Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1.6 8V. Pozycyjne działają ze stacyjką

30 Sty 2009 22:45 1924 6
  • Poziom 16  
    Cześć!
    Opel Astra 1,6 8V MPI(C16SE Mulctec M) 1993r.
    Czasem gdy przekręce kluczyk w celu odpalenia silnika to zapalają się światła pozycjne.Oczywiście włącznik świateł jest w pozycji wyłączonej a jednak pozycyjne
    niemrawo świecą i całe podświetlenie licznika także.
    Gdy się samo rozmyśli to gaśnie.
    Natomiast czasem na zgaszonym silniku i wyjętym kluczyku gdy włącze pozycyjne to słychać, że się uruchamia silnik krokowy i przekaźnik nr5(skrzynka nad serwem).
    Stacyjkę rozbierałem i nic złego nie zauważyłem.
    Wyłącznik świateł także-żadnych przypaleń i styki nie zużyte.
    Ostatnio wymieniłem szczotki i regulator w alternatorze(Delco Remy 100A-jedna szczotka była przytarta i pierścień ślizgowy porysowany-wyczyściłem drobnym pappierem i filcem, opór wirnika 2ohm).
    Przed wymianą tych elementów całe oświetlenie przez ułamek sekundy czasem błyskało jaśniej i czasem także zwalniał obroty z charakterystycznym jękiem jak przy mocnym obciążeniu elektrycznym.
    Teraz jest OK. Napięcie na aku na wolnych to 14,7V-14,8.Pod obciążeniem(światła i wntylatory chłodnicy) to 14,4-14,5V).
    Aku to Centra futura 50Ah 510A.
    Skrzynka bezpieczników 26+2X30A.
    Samochód miał wcześniej klimę.
    Proszę o pomoc w sprawie tego dziwnego zachowania-powiązania pozycyjnych ze stacyjką.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    Robi się zwarcie albo przy radiu albo na tylnej wiązce zazwyczaj w bagażniku, czasem jak była robiona blacharka przypalają wiązkę i po czasie jest efekt.P
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Dzięki!, To jest możliwe bo radio ma podłączone na stałe tzn. działa bez kręcenia stacyjką.
    Blacharki raczej nie miał robionej, bo wymieniałem po kupnie(4lata temu) zbiornik paliwa, zabezpieczałem progi i wtykałem "oko" gdzie się da9To jest kombi).
    Instalację to ma faktycznie "zakręconą". Na początku usuwałem okablowanie od nagrzewania postojowego webasto, uszkodzonej klimy, niedziałającego wzmacniacza antenowego i jakieś dziwne bliżej dla mnie niezidentyfikowane kable, które do niczego nie były podpięte na obu końcach a na należące do oryginalnych wiązek to one nie wyglądały.
  • Poziom 16  
    Przy radiu gniazdo i wtyczkę sprawdziłem. Opóru między obudową radia a masą nie ma. Radioodtwarzacz kasetowy to "Blaupunkt Bremen SQR 49".
    Zauważyłem natomiast inny objaw, którego wcześniej nie było.
    Gdy radio jest włączone na którymkolwiek programie to gdy przekręcam kluczyk w pozycję zapłonu to radio zaczyna czeszczeć(odbiór) i po dłuższej chwili się uspokaja. Wyłączenie i bezpośrednie włączenie zapłonu już nie robi tego efektu. Gdy się kilka minut odczeka na wyłączonym zapłonie to po włączeniu ponownym zapłonu efekt się powtarza.
    Podobnie jest gdy włącze pozycyjne na pracującym radiu.
    Wszystkie te próby przeprowadzałem na zgaszonym silniku.
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    Wypnij wtyczkę od radia .P
  • Poziom 16  
    OK. Spróbuję pojeździć kilka dni na odłączonym zupełnie radiu, bo i tak do rzadkości należy zebym słuchał w czasie jazdy.
    A tak jak na początku napisałem wszystko zależy od humoru czegoś w instalacji, żeby pozycyjne zaświecało przekręcenie kluczyka w pozycję zapłonu :|.
  • Poziom 16  
    Cześć!
    Efetk jest tzn. od poniedziałku do dzisiaj, przy około 30 odpaleniach nie było żadnych błysków ani dziwnych zachowań wszelkiego rodzaju świateł i powiązań wyłącznika swiateł z układem wtryskowym.
    Silnik nawet zaczął jakby być bardziej podporządkowany ruchom pedału przyśpieszenia.
    Dzięki viper555!.
    Tylko w czym problem: w samym radiu(ono działało zawsze bez zastrzeżeń) czy w jego podłączeniu(wtyczka z 18-toma czynnymi pinami, kilka wolnych miejsc).
    Ja kupiłem z tak podłączonym tzn. uniezaleznionym od stacyjki.
    Na 2 pinach jest napięcie aku a na kilku innych ok. 5V.
    Mam do niego schemat ale niezbyt dokładny i ciężko mi cokolwiek z tego zrozumieć bo przyzwyczaiłem się do prostego podłączania radia bezpośrednio do aku poprzez bezpiecznik.
    Czasem przy dłuższym postoju trochę się nudzi a 8 głosników jest.
    Pozdrawiam!
    Pozdro!