Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 2.2d, pekł pasek rozrządu

31 Jan 2009 13:41 16133 9
  • Level 2  
    Witam mam problem z silnikiem laguny 2.2d.Pękł mi pasek rozrządu.Czy mógł uszkodzić silnik,czy może zawory są bezkolizyjne.Proszę o pomoc.

    Poprawiłem temat.robokop
  • Level 12  
    Zerwany pasek móg sp-owodowac kolizję tłoków z zaworami (zazwyczaj uszkodzeniu ulegaja wydechowe)

    Na początek zeby się upewnic to trzeba złozyć rozrząd od nowa ustawić wszystko na znaki i pokręcić recznie silnikiem (dla łatwiejszego kręcenia wykręcić swieczki żarowe) i sprawdzic czy silnik sie nie blokuje.

    Jeśli nie występuje efekt blokady silnika to nie powinno nić sie stać, wtedy trzeba mierzyć sprężanie i powinno być dobrze.

    Jęsli jest efekt blokowania sie silnika wtedy trzeba sciągać głowice i patrzyć co z zaworami.

    Czesto w dieslach po zerwaniu paska padają hydrozawory wiec to tez moze być uszkodzone.
    Dziury w tłoku raczej nie powinno być.
  • Level 2  
    Dzięki za podpowieć
  • Level 15  
    Silnik jest kolizyjny :( widmoxxx niewiele cię podniósł na duchu.
    Tam jest dosyć długi pasek napędzający też pompe wody.
  • Level 12  
    psia_koncówa wrote:
    Silnik jest kolizyjny :( widmoxxx niewiele cię podniósł na duchu.
    Tam jest dosyć długi pasek napędzający też pompe wody.


    doczytałem w literaturze fachowej i rzeczywiscie masz rację. silnik jest kolizyjny.

    W 99% przypadków zerwania paska wina lezy po napędzie pompy wody z paska rozrządu.

    Nie doczytałem tylko które zawory ulegają uszkodzeniu wydechowe na 100% ale nie jestem pewien co do ssących.

    Tłoki powinny byc całe, wiec pewnie głowica do roboty i hydrozawory do wymiany na bank.
    Moderated By robokop:

    Jak widzę kolega sam przyznał że jego wiedza wynika z literatury, proszę więc poczytać jeszcze i nie wprowadzać w błąd użytkownika, sugerując rzeczy których się nie widziało, a tylko czytało. Regulamin pkt. 8.1, 12. Następnym razem będzie ostrzeżenie.

  • Level 19  
    Nie ma co gdybać tylko ściągać głowicę. Jeżeli pasek zerwał się podczas jazdy to nie ma bata żeby któryś zawór nie dostał.
    W marcu zeszłego roku zerwał mi się pasek w lalce 1,9dci. Warsztat po oględzinach krzyknął mi koszt około 2500 zł. Same ściągnięcie głowicy 250 zł. Jeżeli masz trochę pojęcia o silnikach proponuję naprawę samemu. W moim przypadku całkowity koszt części zamknął się w 600 zł (najdroższa to uszczelka pod głowicę). Wygięte były dwa zawory wydechowe i jeden ssący. Przy okazji dotarcie wszystkich zaworów, złożenie i chodziła lalka jak ta lala.
  • Level 2  
    napewno połamały się dzwigienki 92 zł. /szt w sklepie wymontuj wałek rozrządu i pokręć wałem ieśli niebędzie kolizji i będzie spręrzanie to powinno być wporządku, wymontuj chydro zawory i wypompuj znich olej i zamontuj, pozatym sprawć koło wałka rozrządu czy nie urwało klina

    Dodano po 11 [minuty]:

    potrzebuje info w temacie cieknącej pompy wtryskowej z pod ośki dzwigienki gazu,czy morzna bezkarnie zdjąć głowiczkę.Wdzięczny bym bł za info sms na 726563914 zgóry serdecznie dziękuje. ps. przeskoczyłmi pasek po wjeżdzie w zaspe.
  • Level 1  
    Też miałem taki przypadek, zawory i głowica ocalała, uszkodzeniu uległo tyko trybko zębate, które napędza wałek rozrządu z paska. Przez niewiedzę kupłem drugą głowicę i jak się później okazało niepotrzebnie. Rozrząd jest kolizyjny na 100%
  • Level 10  
    do olafb witam mam ten sam problem z tym trybkiem zembatym wałka rozrządu mam renie safrane 22 td gdzie zakupiłeś tą część ona nie jest dostępna w sklepach mot. i ile to kosztuje