Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

laguna II duzo pali mała moc ale nie zawsze w czym problem?

31 Sty 2009 02:39 16698 8
  • Poziom 8  
    witam. moja laguna to utrapienie dla portfela i zwykłych mechaników .gdy ja kupiłem chodziła w miarę dobrze ale momentami łapała zamułki okazało sie ze jest uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania którego do tej pory nie wymieniłem ponieważ diagnosta mi nawciskał że problemem może być kończąca sie turbina która po miesiącu od zakupu zaczęła dziwnie gwizdać i która mecze do dziś przez kolejne 4 miesiące. ogólnie samochód który kupiłem był powypadkowy ale wyglądał dobrze silnik chodził równo cicho turbina odpowiednio według mnie. po miesiącu wyszło szydło z worka którego nikt nie może ogarnąć – tzn. każdy ma pomysł ale nikt konkretnie . każdy tylko by wymieniał części za tysiące zł a może cos trafi .juz dużo rzeczy analizowałem dużo słyszałem i szuka odpowiedzi co powoduje takie spalanie i utraty mocy chwilowe no i co wydaje ten dziwny dźwięk który niewątpliwe powiązany jest z turbina . 1,9dci 120km pali średnio 6,5-7l mój 9-11 przy normalnej jeździe . stałe obroty 1000 czasami spadają do 800.na wolnych(nie wiem co powoduje takie obroty). no i to buczenie niczym z gwiezdnych wojen dźwięk z butelki .na niskich biegach mocno słyszalne na 5 biegu przy 90km/ h nie słyszalne zależne według mnie od obrotów silnika .turbina-niby chodzi niby daje duże ciśnienie z tego co mówią niektórzy mechanicy. jedna opcja nieszczelny układ intelcooler -wykluczany przez niektórych ludzi mówiących ze samochód w ogóle nie miałby mocy. turbina hmmm po 4 miesiącach musiałaby sie skończyć chyba. nieszczelny układ??? tego nie wiem .czujnik ciśnienia doładowania? czy on odgrywa taką wielką role?
    a może przepływosciomierz bo słyszałem ze ta część potrafi robić duże spustoszenie w samochodzie .boli mnie to spalanie . gdybym chciał drogo jeździć to kupiłbym tańsza wersje w benzynie .nie wiem co może być przyczyną sadze jednak ze oprzyrządowanie ma wine bo silnik niby jest dobry nie gubi ciśnienia itd. może jakieś pomysły?

    Wskazówki- koleś który niby jest diagnosta powiedział ze raczej się kończy turbina a czujnik cisnienia doładowania jest zalany olejem i źle wskazuje ale jak otworzył układ to stwierdził ze jest jeszcze sucho wiec nie wiem czy go słuchać
    Chciałem kupić turbinę po regeneracji ale sam wykonawca mi mowił ze 6 na 10 turbin rozwala się na kanale co dla mnie jest brednia bo jeśli wydaje 1200zł to zadam żeby to chodziło a nie wiem czym może być spowodowana taka statystyka:/
    Cisnienie od powietrza niby Az puchna jak dodam gazu. moge jechac 1bieg 2bieg 70km/h 3 110km/h 4 140km/h i czuje moc po chwile musze redukować pod górki przy np. 40km/h nawet do 2 bo on nie chce iść
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Mam to cudeńko i miałem też problem z mocą , ale u mnie po prostu spadały obroty na po dodaniu gazu dławił się.Nie mogłem nieraz zjechać ze skrzyżowania tak się mulił.okazało się, że to nie kontakciło na złączce od przepływomierza.Spalanie jeśli cykl mieszany , to 6,5 - 7l/100km gdy leciutka noga.W trasie jest się czym pochwalić 5,5l przy niezbyt dynamicznej jeździe.A fachowców do nich jest jak na lekarstwo.Pozdrawiam .Krzysiek.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Turbina gdy sie kończy jest to objaw znikania oleju z silnika to ze jest sucha to znaczy że jest sprawna , w twoim przypadku stawiał bym na nieszczelny układ IC wystarczy mala dziurka w układzie i będziesz słyszeć turbinę jakbyś jechał jakimś samolotem gwizd i świst przy obrotach od 1500-1800 sprawdził bym dokładnie węże od IC dziurka wielkości zapałki może być przyczyna twojego problemu
  • Poziom 9  
    Mam podobny problem, mam lagunę II 1,9 dci 120 KM, którą 13 odebrałem z warsztatu, gdyż stała tam z powodu zapalającej się kontrolki świec żarowych, jednakże błędu nie udało się naprawić, choć elektronicznie już jest wszystko w porządku, po podłączeniu nie ma żadnych błędów. Chciałbym się porardzić, bo widzę że Ci mechanicy też już eksperymentowali, co może być nie tak, bo w końcu kupiłem drugą taką lagunę i podstawiłem dla porównania. Wymianiałem czujnik podciśnienia (nie pomogło), czujnik doładowania (nie pomogło). W końcu podstawiłem im drugą lagunę dla porównania i okazało się że jest za niskie ciśnienie doładowania (przy 1400 obrotów powinno być bodajże około 0,7 bar a jest niewiele ponad 0). Samochód "gwiżdże" dopiero od 2200 obrotów, a powinien znacznie wcześniej. A błąd wywala, gdy np. jaę na wysokim biegu (np. 4 lub 5) przy niskich obrotach silnika i chcę przyspieszyć. Przyspiesza opornie i po jakiś 9 sekundach wywala błąd i przechodzi w tryb serwisowy. Dopiero po 2500 obrotów dostaje mocy.
    A dodam jeszcze że wymieniałem ją w sierpniu, kupowałem od gościa który mówił że regenerowana, ale jak skontaktowałem się z firmą która to robiła to okazało się że był wstawiony nowy środek tzw. core assy. Na początku po wymianie też wywalał mi błąd, ale myślałem że to z powodu za dużej ilości spalin, bo poszło trochę oleju turbiną i strasznie dymiła, ale potem przepaliła to i nadal było to samo. EGR też był czyszczony. Rada jaką dostałem od mechanika to wymiana turbiny i sprawdzenie czy będzie dobrze, ewentualnie wycięcie katalizatora. Chciałem się poradzić czy to ma w ogóle sens, bo niby nie ma błędów w elektronice, ale chyba mechanicznie coś jest nie tak.
  • Poziom 12  
    qugucik stawiał bym na nieszczelny IC i od tego bym zaczął jeśli turbina gwiżdze a ciśnienia nie ma to jest raczej nieszczelność ( niektóre nieszczelności mogą być widoczne tylko po ciśnieniem )
  • Poziom 1  
    qugucik, mam bardzo podobny problem do twojego, napisz jak sobie poradziłeś.
    Warsztat w którym zasięgałem opinii twierdzi że IC jest ok., ale jak by co to sprawdzę to jeszcze w innym warsztacie.
    Czasami zapala się pomarańczowa kontrolka "spiralka" komputer wywala wtedy błąd 1815 Czujnik ciśnienia doładowania. Czujnik ten sprawny na 100% to sprawdzone. Coś musi powodować że wykazuje błąd.

