Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 6N2 2000 1.9 SDI gaśnie podczas jazdy

aaaduu 31 Sty 2009 11:02 7068 13
  • #1 31 Sty 2009 11:02
    aaaduu
    Poziom 9  

    Witam
    Mam Polo jak w temacie i mam z nim spory problem. Mianowicie gaśnie w trakcie jazdy wczoraj wyjechałem z garażu przejechałem jakieś 2km zgasł, potem na odcinku 500metrów zgasł jeszcze ze 3 razy potem po kojenych 3-4km znowu zgasł i spokój dojechałem do krakowa(obecnie mieszkam pod krakowem) dystans jakieś 18km byłem w kinie jakieś 3h i wracam do domu zgasł 2 razy po kilkuset metrach od odpalenia i potem znowu za jakąś chwilę.
    auto prawdopodobnie ma przejechane 172000 km w tym ja zrobiłem ponad 2000 km zrobiłem w nim rozrząd, pasek, wymienione wszystkie filtry paliwa na końcu kilka dni po reszcie, bo kupiłem ze złym podejściem jak się okazało.
    Mam vaga 5053 podpiąłem i tak silnik brak błędów liczniki podaje błąd z utrzymywaniem prędkości, ale jak kupiłem wyszedł problem z licznikami(przelutowane), ale może on powstawać z innego powodu, bo prawdopodobnie rozrusznik mam do zrobienia tzn. jak jest zimny to pali tak jakby miał 10-letni akumulator aku też nowy założony. Jeszcze mam problem z ABSem podaje uszkodzony prawy czujnik, ale tam ktoś grzebał i był zmieniany i cięty kabel, ale to ina bajka.
    Co jeszcze z obserwacji...
    aaa temperatura silnika podczas pracy zawsze miałem na 70stopniach, do 90 dochodziło tylko w korkach. Na chwilę obecną vag podaje mi temperature silnika ok 62-3 stopni, a liczniki 58 i praktycznie wskazówka się nie rusza. Czy to jest normalne?
    Wracając do ABSu to bloki pomiarowe wyglądają tak jak ruszam odczyt z prawego przedniego koła na początku jest zero, ale potem prędkość jest normalna jak na pozostałych kołach(czyli czujnik czyta prędkość, nie to żeby kompletnie zdechł). Jeżeli jesteście w stanie pomóc w którymkolwiek z problemów będę wdzięczny. Za odpowiedzi jedz do elektryka/mechanika z góry podziękuję, bo chce mieć jakieś rozeznanie w temacie i nie po to tu pisze.
    Z moich obserwacji raczej wykluczam immo, bo przecież z tego co się orientuję działa na takiej zasadzie, że sprawdza "klucz" tylko podczas odpalania, a przecież pali i moge przejechać różną odległość/ czas podróży do zgaśnięcia.
    Aha jak zgaśnie, to jak zjade na pobocze i zatrzymam się to w zasadzie nie mam problemów z ponownym odpaleniem.
    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam
    Marcin

    0 13
  • Fibaro
  • #2 31 Sty 2009 11:07
    damcio151
    Poziom 12  

    opisz co dzieje się wtedy z kontrolką świec - czy się żarzy ? czy się zapali na chwilę podczas włączenia zapłonu ?

    0
  • #3 31 Sty 2009 11:11
    aaaduu
    Poziom 9  

    świece działają normalnie tzn grzeje kilkanaście sekund jak jest zimny jak jest ciepły gasną niemial od razu. Nie migają i nie świecą ciągle

    EDITED:
    Jeżeli chodzi o kontrolki, to tylko niepoprawna jest ta od absu i czasmi migała od ręcznego, ale to jest powiązane z absem

    0
  • #4 31 Sty 2009 11:17
    damcio151
    Poziom 12  

    nie chodzi mi o świece , tylko o kontrolkę świec - ona spełnia funkcję informacyjną, nie tylko o świecach
    masz fabryczny alarm ? poza tym przyjrzyj się przekaźnikowi 109

