Witam
Tak z ciekawości chciałem zapytać w jaki sposób rozwiane jest sterowanie silniczkiem który otwiera klapkę od nawiewu i zamyka (powietrze brane z wewnątrz/zewnątrz) - sprawdzałem miernikiem - cały czas idzie tam napięcie ok 9V. klapka jest blokowana jak już się zamknie a napięcie idzie dalej. Czy to oznacza ze silnik jest zatrzymany a napięcie na niego podawane? Tak by się przecież szybko spalił. A może w szeregu z silnikiem jest cos w rodzaju żarówki - jak silnik staje to żarówka albo inny odbiornik prądu przejmuje przepływ prądu?
Tak z ciekawości chciałem zapytać w jaki sposób rozwiane jest sterowanie silniczkiem który otwiera klapkę od nawiewu i zamyka (powietrze brane z wewnątrz/zewnątrz) - sprawdzałem miernikiem - cały czas idzie tam napięcie ok 9V. klapka jest blokowana jak już się zamknie a napięcie idzie dalej. Czy to oznacza ze silnik jest zatrzymany a napięcie na niego podawane? Tak by się przecież szybko spalił. A może w szeregu z silnikiem jest cos w rodzaju żarówki - jak silnik staje to żarówka albo inny odbiornik prądu przejmuje przepływ prądu?