Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wielki problem z licznikiem *odczyt pędkości* opel

rxr2 30 Jan 2009 19:16 6399 12
  • #1
    rxr2
    Level 9  
    Witam
    proszę nie krzyczeć ze mając tigrę a pisze o astrze ale to dlatego ze mam vectre :)

    Już wyjaśniam, po zatarciu silnika w tigrze kupiłem nowy z vectry x16xel niestety kolektory ssące nie pasowały wiec kupiłem z astry :) wszystko dziala idealnie.

    A tydzień temu padła mi skrzynia biegów udało mi sie zakupić w idealnym stanie z vectry b.

    Zamontowałem ja i założyłem nowe sprzęgło niestety okazało się ze moja nowa skrzynia nie ma wejścia na linkę prędkościomierza.

    wiec zakupiłem licznik z tigry po 99 roku znalazłem wersje angielska w milach ale to niema znaczenia chodzi o to ze jest elektroniczna podłączem wszystko poza prędkościomierzem bo nie wiem skąd brac sygnał w tych wersjach chyba się bierze z czujnika abs. ale tego nie jestem pewien.

    słyszałem również ze jest taki przekaźnika do opla był on montowany w oplach astra 2 ale możne i w innych jest przeliczał on impulsy z ABS na potrzeby licznika prędkości

    KOLOR: POMARAŃCZOWY
    LICZBA PIN: 5
    NR FAB: 6237077 LUB 9134755

    spotkałem się z informacja ze mial tez takie numery 6237026 lub 93234230
    oznaczenia na pinach to:
    dwa piny maja input
    jeden output


    czy ktokolwiek jest wstanie mi objaśnić jak ten temat ugryźć ?
  • #2
    bartek_j
    Level 35  
    Tak, potzrebujesz przegub z koronką taki jak do abs i czujnik abs. Wystarczy na jedno koło. Te 2 piny IN podajesz do czujnika ABS, pin 15 do +12V po stacyjce pin 31 do masy a pin OUT to twój sygnał drogi / prędkości.
    Tylko że nie jest pewne że licznik ci nie będzie kłamał... W sensie przeliczenie impulsów na km... W sumie to się nie zastanawiałem czy można to przeprogramować, ale powinno się dać...

    Aha, ten element który wygląda jak przekaźnik kosztuje w ASO koło 80 PLN... ;)
  • #3
    rxr2
    Level 9  
    tja nawet nie 80 zl a 102zł i maja jeden na stanie w całej Polsce :)

    ale sens w tym ze nie rozumie czemu moja nowa skrzynia jest wyposażona w takie samo cudeńko jak miałem na linkę z ta różnica ze zamiast linki na 3 przewody. jak domniemam jest to taki sam czujnik drogi jak ten na abs *masa +12 sygnał modulowany*


    wyczytałem ze z niego jest 15-16 impulsów na 1m czyli 1600 na km

    pytanie czy nie da się tego jakoś równolegle wpiąć na CPU i licznik ?

    teraz jestem lekko pogubiony bo na allegro jest masa czujników do skrzyniowych do opli tigra vectra.

    I jeszcze jedno najważniejsze żeby cala operacja miała ręce i nogi sygnał z impulsatora musi być rozumiany przez CPU słyszałem ze są rożne wersje modulacji 16 i 30 impulsów na 1m bo inaczej będę miał to co teraz czyli szarpanie i gaśnięcie jak przy zerwanej komunikacji


    może sie ktoś wypowie pod tym kątem by rozwiać moje wątpliwości.
  • #4
    bartek_j
    Level 35  
    Ahaaa czyli masz czujnik przy skrzyni..
    Wykręć i będziesz mógł zdajesię linkę tam zamontować.
    A jak nie, to go podłącz tak jak powinien być. Czyli zasilanie po kluczyku, masa i sygnał prędkości do niebiesko-czerwonego za zegarami.
    ECU to raczej nie zrobi różnicy czy taki czy sraki sygnał, dla niego ważne czy auto się toczy czy nie.
    Gorzej z licznikiem, pewnie będzie kłamał..
  • #5
    rxr2
    Level 9  
    a wiec tak.
    zakupiłem czujnik prędkości od opla corsy do skrzyni biegow
    podłączyłem czujnik w skrzyni biegów masa i +12 a z 2 pin wyszedłem na czerwono niebieski za zegarami * pin 25
    I nic z tego nie wyszło ani tid mi nie pokazuje predkosci ani licznik nie drgnie.

    zadzonilem do elektryka z opla powiedzial ze jak bym chcial to moge sobie z 19 pin z abs wziasc ten sygnal prędkości bo po 99 roku ten sam modul zaczoł ta opcie posiadac wiec w module sie nic nie zmienilo tylko zlacze jest inne.

    nie probowałem jeszcze z tym konwerterem predkosci do ktorego podłaczamy czerwono niebieski ale jedno mnie nie pokoji. przeciez i licznik i czujnik sa z tego samego samochodu *corsaB/tigraA* wiec na boga powinien dzialac.

    a do tego wszystkiego TID podaje mi 2 błedy F12 i F 171 i oczywiscie jeszcze 0 KM :)

    Ps aha licznik jest od wersji angielskiej czyli w milach jesli to ma jakies znaczenie .
  • #6
    bartek_j
    Level 35  
    Taką metodą trudno raczje dojść. tzreba by się oscyloskopem przypiąć do tego sygnału i zobaczyć co tam się dzieje. Z braku oscyloskopu można woltowmierz i baardzo powoli kręcić kołem. Powinno się co chwilę zmieniać pomiędzy 5V a 0V.

