zamela
    Poziom 14  

    Jak odłącze wężyk podciśnienia to nic sie nie dzieje , nic nie wycieka itp.
    Ten wężyk podcisnienia mam wrazenie jakby nie spelnial zadnej funkcji bo nie występuje na nim próżnia , podłączony jest do przepustnicy którą kilka dni temu czyściłem więc wszystkei kanały są czyściutkie .

    0
  • #27 19 Kwi 2009 00:27
    zamela
    Poziom 14  

    Zrobiłem odcięcie pompy i problem z ubytkiem Pb opanowany .
    Po pewnym czasie padla uszczelka pod glowicą co pociaglo za sobą sonde . Z uszkodzoną sondą auto palilo na rozgrzewke kolosalne ilosci benzyny a po wymianie jest OK z tym ze pozostal jeden problem mianowicie wolna reakcja na pedał gazu zarówno na Pb jak i na LPG ale na gazie jest gorzej.
    Krokowy czysty, egr OK , przepustnice czyściłem , kolektor wydechowy ma lekkie pęknięcie ale czy to może mieć wpływ ?
    Zaraz po odebraniu auta od mechanika po wymianie uszczelki pod glowicą silnik pracował znacznie lepiej , był żywszy a reakcja na pdeał gazu znacznie szybsza. Teraz jadąc na trasie i gdy chce przyspieszyc to do 3tys obr silnik jest mułowaty a pozniej zwija sie dobrze.

    Gdzie szukac przyczyny ?

    0
  • #28 19 Kwi 2009 10:55
    dariusz105
    Poziom 26  

    jesli przez pekniecie wydostaja sie spaliny moze wplywac na sonde.mechanik odpiol akumulator i zrestartowal kompa wiec moze byc to powodem lepszych osiagow.komp zadaptowal sie do istniejacych parametrow np.niedokladnie zestrojona instalka lpg,konczaca sie lub brudna przeplywka.

    0
  • #29 19 Kwi 2009 22:27
    zamela
    Poziom 14  

    Czyli wymiana kolektora na sprawny i pozniej co ?
    rozlaczenie aku a pozniej do gazowników na ponowną kalibracje ?

    0
  • #30 20 Kwi 2009 18:41
    dariusz105
    Poziom 26  

    po jezdzie na pb samochod lepiej pracuje? jesli traci moc po restarcie wykonac diagnostyke z podgladem adaptacji dlugo i krotko terminowych po jezdzie na lpg i pb.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo