Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Almera N16- czyszczenie przepustnicy, przepływomierz

adielektro 31 Jan 2009 09:11 34044 14
e-mierniki
  • #1
    adielektro
    Level 20  
    Witam, almera II N16 przed liftem, silnik benzynowy 1,5 przepustnica połączona linką z pedałem gazu. Problem polega na tym, że była dziura w obrotach tak około 1200-2000tyś, po zdjęciu przepustnicy oraz przepływomierza auto nie chce poprawnie chodzić, odpala, wskakuje na obroty około 1800, gaśnie itd. Jest tam TPS - na miernik zachowuje się poprawnie - nie przerywa oporność idzie płynnie, są krańcówki min i max otwartej przepustnicy - sprawne oraz silnik krokowy.
    Zastanawiam się czy trzeba przeprowadzać adaptację przepustnicy - ale jest tam na linkę.
    Adaptację TPS -? nie mam consulta aby podpiąć, może da się bez komputera i kabelka ??
    Przeszukałem forum nissana ale bałagan straszny i nic pewnego tylko mętlik w głowie - wszędzie piszą o adaptacjach przepływomierza tps-u przepustnicy, co trzeba zrobić w moim silniku - proszę o wskazówki.
    .
  • e-mierniki
  • #2
    cardiag
    Level 30  
    tak, jest taka funkcja adaptacji.
    Jednak sam też się powinien nauczyć. Sprawdź, czy czegoś nie zepsułeś. Uszczelka pod przepustnicą.
  • e-mierniki
  • #3
    adielektro
    Level 20  
    -odpala i gaśnie nie chce reagować na pedał gazu, po skasowaniu błędów i ponownym odpaleniu generuje ten błąd 325 lub 0325 - odczytuje błyskowo. ---- Co to za błąd ----- przepływomierz ??
    Uszczelka raczej sprawna - złożyłem na starą - oryginalna cienka warstewka pasty-wszystko szczelne.
    Zastanawiam się czy adaptacja przepustnicy w tym modelu ma miejsce - przecież tam jest linka od pedału gazu.
    Niestety jest możliwość uszkodzenia przepływomierza bo był przedmuchiwany już wcześniej i myty alkoholem
    Po odpięciu przepływomierza auto nie gaśnie ale trzyma obroty około 1600 i mogę gazować góra do 2500 - tryb awaryjny??? - oczywiście wtedy check świeci.

    Dodano po 3 [godziny] 26 [minuty]:

    Trochę więcej info :
    Wykasowałem błędy
    - silnik start i...chwilę chodzi obroty spadają i gaśnie - sterownik praktycznie teraz nie rejestruje błędów
    - błąd 325 - prawdopodobnie spalanie "stukowe" - próbowałem go podtrzymać na obrotach i moze komp to wyłapał - powiedzmy przypadek, że stukało
    - kolejny reset błędów
    - odpinam wtyczkę od przepływomierza i auto odpala ładnie ale za wysokie obroty i wchodzi chyba w tryb awaryjny bo kręci się tylko do 2,5tyś obr. a dalej zaczyna przerywać i traci moc
    - zamówiłem przepływomierz (zamiennik) za około 220zł będzie w poniedziałek.
    - oczywiście po odpięciu wtyczki z przepływki - świeci check i generuje błąd 100 (0100)
    jakieś uwagi coś jeszcze sprawdzać czy czekać do poniedziałku ??
  • #4
    jurekk55
    Level 36  
    zrób jednak odczyt nie tylko błędów,parametry które "widzi komputer są ważne
  • #5
    adielektro
    Level 20  
    Niestety nie posiadam np consulta II, błędy sprawdzam "migowo", kasuję również sposobem- ale skutecznie i bez problemów. Mam tylko vag-a. Poza tym gdy wszystko jest podłączone to auto gaśnie i nie da się go utrzymać odpalonego - więc pewnie odczyty by nie wyszły, co do przepływomierza to myślę , że może być trachnięty bo był ostro potraktowany powietrzem oraz po jego odpięciu auto chodzi tak jak wyżej opisałem. Dzięki za zainteresowanie.
  • #6
    fafik19
    Level 10  
    Tak jak piszesz raczej na 100 jest to wina przeplywomierza. Pamietaj ze to niezwykle delikatny element i czysci sie go wacikiem nasaczonym spirytusem lub plynem do tego przeznaczonym a nie sprezonym powietrzem. A co do przepustnicy to w twoim aucie nie podlega adaptacji, ale czy napewno jest czysta, moze kanaliki od biegu jalowego sa zabrudzone.
  • #7
    adielektro
    Level 20  
    przepustnica umyta na błysk, krokowy i gniazdo - błysk cały dolot -lustereczko - ogólnie to było zasyfione aż dziwne, niestety w samym kolektorze dolotowym nie doczyściłem bo zbyt dużo do rozbierania jutro dam znać jak założę nową przepływkę.
  • #8
    adielektro
    Level 20  
    Przepływomierz dotarł - auto odpala, kręci się na obroty prawidłowo niby jest dobrze ale :
    - często podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła obroty trzyma około 1800 !!!
    - ciągle generuje błąd 325 - prawdopodobnie spalanie stukowe
  • #9
    tokarz
    Level 18  
    Witam,

    w Almerze N16 z 2001 roku istnieje procedura adaptacji przepustnicy bez użyciua Contulta-II. Opis znajduje się w instrukcji serwisowej.

    Pozdrawiam.
  • #10
    hubert8605
    Level 11  
    Witam,
    Ja mam troche inny problem. Mam Almere 2004r 1.5 16v po lifcie, i samochod sie wogule nie wkreca na obroty - tzn kreci sie ale bardzo wolno, przyspieszenie w tempie żółwim i spalanie hoho. No i oczywiscire CHECK sie nonstop pali.

    Bylem juz na kilkuktrotnym resecie błędów i spece stwierdzily ze moze byc walnieta sonda lambda. Bo jak na zapalonym silniku podlaczony do kompa pokazywalo podobno "ze jedna sonda daje 200jednostek a druga 0" - nie wiem o co chodzi, ale z tego co czytam to moze byc to przepływka tez i nie wiem co robic:/.

    Please help
  • #11
    Artur h
    Level 19  
    Lambdę trzeba by było wymienić .Teraz pytanie brzmi którą.Tą przed katem czy tą za katalizatorem.Koszt uniwersalnej np: magneti mareli ( 4 przewody) to koszt ok 125zł
  • #12
    hubert8605
    Level 11  
    błąd jaki sie pojawia to ETC ACTR wydaje mi sie ze to przepustnica tez moze byc :/, ale pewny nie jestem
  • #13
    Artur h
    Level 19  
    Można sprawdzić lambdę czy pracuje wpinając się w kabel sygnałowy .Miernik w zależności od obrotów powinien wskazywać napięcie od 0 v do 1 v.Jeśli napięcie się zmienia to znak że lambda jeszcze żyje.Pozdrawiam
  • #14
    hubert8605
    Level 11  
    z tego co sie zorientowalem to moze to byc przepustnica lub czujnik przepustnicy pod pedałem gazu.

    Auto na postoju podpiete do kompa nie pokazuje bledów, natomiast w czasie jazdy juz tak.
  • #15
    adielektro
    Level 20  
    Adaptacja przepustnicy, odcięcie przy kompie sygnału z czujnika prędkości - auto śmiga już kilka miesięcy - rewelacyjnie i spalanie dość znacznie spadło.