Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

tyrystor KP20A w prostowniku

mack23 31 Sty 2009 16:16 3554 5
  • #1 31 Sty 2009 16:16
    mack23
    Poziom 17  

Posiadam prostownik do akumulatora firmy einhell (afen10).
    Wymieniłem tyrystor KP20A, ponieważ wyglądał uszkodzony ( posiadał rezystancje 78Ohm w dwie strony pomiędzy bramką i katodą). Co ciekawe, kupiłem nowy KP30A i przed wlutowaniem również wyglądał na uszkodzonego (tym razem rezystancja 37Ohm).
    Powyższe rezystancje mierzyłem na 3 zakresach miernika więc nie zależy od prądu złącza.
    Nie mam doświadczenia z tyrystorami, ale pomiędzy bramką i katodą powinno być złącze PN.
    Po wlutowaniu nowego tyrystora prostownik nadal nie działa(na wyjściu napięcie tylko 7V)
    Proszę o wskazówki, reszta elementów prostownika na 99% sprawna.

0 5
  • #2 31 Sty 2009 16:23
    grzeko1
    Poziom 21  

Witam.
    Bramka posiada przejście z jedną z elektrod tyrystora
    zdaje się, że w zależności od kierunku jego przewodzenia.
    Napięcie na wyjściu może takie być jeśli nie ma obciążenia.
    Jak podłączysz akumulator może się okazać, że będzie
    dobre.
    Mam taki prostownik swojej roboty, gdzie bez obciążenia jest połowqa napięcia.
    Pozdrawiam.

0
  • #3 31 Sty 2009 16:55
    mack23
    Poziom 17  

prostownik nie ładuje akumulatora, czy mówiąc przejście masz na myśli rezystancje czy diode?

0
  • #4 31 Sty 2009 17:05
    Z.B.
    Poziom 16  

Tyrystor sprawny ma przejście między bramką i jedną z elektrod w obie strony -taka sama wartość,nie może mieć natomiast przejścia między między anodą i katodą.Z doświadczenia z tyrystorami powiem,że są to wredne elementy,miernikiem cacy a w układzie nie chodzi ,czasem wręcz ma zwarcie-miernik ma kilka wolt,a on sobie pracuje na kilkaset volt często.Sprawdź układ wyzwalania bramki,może tam coś padło.

0
  • #5 31 Sty 2009 17:05
    Tomasz.W
    Poziom 35