Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Eberspacher D1L, sterowniki, czym się różnią?

31 Jan 2009 06:54 4112 20
  • Level 1  
    Spotkałem się z różnymi oznaczeniami sterownika dedykowanymi do D1L 24 V np: 25 1385 05 0000, 25 1532 05 0000 , 20 1575 80 0000,
    25 1484 50 0000 , 25 1484 40 0000 Czy można je stosować zamiennie ?
    Czym się różnią ?. Co oznaczają cyfry ? Może ktoś posiada taką wiedzę ?

    pozdrawiam
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 10  
    Witam kolegów. Jestem tu nowy, przepraszam jeśli to nie ten dział choć tytuł wątku raczej ogólny. Mam eberspacher'a d1l w Peugeocie Boxerze. Sterowanie Honeywell (przełącznik i pokrętło ze skalą 10-35st C). Nie odpala mi wcale, nie reaguje na nic. Autko kupiłem w czerwcu tego roku. Przy oględzinach autka ogrzewanie odpaliło więc tematu nie ruszałem do zimnych dni i nocy. Nie słychać żadnego tykania (cykania) pompki paliwa, żadnego cyknięcia jakiegokolwiek przekaźnika. Od zakupu autka nic nie grzebałem w tym ogrzewaniu, ani przy okablowaniu. Nie wiem od czego zacząć i na czym się skupić. A temperatura wiecie jaka jest :). Czytałem na elektrodzie o jakimś wyłączniku przegrzania pod gumową osłonką. Jest wciśnięty. Proszę o jakąkolwiek poradę. Pobrałem już schematy z tego forum ale jako laik w temacie nie chcę nic zepsuć. Z góry dziękuje
  • Level 21  
    Sprawdź świecę żarową...
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 10  
    Ale czy nie powinno być jakiegokolwiek sygnału startu, jakiegoś cykania czy coś? Samochód zanim kupiłem miał problem z alternatorem (dawał "złe" napięcie - cokolwiek to znaczy), został wymieniony na nowy dzień przed zakupem. Jeśli owe napięcie mogło coś namieszać gdzie można to sprawdzić?
  • Level 21  
    Sprawdź świecę żarową w ogrzewaniu. Przez nią idą wszystkie czujniki i gdy jest uszkodzona to nawet wentylator nie ruszy. Wydaje mi się, że w niej leży przyczyna usterki. Albo jeszcze możesz sprawdzić, czy dochodzi prąd do ogrzewania, bo może uszkodził się bezpiecznik lub jakiś kabel się przerwał, albo styki skorodowiały, przyczyn może być wiele
  • Level 10  
    Kolego Apollo, w którym miejscu sprawdzić czy idzie napięcie. Przyznam się bez bicia, że nie bardzo wiem w który kabel wejść miernikiem, nie mam schematu jak było to podłączane.
  • Level 21  
    Adasko_PL wrote:
    w którym miejscu sprawdzić czy idzie napięcie. Przyznam się bez bicia, że nie bardzo wiem w który kabel wejść miernikiem, nie mam schematu jak było to podłączane.


    Przy ogrzewaniu powinno być kilka kostek el. gdzie wpięte są przewody (jeśli ogrzewanie było domontowywane nie powinieneś mieć kłopotów z ich znalezieniem). Przewody zasilające ogrzewanie przeważnie są grubsze od pozostałych i w kolorach czerwony (ew.biały)-plus i brązowy (ew. czarny)-minus. Na tych przewodach powinno być zasilanie, jeśli brak, to szukaj po kablach (może przepalony bezpiecznik, lub tak, jak pisałem wcześniej).
    Powodzenia
  • Level 10  
    Apollo, problem rozwiązałem. Ogrzewanie działa. Plus który idzie do aku szedł podłogą, przyciśnięty był rogiem osłony stopnia i w tym właśnie miejscu miał przerwę. Zaraz przy aku zmylił mnie kolor. Plus szedł czerwony, w miejscu przepustu był izolowany, dalej szedł już zielony, przerwany czarną nie wielką kostką z bezpiecznikiem płytkowym 10A, spalonym oczywiście. Wymieniłem i jest ok. Ogrzewanie zareagowało natychmiast po włączeniu, później słyszałem pompkę (cykanie lub pukanie jak kto woli). Nie było palone od 6 miesięcy przy moim użytkowaniu. Grzeje bardzo dobrze, jedyny minus to głośna praca wentylatora. Ogrzewanko chodziło z 25min, po 15min pracy wentylator chodził jakby ciszej. Może jakiś syf tam jest. Nie wiem tylko jakie kroki w tej chwili podjąć. Czy wystarczy go wyczyścić, czy kapnąć jakiegoś oleju na wałeczek na którym się obraca, czy może trzeba go wymienić?
  • Level 21  
    Poobserwuj jeszcze trochę przy dłuższym użytkowaniu, zobaczysz co się dzieje. Jeśli jest to taki typ jak piszesz D1L, to prawdopodobnie możesz mieć problem ze znalezieniem takiego wentylatora (ogrzewań takich jest już bardzo mało), a samo smarowanie oliwką nie wiele pomoże.
    Cieszę się, że mogłem pomóc,
    Pozdrawiam
  • Level 10  
    Acha własnie bym zapomniał. Jeśli chodzi o ten zielony kabel do aku (+). Na przerwaniu był bezpiecznik 10A spalony, z braku innych wsadziłem 20A nie będzie za mocny?