    Z resztą bardzo chaotycznie udzielasz informacji. Nie napisałeś np że masz ABS, z którego by można wziąć sygnał..
  • #7
    rxr2
    Level 9  
    przepraszam za moje chaotyczne opisy ale naprawde głowie sie nad tym od 2 tygodni i nie wiem naprawde jak sobie z tym poradzić

    może zrobie teraz tak ze podłacze sobie oscyloskop pod pin 2 w czujniki skrzyni biegów i napisze co dostaje.

    a ponieważ mam jeszcze stary licznik moze napiszesz mi na które piny mam podać napięcie by licznik zasilić bo chce za pomoca wkrętaki zakręcić nim i również sprawdzić oscyloskopem pin 25 co tam z niego wychodzi.

    moze to sa komletnie rozne sygnały
  • #8
    bartek_j
    Level 35  
    Zobacz sobie na schemacie ;)

    OK, w ramach dobroci.. plus na 21 masa na 8
    W moich schematach nie mam corsy z licznikiem na linke, jest tylko elektroniczny.

    A ten czujnik to ma tak:
    1 wyjście,
    2 masa
    3 zasilanie


    W ABS z pinu 26 wyłazi sygnałek prędkości. I to powinny wsztsko być te same sygnały.
  • #9
    rxr2
    Level 9  
    wielki sukces oczywiście wina była po mojej stronie czyli zle odczytałem schemat i pomyliłem kolejność pinów na czujniku.

    Jeszcze raz dziękuje za pomoc.
  • #10
    margnim
    Level 10  
    Witam,
    chciałbym odświeżyć wątek.
    mam Astrę G 2006r i taki problem. Po wyjeciu nieorginalnego radia i zamontowaniu go (przerywał jeden głośnik, wyczyściłem kostkę i jest ok) niestety przestał mi działać licznik prędkości/prędkościomierz i dystansu/drogi. Po wypieciu radia bez zmian. Samochód po tym zdarzeniu czasami szarpie (zajączkuje) przy hamowniu silnikiem. Kontrolka ABS nie świeci. Dignostyka komputerowa nie wykazuje błędów tj. : można odczytac prędkość kół (jest dentyczna brak odchyleń), wyzwolić licznik prędkości (jest sprawny), a mimo to nie ma wskazań prędkości/dystansu i wystepuje to szarpanie.

    Czy moduł sterownika ABS podaje jednym przewodem sygnał WEG / VSS do:
    - sterownika silnika,
    - licznika prękości i dystansu,
    - radia (wyciszanie)?

    Czy ktoś spotkał sie z takim przypadkiem/

    Z góry dziekuje za odpowiedź.
  • #11
    rxr2
    Level 9  
    Spokojnie to częsta usterka podczas majstrowania przy kostce od radia.

    Do radia opl owskiego dostarcza jest sygnał z czujnika w skrzyni biegów i idzie dalej do licznika i ECU (komputera)

    jeśli ten kabelek jakoś sie nam odłączy czy po prostu sam czujnik nie działa to podczas hamowania silnikiem komputer wchodzi w tryb awaryjny i kończy sie tym czym napisałeś.


    sprawa wygląda tak ze musisz sprawdzić połączenie miedzy:

    czujnikiem a kostka przy radiu
    a jeśli tam jest ok to szukać miedzy kostka a licznikiem

    nie sadze ze uszkodziła ci się wiązka idąca do komputera bo to bardzo niespotykana rzecz poza tym tak jak pisałeś ECU nie widzi błędów bo dostaje sygnał wiec problem jest w podłączeniu licznika.

    nie podam ci które piny w kostce są odpowiedzialne za to bo to musisz sprawdzić w opisie do swojego modelu i rocznika ale to na pewno jest problem braku tego sygnału.
  • #12
    margnim
    Level 10  
    Witam,
    tyle, że moja Asterka bierze sygnał prędkości z ABS'u. Byłem w ASO i stwierdzili, że może być uszkodzona pompa ABS, z którą zintegrowany jest sterownik (w co nie chcę wierzyć, gdyż nowa kosztuje 3.4kPLN).

    Czy wie Pan, gdzie pod deską znajduje się złączka/złączki między licznikiem, a kablem do radia?

    Jeśli jest to możliwe proszę o wskazówki.

    Pozdrawiam,
    Maciej
  • #13
    margnim
    Level 10  
    Witam,
    dziękuję za odpowiedź. Okazało się, że coś innego było przyczyną. Mianowicie jakiś czas temu przestało mi działać ogrzewanie tylnej szyby, ale nie wiązałem tego faktu z nową usterką. Okazało się jednak, że po wymianie spalonego przekaźnika od ogrzewania tylnej szyby już mam wskazanie przebiegu kilometrów, prędkości, jak również działa mi ogrzewanie tylnej szyby.

    A panowie z ASO chcieli wymieniać pompę ABS za 3.4kPLN

    Pozdrawiam,
    MAciek I