Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Polo 6N2 2000 1.9 SDI gaśnie podczas jazdy

aaaduu 31 Jan 2009 11:02 9024 13
  • #1
    aaaduu
    Level 10  
    Witam
    Mam Polo jak w temacie i mam z nim spory problem. Mianowicie gaśnie w trakcie jazdy wczoraj wyjechałem z garażu przejechałem jakieś 2km zgasł, potem na odcinku 500metrów zgasł jeszcze ze 3 razy potem po kojenych 3-4km znowu zgasł i spokój dojechałem do krakowa(obecnie mieszkam pod krakowem) dystans jakieś 18km byłem w kinie jakieś 3h i wracam do domu zgasł 2 razy po kilkuset metrach od odpalenia i potem znowu za jakąś chwilę.
    auto prawdopodobnie ma przejechane 172000 km w tym ja zrobiłem ponad 2000 km zrobiłem w nim rozrząd, pasek, wymienione wszystkie filtry paliwa na końcu kilka dni po reszcie, bo kupiłem ze złym podejściem jak się okazało.
    Mam vaga 5053 podpiąłem i tak silnik brak błędów liczniki podaje błąd z utrzymywaniem prędkości, ale jak kupiłem wyszedł problem z licznikami(przelutowane), ale może on powstawać z innego powodu, bo prawdopodobnie rozrusznik mam do zrobienia tzn. jak jest zimny to pali tak jakby miał 10-letni akumulator aku też nowy założony. Jeszcze mam problem z ABSem podaje uszkodzony prawy czujnik, ale tam ktoś grzebał i był zmieniany i cięty kabel, ale to ina bajka.
    Co jeszcze z obserwacji...
    aaa temperatura silnika podczas pracy zawsze miałem na 70stopniach, do 90 dochodziło tylko w korkach. Na chwilę obecną vag podaje mi temperature silnika ok 62-3 stopni, a liczniki 58 i praktycznie wskazówka się nie rusza. Czy to jest normalne?
    Wracając do ABSu to bloki pomiarowe wyglądają tak jak ruszam odczyt z prawego przedniego koła na początku jest zero, ale potem prędkość jest normalna jak na pozostałych kołach(czyli czujnik czyta prędkość, nie to żeby kompletnie zdechł). Jeżeli jesteście w stanie pomóc w którymkolwiek z problemów będę wdzięczny. Za odpowiedzi jedz do elektryka/mechanika z góry podziękuję, bo chce mieć jakieś rozeznanie w temacie i nie po to tu pisze.
    Z moich obserwacji raczej wykluczam immo, bo przecież z tego co się orientuję działa na takiej zasadzie, że sprawdza "klucz" tylko podczas odpalania, a przecież pali i moge przejechać różną odległość/ czas podróży do zgaśnięcia.
    Aha jak zgaśnie, to jak zjade na pobocze i zatrzymam się to w zasadzie nie mam problemów z ponownym odpaleniem.
    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam
    Marcin
  • #2
    damcio151
    Level 13  
    opisz co dzieje się wtedy z kontrolką świec - czy się żarzy ? czy się zapali na chwilę podczas włączenia zapłonu ?
  • #3
    aaaduu
    Level 10  
    świece działają normalnie tzn grzeje kilkanaście sekund jak jest zimny jak jest ciepły gasną niemial od razu. Nie migają i nie świecą ciągle

    EDITED:
    Jeżeli chodzi o kontrolki, to tylko niepoprawna jest ta od absu i czasmi migała od ręcznego, ale to jest powiązane z absem
  • #4
    damcio151
    Level 13  
    nie chodzi mi o świece , tylko o kontrolkę świec - ona spełnia funkcję informacyjną, nie tylko o świecach
    masz fabryczny alarm ? poza tym przyjrzyj się przekaźnikowi 109
  • #5
    Sztomel
    Level 35  
    aaaduu wrote:

    1. aaa temperatura silnika podczas pracy zawsze miałem na 70stopniach, do 90 dochodziło tylko w korkach. Na chwilę obecną vag podaje mi temperature silnika ok 62-3 stopni, a liczniki 58 i praktycznie wskazówka się nie rusza. Czy to jest normalne?
    2. Aha jak zgaśnie, to jak zjade na pobocze i zatrzymam się to w zasadzie nie mam problemów z ponownym odpaleniem.
    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam
    Marcin


    ad. 1 - termostat do wymiany bo nie zamyka dużego układu chłodzenia.
    ad. 2 - możliwe, że odpowietrzenie baku jest niedrożne skoro gaśnie a kontrolka świec żarowych mignie po przekręceniu kluczyka.
  • #6
    aaaduu
    Level 10  
    fabryczny to on nie jest, ale od nowości ten sam.
    pod stwierdzeniem świece miałem na myśli kontrolke.
    Ale jeżeli z tą byłoby coś nie tak, to przecież vag powinien wywalać jakiś błąd a w silniku takowych brak. Jeżeli chodzi o silnik to jest to model ASX
  • #7
    damcio151
    Level 13  
    aaaduu wrote:
    fabryczny to on nie jest, ale od nowości ten sam.
    pod stwierdzeniem świece miałem na myśli kontrolke.
    Ale jeżeli z tą byłoby coś nie tak, to przecież vag powinien wywalać jakiś błąd a w silniku takowych brak. Jeżeli chodzi o silnik to jest to model ASX

    no nie do końca wywali błąd ... jeżeli sterownik nie zostanie zasilony/przekaźnik 109 odetnie zasilanie to błąd się nie zapisze
    bąbelków powietrza w wężykach od filtra paliwa nie ma ?
    czy masz jakieś odcięcie ?
    i kolejna sprawa - myślę, że to będzie winowajca - kostka stacyjki
  • #8
    aaaduu
    Level 10  
    Sztomel wrote:

    ad. 1 - termostat do wymiany bo nie zamyka dużego układu chłodzenia.

