Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 2.2d, pekł pasek rozrządu

31 Sty 2009 13:41 15554 9
  • Poziom 2  
    Witam mam problem z silnikiem laguny 2.2d.Pękł mi pasek rozrządu.Czy mógł uszkodzić silnik,czy może zawory są bezkolizyjne.Proszę o pomoc.

    Poprawiłem temat.robokop
  • Poziom 11  
    Zerwany pasek móg sp-owodowac kolizję tłoków z zaworami (zazwyczaj uszkodzeniu ulegaja wydechowe)

    Na początek zeby się upewnic to trzeba złozyć rozrząd od nowa ustawić wszystko na znaki i pokręcić recznie silnikiem (dla łatwiejszego kręcenia wykręcić swieczki żarowe) i sprawdzic czy silnik sie nie blokuje.

    Jeśli nie występuje efekt blokady silnika to nie powinno nić sie stać, wtedy trzeba mierzyć sprężanie i powinno być dobrze.

    Jęsli jest efekt blokowania sie silnika wtedy trzeba sciągać głowice i patrzyć co z zaworami.

    Czesto w dieslach po zerwaniu paska padają hydrozawory wiec to tez moze być uszkodzone.
    Dziury w tłoku raczej nie powinno być.
  • Poziom 2  
    Dzięki za podpowieć
  • Poziom 15  
    Silnik jest kolizyjny :( widmoxxx niewiele cię podniósł na duchu.
    Tam jest dosyć długi pasek napędzający też pompe wody.
  • Poziom 11  
    psia_koncówa napisał:
    Silnik jest kolizyjny :( widmoxxx niewiele cię podniósł na duchu.
    Tam jest dosyć długi pasek napędzający też pompe wody.


    doczytałem w literaturze fachowej i rzeczywiscie masz rację. silnik jest kolizyjny.

    W 99% przypadków zerwania paska wina lezy po napędzie pompy wody z paska rozrządu.

    Nie doczytałem tylko które zawory ulegają uszkodzeniu wydechowe na 100% ale nie jestem pewien co do ssących.

    Tłoki powinny byc całe, wiec pewnie głowica do roboty i hydrozawory do wymiany na bank.
    Moderowany przez robokop:

    Jak widzę kolega sam przyznał że jego wiedza wynika z literatury, proszę więc poczytać jeszcze i nie wprowadzać w błąd użytkownika, sugerując rzeczy których się nie widziało, a tylko czytało. Regulamin pkt. 8.1, 12. Następnym razem będzie ostrzeżenie.

  • Poziom 19  
    Nie ma co gdybać tylko ściągać głowicę. Jeżeli pasek zerwał się podczas jazdy to nie ma bata żeby któryś zawór nie dostał.
    W marcu zeszłego roku zerwał mi się pasek w lalce 1,9dci. Warsztat po oględzinach krzyknął mi koszt około 2500 zł. Same ściągnięcie głowicy 250 zł. Jeżeli masz trochę pojęcia o silnikach proponuję naprawę samemu. W moim przypadku całkowity koszt części zamknął się w 600 zł (najdroższa to uszczelka pod głowicę). Wygięte były dwa zawory wydechowe i jeden ssący. Przy okazji dotarcie wszystkich zaworów, złożenie i chodziła lalka jak ta lala.
  • Poziom 2  
    napewno połamały się dzwigienki 92 zł. /szt w sklepie wymontuj wałek rozrządu i pokręć wałem ieśli niebędzie kolizji i będzie spręrzanie to powinno być wporządku, wymontuj chydro zawory i wypompuj znich olej i zamontuj, pozatym sprawć koło wałka rozrządu czy nie urwało klina

    Dodano po 11 [minuty]:

    potrzebuje info w temacie cieknącej pompy wtryskowej z pod ośki dzwigienki gazu,czy morzna bezkarnie zdjąć głowiczkę.Wdzięczny bym bł za info sms na 726563914 zgóry serdecznie dziękuje. ps. przeskoczyłmi pasek po wjeżdzie w zaspe.
  • Poziom 1  
    Też miałem taki przypadek, zawory i głowica ocalała, uszkodzeniu uległo tyko trybko zębate, które napędza wałek rozrządu z paska. Przez niewiedzę kupłem drugą głowicę i jak się później okazało niepotrzebnie. Rozrząd jest kolizyjny na 100%
  • Poziom 9  
    do olafb witam mam ten sam problem z tym trybkiem zembatym wałka rozrządu mam renie safrane 22 td gdzie zakupiłeś tą część ona nie jest dostępna w sklepach mot. i ile to kosztuje