Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic 1,6 gaśnie po przełączeniu na gaz

kaszmir5 31 Sty 2009 17:55 12454 15
  • #1 31 Sty 2009 17:55
    kaszmir5
    Poziom 2  

    Witam
    Mam Renaulta Megane Scenica 1,6 16V z 2000r. z fabryczną instalacją gazową AG. Od jakiegoś czasu po przełączeniu spadają obroty i gaśnie. Wymieniłem juz reduktor w którym faktycznie było już siano. Nie pomogło :(
    Ponad to mechanik który wymienił reduktor poinformował mnie że gaz dochodzi do wtryskiwacza. Może to wtryskiwacz ( o takim symbolu dgi injector AG 500.008) niestety nigdzie nie mogę takiego modelu znaleźć. Proszę o pomoc.

    0 15
  • #2 11 Mar 2009 23:52
    hydro25
    Poziom 10  

    witam
    mam taki sam problem jak kolega i rowniez prosze o pomoc z gory dziekuej

    0
  • #3 14 Mar 2009 07:37
    kaszmir5
    Poziom 2  

    Witam
    Muszę powiedzieć , że udało mi się rozwiązać problem z fabryczną belgijską instalacją gazową w mojej RENI. Może trudno to nazwać rozwiązaniem (wymiana na nową) ale cóż . Kosztowało mnie to 1900 PLN w sieci ELIGAZ. Pozostał stary komputer do którego podłączono nowy oraz wymieniono pozostałe bebechy. Pozostała tylko butla i przewód od butli do silnika. Mam teraz nowy przycisk do przełączania na którym znajdują się 4 zielone diody wskazujące ilość gazu w butli oraz czerwoną diodę rezerwy wraz z sygnalizacją dźwiękową o kończącym się gazie. Przycisk kazałem umieścić sobie na lewej części lodóweczki tuż obok prawej nogi. Jest dobrze widoczny i nie przeszkadza w czasie jazdy. Polecam to rozwiązanie, gdyż w moim przypadku biorąc pod uwagę różnicę w cenie paliwa i gazu instalacja wróci się po ok pół roku. Dodam jeszcze, że jest to instalacja włoska na pełnej sekwencji.

    0
  • #4 07 Maj 2009 11:20
    rrzepar
    Poziom 2  

    Do Kaszmir5
    Proszę o email na rrzepar(malpa)poczta.onet.pl
    Może wtrysk jest dobry to go odkupię.

    0
  • #5 07 Maj 2009 19:05
    1clon
    Poziom 10  

    myslę ze nie musisz wymieniać wtrysku a sam komplet naprawczy robię to codziennie w zabrzu

    0
  • #6 08 Maj 2009 12:46
    rrzepar
    Poziom 2  

    Chętnie wyślę swój wtrysk do zrobienia. WYSŁAŁEM EMAILa.

    0
  • #7 06 Cze 2010 23:10
    BOLINO
    Poziom 9  

    Witam!
    Mam identyczny problem z LPG AG DGI 500.008.
    PROFESJONALNY DUŻY SERWIS RENAULT mimo szczerych chęci rozłożył ręce.
    Ich komp nie mógł skomunikować się z komputerem -sterownikiem LPG.

    Myślę, że problem może być nawet banalny, typu -wymiana filtra przy parowniku,
    oczywiście przydałoby się jednocześnie sprawdzić/ustawić parametry.
    Niestety nie mogę znależć żadnego warsztatu, który podjąłby się tematu diagnostyki i przeglądu eksploatacyjnego tego typu instalacji.

    Jeśli ktoś z Was zna kogos kto zajmuje się instalacjami LPG AG DGI to BARDZO proszę o info.

    Z góry dzięki.

    0
  • #8 23 Cze 2010 10:48
    tolek79
    Poziom 1  

    Polecam Auto Gaz Holandia w Węgrzcach pod Krakowem (na trasie wylotowej z Krakowa w stronę Warszawy). Zajmują się głównie holenderskimi instalacjami i się na tym znają. Jeździłem do nich na przeglądy z moim Seatem Toledo instalacja SGI a w szwagra Oplu (Astra 2005 1,8) zamontowali z rok temu nową instalację Ez-SGI która działa bez problemowo....
    Podaję stronę : www.autogazholandia.pl

    0
  • #9 10 Lip 2010 15:19
    leniuk
    Poziom 13  

    Witam, mam podobny problem, instalacja gazowa 1 generacji. Dzieje się tak tylko jak jest ciepły. Co mu może być?