    I ostatnie już pytanie, trapi mnie cały czas. Ile spala takie ogrzewanie? Rózne teorie w internecie można spotkać od 0,2 do -0,6l /h pracy.
  • Level 21  
    Bezpiecznik bardzo dobry, co do spalania to nie powinno palić Ci więcej niż 0,25-0,45l na największej mocy (ustawie potencjometru na największej skali grzania)
  • Level 10  
    No i długo się nie pogrzałem. Wszystko było w jak najlepszym porządku. Ogrzewanie włączało się elegancko, po kilku minutach grzało aż miło. Podjechałem pod rozładunek, a że -18stopni 5km przed włączyłem dewasto. Poszedłem spać do kurnika, aż tu nagle słysze, że silnk pracuje ciszej, pomyślałem, że syf który w nim tam się mielił to już wspomnienie i że będzie tylko lepiej. Aż tu nagle silnik stanął. Szybko zeskoczyłem na dół, słychać było nadal cykającą pompkę paliwa. Pokrętło ustawiłem na 0stopni i wyłączyłem całkowicie, tak że pompka zamilkła. Zdjąłem osłonę z kratką od strony silniczka. Próbowałem palcem pokręcić, ale ciężko szło. Chyba silnik się zatarł. Teraz szok, na wiosne w grudniu się nie zapowiada, a grzać trzeba. Lepiej już te chociaż 400ml na godzinę poświęcić niż auto na chodzie trzymać.

    Pytanie i wołanie o pomoc zarazem. Ile kosztuje taki silnik? Czy da się go jakoś tanio wymienić na śląsku? Z tego co wygooglałem jest serwis klimatyzacji i ogrzewań postojowych w Mikołowie, kolejny znalazłem w Skoczowie. Sam też pauzowałem kiedyś na terenie podobnego serwisu w okolicach Radomska. Jakie mogą to być koszty (silnik nowy/regenerowany z gwarancją + wymiana)? Bardzo proszę o pomoc.. Zimno troche..

    Ewentualnie czy samemu można coś wskórać? Może szczotki się starły i dlatego nie rusza. Gdybam, bo nie mam zielonego pojęcia jak to przywrócić do życia..
  • Level 10  
    Ponawiam pytanie, jeśli ktoś jest w temacie bardzo proszę o podpowiedź.
  • Level 21  
    Sprawdzę po Świętach u siebie w warsztacie, powinienem mieć jakiś używany, to dam znać.
  • Level 10  
    Kolego Apollo, wymieniłem wczoraj bezpiecznik na przewodzie (+) przy aku, był spalony, ale ogrzewanie nie startuje, mogło pójść jakieś zabezpieczenie w środku? A za cynk w sprawie silnika będę wdzięczny bardzo.

    Przy okazji, WESOŁYCH ŚWIĄT.
  • Level 10  
    Sprawdziłem przycisk przegrzania (pod gumką) jest wciśnięty. Na przewodzie + dałem bezpiecznik 10A - dla bezpieczeństwa. Teraz nie startuje wcale, pompka nie cyka, silniczek ani drgnie.

    Ponawiam i proszę o poradę.
  • Level 21  
    Kolego sprawdź świecę żarową, może ma przerwę...
  • Level 2  
    adasko brawdopodobnie zablokowany sterownik kod 033 zablokowanie śilnika bądż uszkodzony sam sterownik
  • Level 10  
    A co oznacza ten kod 033? Tak jak pisałem wyżej, po zatrzymaniu się silniczka dmuchawy od razu wyłączyłem. Pompka jeszcze tykała. Jakich sterowników mogę użyć po "koleżeńsku" by sprawdzić czy reszta działa? W grę wchodziły by wszystkie sterowniki eberspachera? A propos zablokowanego silnika, po zdjęciu osłony obracałem go palcem i nie wyczułem żadnego oporu, może to szczotki... ?
  • Level 25  
    Sterownik D1L nie pokazuje kodów błędów. Najprościej wymienić silnik i zapomnieć o problemie na kilka lat... choć to kosztuje.
    Tanio? Rzeźbić w silniku, szczotki, łozyska... może się uda. Jak się nie uda czy też znów popsuje... palić silnik. 100zł na paliwko na noc pewnie wystarczy.
  • Level 10  
    Skrylak, jakie są koszty takiego silnika i montażu? Widzę po avatarze, że serwisujesz takie urządzenia, często jeżdżę przez Warszawę i w zależności od kosztów silnika i wymiany mogę się skusić podjechać.