    Tak myślałem, że może coś z termostatem. Jakie mogą być konsekwencje niewymienienia od razu termostatu tzn. teraz jeszcze pare dni potrzebuje auto i dopiero mogę do niego zaglądać.Np chodzi mi o to czy płyn może znikać ze zbiornika albo inne, żeby mu się nic nie stało.
  • #9
    damcio151
    Level 13  
    aaaduu wrote:
    Sztomel wrote:

    ad. 1 - termostat do wymiany bo nie zamyka dużego układu chłodzenia.

    Tak myślałem, że może coś z termostatem. Jakie mogą być konsekwencje niewymienienia od razu termostatu tzn. teraz jeszcze pare dni potrzebuje auto i dopiero mogę do niego zaglądać.Np chodzi mi o to czy płyn może znikać ze zbiornika albo inne, żeby mu się nic nie stało.

    jedyny minus to nie dogrzanie silnika i większe spalanie
  • #10
    Sztomel
    Level 35  
    poza zwiększonym zużyciem paliwa - żadne (niedogrzany silnik), płyn nie będzie znikał tylko ciągle krążył w dużym obiegu.
  • #11
    aaaduu
    Level 10  
    damcio151 wrote:

    no nie do końca wywali błąd ... jeżeli sterownik nie zostanie zasilony/przekaźnik 109 odetnie zasilanie to błąd się nie zapisze
    bąbelków powietrza w wężykach od filtra paliwa nie ma ?
    czy masz jakieś odcięcie ?
    i kolejna sprawa - myślę, że to będzie winowajca - kostka stacyjki

    Nie powinno być, ale jak zwykle takiej gwarancji na 100% nie dam wiadomo zawsze mógł się gdzieś wedrzeć. Jedyne odcięcie w alarmie, ale gdyby to ono, to nie zapaliłbym od razu nie rozbrajając alarmu.
    On po prostu gaśnie wszystko co było włączone w samochodzie działa dalej i po chwili zapala się tylko kontrolka od aku, która gaśnie po ponownym zapaleniu. W końcu jak zgaśnie to ładowania nie ma

    Dodano po 22 [minuty]:

    A jak powiem, że mam wrażenie, że znika mi troche płyny chłodzącego ze zbiorniczka? Tzn. mam z tego co mi się przypomina dolewałem płyny po kupnie auta. Na maxa i jakiś tydzień temu jak sprawdzałem stan płynów w samochodzie to okazało się, że płynu do chłodnicy jest bardzo skąpo w zbiorniczku.mniej niż minimum. Dolałem do pełna może odrobinkę ponad i jest trocheęponiżej maxa.
  • #12
    relayer
    Level 1  
    I właśnie dlatego kocham mojego 30 letniego Golfa I 1.6 D. Ten gaśnie tylko kiedy zabraknie mu paliwa albo sam go zgasze :D Zapala też tylko wtedy kiedy ja chcę , nawet przy minus 27 stopniach:) No ale tam z elektroniki jest tylko sterownik świec żarowych a i on jest bardziej elektryczno-mechaniczny niż elektroniczny:D Ilość elektronicznych pierdół w sterowaniu pracą obecnych diesli przekracza znacznie moje zdolności rozumowania.Jest to kilkanaście elementów których głównym zadaniem jest psucie się. Mój 1.6 D ma przejechane ponad 400 tyś (bez kapy) i świetnie radzi sobie bez nich a w trasie pali poniżej 4 litrów:)
    A wracając do tematu sprawdż czy masz dobrze zamocowaną końcówkę przewodu elektr. na zaworku odcinającym,służącym do gaszenia silnika bo podczas drgań może nie dawać napięcia a kolejny impuls lub drganie mogą to napięcia przywrócić.
  • #13
    Sztomel
    Level 35  
    relayer wrote:
    sprawdż czy masz dobrze zamocowaną końcówkę przewodu elektr. na zaworku odcinającym,służącym do gaszenia silnika bo podczas drgań może nie dawać napięcia a kolejny impuls lub drganie mogą to napięcia przywrócić.


    w takim przypadku sterownik silnika od razu wykazałby tę usterkę - otwarty obwód zasilania N109 - błąd sporadyczny
    a kolega przecież napisał, że sterownik nie zapisał żadnego błędu, więc nie to jest przyczyną;
  • #14
    arbgre
    Level 14  
    damcio151 wrote:
    aaaduu wrote:
    fabryczny to on nie jest, ale od nowości ten sam.
    pod stwierdzeniem świece miałem na myśli kontrolke.
    Ale jeżeli z tą byłoby coś nie tak, to przecież vag powinien wywalać jakiś błąd a w silniku takowych brak. Jeżeli chodzi o silnik to jest to model ASX

    no nie do końca wywali błąd ... jeżeli sterownik nie zostanie zasilony/przekaźnik 109 odetnie zasilanie to błąd się nie zapisze
    bąbelków powietrza w wężykach od filtra paliwa nie ma ?
    czy masz jakieś odcięcie ?
    i kolejna sprawa - myślę, że to będzie winowajca - kostka stacyjki

    Ja też stawiam na przekaźnik 109 rozebrać poprawić luty , po rozebraniu widać które.