    0
  • #10 11 Lip 2010 00:09
    MSWOLA
    Poziom 18  

    W instalacjach AC DGI uszkadza się najczęściej wtryskiwacz, a dokładnie to czujnik temperatury lub ciśnienia w nim wbudowany. Jeśli instalacja przełącza się na gaz i silnik gaśnie to czujnik temperatury jest sprawny i instalację można jeszcze naprawić. W tym przypadku uszkodził się czujnik ciśnienia który steruje zaworem na reduktorze.
    Jeśli uszkodzi się czujnik temperatury to instalacja nie przełączy się na gaz i pozostaje tylko wymiana całego dawkowania i sterowania.

    kaszmir5 napisał:
    Witam
    Muszę powiedzieć , że udało mi się rozwiązać problem z fabryczną belgijską instalacją gazową w mojej RENI. Może trudno to nazwać rozwiązaniem (wymiana na nową) ale cóż . Kosztowało mnie to 1900 PLN w sieci ELIGAZ. Pozostał stary komputer do którego podłączono nowy oraz wymieniono pozostałe bebechy.

    Stary komputer pozostał bo nie chciało im się go wyciągać :D i nic do niego nie podłączali, bo co i po co. Założyli Ci po prostu cały nowy przód sekwencji (sterownik z centralką, reduktor i wtryskiwacze)

    0
  • #11 13 Lip 2010 13:44
    BOLINO
    Poziom 9  

    tolek79 napisał:
    Polecam Auto Gaz Holandia w Węgrzcach pod Krakowem (na trasie wylotowej z Krakowa w stronę Warszawy). Zajmują się głównie holenderskimi instalacjami i się na tym znają. Jeździłem do nich na przeglądy z moim Seatem Toledo instalacja SGI a w szwagra Oplu (Astra 2005 1,8) zamontowali z rok temu nową instalację Ez-SGI która działa bez problemowo....
    Podaję stronę : www.autogazholandia.pl


    Dzięki. A czy znasz może podobny Warsztat zlokalizowany bardziej w północej Polsce [Kujawsko-pomorskie lub pomorskie]?

    Dodano po 4 [minuty]:

    [quote="MSWOLA"]W instalacjach AC DGI uszkadza się najczęściej wtryskiwacz, a dokładnie to czujnik temperatury lub ciśnienia w nim wbudowany. Jeśli instalacja przełącza się na gaz i silnik gaśnie to czujnik temperatury jest sprawny i instalację można jeszcze naprawić. W tym przypadku uszkodził się czujnik ciśnienia który steruje zaworem na reduktorze.
    Jeśli uszkodzi się czujnik temperatury to instalacja nie przełączy się na gaz i pozostaje tylko wymiana całego dawkowania i sterowania.

    Witaj. Według tego co napisałeś - w mojej instalacji uszkodzil się czujnik ciśnienia.
    Czy posiadasz wiedzę jak go naprawić /wymienić/?
    Żaden Warsztat nie chce sie tego podjąć :-( niestety.

    Dodano po 27 [minuty]:

    MSWOLA napisał:
    W instalacjach AC DGI uszkadza się najczęściej wtryskiwacz, a dokładnie to czujnik temperatury lub ciśnienia w nim wbudowany. Jeśli instalacja przełącza się na gaz i silnik gaśnie to czujnik temperatury jest sprawny i instalację można jeszcze naprawić. W tym przypadku uszkodził się czujnik ciśnienia który steruje zaworem na reduktorze.
    Jeśli uszkodzi się czujnik temperatury to instalacja nie przełączy się na gaz i pozostaje tylko wymiana całego dawkowania i sterowania.

    Witaj. Według tego co napisałeś - w mojej instalacji uszkodzil się czujnik ciśnienia.
    Czy posiadasz wiedzę jak go naprawić /wymienić/?
    Żaden Warsztat nie chce sie tego podjąć :-( niestety.


    kaszmir5 napisał:
    Witam
    Muszę powiedzieć , że udało mi się rozwiązać problem z fabryczną belgijską instalacją gazową w mojej RENI. Może trudno to nazwać rozwiązaniem (wymiana na nową) ale cóż . Kosztowało mnie to 1900 PLN w sieci ELIGAZ. Pozostał stary komputer do którego podłączono nowy oraz wymieniono pozostałe bebechy.

    Stary komputer pozostał bo nie chciało im się go wyciągać :D i nic do niego nie podłączali, bo co i po co. Założyli Ci po prostu cały nowy przód sekwencji (sterownik z centralką, reduktor i wtryskiwacze)

    0
  • #12 14 Lip 2010 00:59
    MSWOLA
    Poziom 18  

    No jakąś tam posiadam, ale naprawić się nie da wtryskiwacza. Pozostaje tylko wymiana albo...
    Napisz jeszcze czy po przełączeniu na gaz słychać "klikanie" zaworu wtryskiwacza. Częstotliwość odpowiada obrotom silnika. Podłącz jeszcze miernik pod zawór na reduktorze i obserwuj napięcie.

    Cytat:
    Żaden Warsztat nie chce sie tego podjąć niestety.

    Bo łatwiej warsztatowi czy fachowcowi zamontować nową sekwencję za 1900zł. tak jak koledze kaszmir5, niż głowić się tydzień i nic nie zarobić .:D
    Dziwi mnie tylko że w ELIGAZ-ie nie potrafili tego naprawić, przecież to oni są dystrybutorem tych instalacji.