    Jak skutecznie sprawdzić szczelność Intercoolera?
  • Poziom 36  
    qugucik napisał:
    Mam podobny problem, mam lagunę II 1,9 dci 120 KM, którą 13 odebrałem z warsztatu, gdyż stała tam z powodu zapalającej się kontrolki świec żarowych, jednakże błędu nie udało się naprawić, choć elektronicznie już jest wszystko w porządku, po podłączeniu nie ma żadnych błędów. Chciałbym się porardzić, bo widzę że Ci mechanicy też już eksperymentowali, co może być nie tak, bo w końcu kupiłem drugą taką lagunę i podstawiłem dla porównania. Wymianiałem czujnik podciśnienia (nie pomogło), czujnik doładowania (nie pomogło). W końcu podstawiłem im drugą lagunę dla porównania i okazało się że jest za niskie ciśnienie doładowania (przy 1400 obrotów powinno być bodajże około 0,7 bar a jest niewiele ponad 0). Samochód "gwiżdże" dopiero od 2200 obrotów, a powinien znacznie wcześniej. A błąd wywala, gdy np. jaę na wysokim biegu (np. 4 lub 5) przy niskich obrotach silnika i chcę przyspieszyć. Przyspiesza opornie i po jakiś 9 sekundach wywala błąd i przechodzi w tryb serwisowy. Dopiero po 2500 obrotów dostaje mocy.
    A dodam jeszcze że wymieniałem ją w sierpniu, kupowałem od gościa który mówił że regenerowana, ale jak skontaktowałem się z firmą która to robiła to okazało się że był wstawiony nowy środek tzw. core assy. Na początku po wymianie też wywalał mi błąd, ale myślałem że to z powodu za dużej ilości spalin, bo poszło trochę oleju turbiną i strasznie dymiła, ale potem przepaliła to i nadal było to samo. EGR też był czyszczony. Rada jaką dostałem od mechanika to wymiana turbiny i sprawdzenie czy będzie dobrze, ewentualnie wycięcie katalizatora. Chciałem się poradzić czy to ma w ogóle sens, bo niby nie ma błędów w elektronice, ale chyba mechanicznie coś jest nie tak.

    Potrzebny jest odczyt w trakcie jazdy,przepływki w renault potrafią przekłamywać nie generując błędu.Miałem Lagunę gdzie zużycie powietrza było 200kg/h,przy prędkości i obrotach na których sprawna dawała odczyt 130kg/h.ECU nie wywaliło błędu przepływki,natomiast sporadycznie pojawiał się błąd czujnika ciśnienia doładowania.
  • Poziom 13  
    witam.
    Panowie mam Lagunę II 2,2dci initiale,gadaczka,GPS i takie tam wodotryski.Czytając o tych waszych mechaniorach to aż mi się nóż otwiera w kieszeni.Powiem szczerze,że mało jest konkretnych fachowców od tych aut.Przeżyłem "rozdymanie"intercolera,niedawno wymianę turbiny.Oczywiście turbinę "wyczaiłem"sam.Poszła się rypać dosłownie z chwili na chwilę.Jazda na uszkodzonej turbawce grozi ROZBIEGANIEM się silnika.Silnik rozkręca się tak że nie jesteś w stanie go zgasić,wszystko zależy od twojej reakcji.Jeśli nie zdążycie w porę stłumić silnika do możesz zobaczyć korbowody w głowicy itp.:cry:Jest film na youtube właśnie jak w Lagunie II rozbiega się silnik gościowi na ulicy.Powiem że robi wrażenie Jak mi turbawka padła to nie jeżdziłem autem przez dwa tyg.(czekanie na nową turbinę i wolne miejsce u mechaniorów).Pod tym adresem http://www.renaultlaguna.pl/forum/ jest wszystko na temat tych aut.Są tam też moje posty na temat turbiny i nie tylko.Polecam to forum bo tam są ludzie z całej Polski którzy użytkują i sami naprawiają Lale.Pozdrawiam.
  • Użytkownik obserwowany
    Trudno troszkę naprawiać te maszynki bez wiedzy i clipa względnie innego calkulatora.
    Wtedy wyłapiesz parametry życiowe silnika.

    A tak w ciemno to można żone ruchać.