    0
  • Fibaro
  • #5 31 Sty 2009 11:18
    Sztomel
    Poziom 34  

    aaaduu napisał:

    1. aaa temperatura silnika podczas pracy zawsze miałem na 70stopniach, do 90 dochodziło tylko w korkach. Na chwilę obecną vag podaje mi temperature silnika ok 62-3 stopni, a liczniki 58 i praktycznie wskazówka się nie rusza. Czy to jest normalne?
    2. Aha jak zgaśnie, to jak zjade na pobocze i zatrzymam się to w zasadzie nie mam problemów z ponownym odpaleniem.
    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam
    Marcin


    ad. 1 - termostat do wymiany bo nie zamyka dużego układu chłodzenia.
    ad. 2 - możliwe, że odpowietrzenie baku jest niedrożne skoro gaśnie a kontrolka świec żarowych mignie po przekręceniu kluczyka.

    0
  • Fibaro
  • #6 31 Sty 2009 11:21
    aaaduu
    Poziom 9  

    fabryczny to on nie jest, ale od nowości ten sam.
    pod stwierdzeniem świece miałem na myśli kontrolke.
    Ale jeżeli z tą byłoby coś nie tak, to przecież vag powinien wywalać jakiś błąd a w silniku takowych brak. Jeżeli chodzi o silnik to jest to model ASX

    0
  • #7 31 Sty 2009 11:26
    damcio151
    Poziom 12  

    aaaduu napisał:
    fabryczny to on nie jest, ale od nowości ten sam.
    pod stwierdzeniem świece miałem na myśli kontrolke.
    Ale jeżeli z tą byłoby coś nie tak, to przecież vag powinien wywalać jakiś błąd a w silniku takowych brak. Jeżeli chodzi o silnik to jest to model ASX

    no nie do końca wywali błąd ... jeżeli sterownik nie zostanie zasilony/przekaźnik 109 odetnie zasilanie to błąd się nie zapisze
    bąbelków powietrza w wężykach od filtra paliwa nie ma ?
    czy masz jakieś odcięcie ?
    i kolejna sprawa - myślę, że to będzie winowajca - kostka stacyjki

    0
  • #8 31 Sty 2009 11:27
    aaaduu
    Poziom 9  

    Sztomel napisał:

    ad. 1 - termostat do wymiany bo nie zamyka dużego układu chłodzenia.

    Tak myślałem, że może coś z termostatem. Jakie mogą być konsekwencje niewymienienia od razu termostatu tzn. teraz jeszcze pare dni potrzebuje auto i dopiero mogę do niego zaglądać.Np chodzi mi o to czy płyn może znikać ze zbiornika albo inne, żeby mu się nic nie stało.

    0
  • #9 31 Sty 2009 11:35
    damcio151
    Poziom 12  

    aaaduu napisał:
    Sztomel napisał:

    ad. 1 - termostat do wymiany bo nie zamyka dużego układu chłodzenia.

    Tak myślałem, że może coś z termostatem. Jakie mogą być konsekwencje niewymienienia od razu termostatu tzn. teraz jeszcze pare dni potrzebuje auto i dopiero mogę do niego zaglądać.Np chodzi mi o to czy płyn może znikać ze zbiornika albo inne, żeby mu się nic nie stało.

    jedyny minus to nie dogrzanie silnika i większe spalanie

    0
  • #10 31 Sty 2009 11:35
    Sztomel
    Poziom 34  

    poza zwiększonym zużyciem paliwa - żadne (niedogrzany silnik), płyn nie będzie znikał tylko ciągle krążył w dużym obiegu.