    0
  • #13 30 Lip 2010 13:50
    BOLINO
    Poziom 9  

    DZIĘKI!
    Wtryskiwacz-Sterownik sprawdził mi kolegą i jest OK.
    Po przełączeniu na gaz słychać "klikanie" zaworu.

    Po wyczyszczeniu rozebraniu i złożeniu reduktora-parowniczki
    jest lepiej - tzn. można jechać na LPG, ale nie pod obciążeniem no i oczywiście nadal gaśnie na wolnych obrotach.
    Podejrzewamy, że być może membrana w parowniku straciła już swoje właściwości
    - jest juz zbyt twarda i nie dawkuje odpowiedniej ilości gazu.

    MSWOLA napisał:
    No jakąś tam posiadam, ale naprawić się nie da wtryskiwacza. Pozostaje tylko wymiana albo...
    Napisz jeszcze czy po przełączeniu na gaz słychać "klikanie" zaworu wtryskiwacza. Częstotliwość odpowiada obrotom silnika. Podłącz jeszcze miernik pod zawór na reduktorze i obserwuj napięcie.

    Cytat:
    Żaden Warsztat nie chce sie tego podjąć niestety.

    Bo łatwiej warsztatowi czy fachowcowi zamontować nową sekwencję za 1900zł. tak jak koledze kaszmir5, niż głowić się tydzień i nic nie zarobić .:D
    Dziwi mnie tylko że w ELIGAZ-ie nie potrafili tego naprawić, przecież to oni są dystrybutorem tych instalacji.


    A to niespodzianka.:-)
    Z tego, co mówiono mi, ELPIGAZ nie zajmuje się w ogóle instalacjami AG.
    Jeżeli już się kogoś uda znaleźć od AG to nie obsługuje on DGI tylko SGI.
    Taki los:-(

    0
  • #14 31 Lip 2010 14:33
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Zawsze myślałem że jest to sklep internetowy ELPIGAZ-u http://www.shopgaz.pl/
    A to Twoja instalacja
    http://www.shopgaz.pl/img.php?id=1689&size=2&photo=0
    Komplet naprawczy reduktora (drogi trochę)
    http://www.shopgaz.pl/img.php?id=1986&size=2&photo=0
    Za ciśnienie odpowiada ta najmniejsza membrana (najniżej) dziwi mnie tylko że auto nie chce pracować na wolnych obrotach przy sprawnej elektronice i wtryskiwaczu.

    Cytat:
    Jeżeli już się kogoś uda znaleźć od AG to nie obsługuje on DGI tylko SGI.

    Sobie nie żartuj, te instalacje różnią się tylko sterowaniem dawkowania. Pod tym względem bardziej awaryjne są DGI.
    Jak byś pytał o SGI to mówiliby że obsługują tylko DGI :D
    Na reduktorze pod filtrem jest śrubka do sprawdzenia ciśnienia, sprawdź jakie jest w czasie pracy na gazie.

    1
  • #15 08 Wrz 2010 10:17
    BOLINO
    Poziom 9  

    MSWOLA
    Dzięki za udzielone wskazówki i informacje.
    Zestaw naprawczy jest rzeczywiście trochę drogi.
    Może w miedzyczasie uda się zdobyć jakąś sprawną używaną parowniczkę.

    Co do ciśnienia kolega który mi sprawdzał instalację, mówił że jest ok.

    Moze u siebie w okolicy znasz jakiś warsztat lub człowieka, kóry podjąłby się tematu??

    0
  • #16 10 Lip 2012 22:38
    bboy81
    Poziom 2  

    Witam,
    Może ta informacja komuś się przyda:
    Posiadam Scenic 1.6 16V z instalacją "holenderską" montowaną fabrycznie prawdopodobnie AG DGI.
    Miałem podobny problem, przetłumaczyłem pytanie na holenderski i na ich forach znalazłem info, że przede wszystkim należy wyczyścić wtryskiwacz, a potem szukać dalej...
    U mnie czyszczenie wtryskiwacza + zmniejszenie ciśnienia na reduktorze zlikwidowało problem gaśnięcia i falowania obr. całkowicie. W samej listwie wtryskowej nie ma żadnych skomplikowanych elementów - jeden czujnik, zdaje się ciśnienia i temperatury, jeden "pancerny" elektrozawór, i kilka uszczelek. Trzeba trochę uważać na dokręcanie śrubek z powrotem, bo łatwo przekręcić.

    Wtryskiwacz wygląda jak na tej fotce:
    http://holenderskielpg-sklep.home.pl/pl/p/REGENERACJA-INJECTOR-AG.500.009-AG.9500009/117

    I teraz ciekawostka:
    U mnie oryginalny reduktor został usunięty i w zamian zamontowano Alaska AT07.
    Reszta instalacji pozostała w niezmienionej formie.

    Spalanie 9l trasie, 10l mieszany, 12l w mieście
    Pozdrawiam,

    1