witam,
przerabiałem te usterkęw Fiat Brava; Kolega musi rozkręcić mechanizm wycieraczki, wybić os przenoszącą napęd na pióro wycieraczki, przeczyścić oś drobnym papierem ściernym, przesmarować obficie ! dobrym smarem wodoodpornym i ponownie złożyć. Miałem tę usterkę kilka lat temu i od czasu naprawy w sposób opisany nigdy więcej nie powróciła.Uważam, iż powodem zapiekania się osi jest dostawanie się wilgoci do wnętrza mechanizmu. Z tego powodu proponuję dużą warstwę smaru nałożyć na złożony i zamontowany już na klapie mechanizm wycieraczki na oś napędową w miejscu istniejacego oringu - ja wypełniłem całą miseczkę osłaniającą wielowpust na osi napędu smarem jak wyżej.
Czy silnik " chce " napędzć wycieraczkę: - w momencie włączenia nawet jak nie ma ruchu obrotowego pióra, to w lusterku wstecznym widać z pozycji kierowcy poruszenie zatrzymanego pióra spowodowane ruchem - szarpnięciem - zawieszonego na gumowych amortyzatorach układu napędowego wycieraczki.
Podobne zjawisko spowodowane wilgocią jest typową usterką układu napędowego wycieraczki tylnej w Renault Megane.