    0
  • #11 31 Sty 2009 12:02
    aaaduu
    Poziom 9  

    damcio151 napisał:

    no nie do końca wywali błąd ... jeżeli sterownik nie zostanie zasilony/przekaźnik 109 odetnie zasilanie to błąd się nie zapisze
    bąbelków powietrza w wężykach od filtra paliwa nie ma ?
    czy masz jakieś odcięcie ?
    i kolejna sprawa - myślę, że to będzie winowajca - kostka stacyjki

    Nie powinno być, ale jak zwykle takiej gwarancji na 100% nie dam wiadomo zawsze mógł się gdzieś wedrzeć. Jedyne odcięcie w alarmie, ale gdyby to ono, to nie zapaliłbym od razu nie rozbrajając alarmu.
    On po prostu gaśnie wszystko co było włączone w samochodzie działa dalej i po chwili zapala się tylko kontrolka od aku, która gaśnie po ponownym zapaleniu. W końcu jak zgaśnie to ładowania nie ma

    Dodano po 22 [minuty]:

    A jak powiem, że mam wrażenie, że znika mi troche płyny chłodzącego ze zbiorniczka? Tzn. mam z tego co mi się przypomina dolewałem płyny po kupnie auta. Na maxa i jakiś tydzień temu jak sprawdzałem stan płynów w samochodzie to okazało się, że płynu do chłodnicy jest bardzo skąpo w zbiorniczku.mniej niż minimum. Dolałem do pełna może odrobinkę ponad i jest trocheęponiżej maxa.

    1
  • #12 06 Mar 2009 23:41
    relayer
    Poziom 1  

    I właśnie dlatego kocham mojego 30 letniego Golfa I 1.6 D. Ten gaśnie tylko kiedy zabraknie mu paliwa albo sam go zgasze :D Zapala też tylko wtedy kiedy ja chcę , nawet przy minus 27 stopniach:) No ale tam z elektroniki jest tylko sterownik świec żarowych a i on jest bardziej elektryczno-mechaniczny niż elektroniczny:D Ilość elektronicznych pierdół w sterowaniu pracą obecnych diesli przekracza znacznie moje zdolności rozumowania.Jest to kilkanaście elementów których głównym zadaniem jest psucie się. Mój 1.6 D ma przejechane ponad 400 tyś (bez kapy) i świetnie radzi sobie bez nich a w trasie pali poniżej 4 litrów:)
    A wracając do tematu sprawdż czy masz dobrze zamocowaną końcówkę przewodu elektr. na zaworku odcinającym,służącym do gaszenia silnika bo podczas drgań może nie dawać napięcia a kolejny impuls lub drganie mogą to napięcia przywrócić.

    0
  • #13 07 Mar 2009 00:53
    Sztomel
    Poziom 34  

    relayer napisał:
    sprawdż czy masz dobrze zamocowaną końcówkę przewodu elektr. na zaworku odcinającym,służącym do gaszenia silnika bo podczas drgań może nie dawać napięcia a kolejny impuls lub drganie mogą to napięcia przywrócić.


    w takim przypadku sterownik silnika od razu wykazałby tę usterkę - otwarty obwód zasilania N109 - błąd sporadyczny
    a kolega przecież napisał, że sterownik nie zapisał żadnego błędu, więc nie to jest przyczyną;

    0
  • #14 07 Mar 2009 01:44
    arbgre
    Poziom 14  

    damcio151 napisał:
    aaaduu napisał:
    fabryczny to on nie jest, ale od nowości ten sam.
    pod stwierdzeniem świece miałem na myśli kontrolke.
    Ale jeżeli z tą byłoby coś nie tak, to przecież vag powinien wywalać jakiś błąd a w silniku takowych brak. Jeżeli chodzi o silnik to jest to model ASX

    no nie do końca wywali błąd ... jeżeli sterownik nie zostanie zasilony/przekaźnik 109 odetnie zasilanie to błąd się nie zapisze
    bąbelków powietrza w wężykach od filtra paliwa nie ma ?
    czy masz jakieś odcięcie ?
    i kolejna sprawa - myślę, że to będzie winowajca - kostka stacyjki

    Ja też stawiam na przekaźnik 109 rozebrać poprawić luty , po rozebraniu widać które.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo