Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat ALHAMBRA 1.9TDI odłącza turbinę,brak mocy

andrej.75 31 Sty 2009 20:12 37488 36
  • #1 31 Sty 2009 20:12
    andrej.75
    Poziom 9  

    Mam problem z sterowaniem turbiny w seacie ALHAMBRA 1.9TDI 90KM. Jest taki moment ,że turbina się odłancza ,a silnik w tym momencie przechodzi w tryb awaryjny i nie można z niego wycisnąć więcej niż 2000obr/min. Po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika na moment i powtórnym jego uruchomieniu wszystko wraca do normy na jakiś czas.:cry:

  • Fibaro
  • #2 31 Sty 2009 20:25
    638936
    Usunięty  
  • #3 31 Sty 2009 20:51
    speccar
    Poziom 17  

    przyczyn moze byc wiele,nieszczelnosc na podcicnieniach,zatarta sztanga,dziurawa gruszka,zatarta geometria,uszkodzony n75..
    niestety wybrac musisz sam,albo zrobic diagnostyke:D

  • #4 31 Sty 2009 21:00
    wopor
    Poziom 32  

    witam, koledzy maja racje zrób diagnostykę pełną, ale najpewniej masz przeładowanie lub niedoładowanie, przy pierwszym przypqadku pewnie zatarte sterowanie zmianą geometrii łopatek kierownicy turbiny lub sterowanie jest na pełnym wysterowaniu wtedy zawór zdechł, przy niedoładowaniu albo nieszczelność po stronie wysokiego cisnienia ,zdechła turbina lub sterowanie zawodzi lub czujnik cisnienia doladowanego(rzeczywistego), czyli jak napisał kolega mimisio bez diagnostyki statycznej i dynamicznej to wrózby z fusów :), powodzenia

  • #5 31 Sty 2009 21:18
    polonez15
    Poziom 32  

    Zapewne przeładowanie, notlauf i awaryjny....;] Czyszczenie turbawki się kłania....

  • #6 01 Lut 2009 11:54
    andrej.75
    Poziom 9  

    witam w diagnostyce układu silnika wynika ,że RÓŻNICA CIŚNIEŃ W RURZE DOLOTOWEJ czujnik doładowania był wymieniony tydzień temu i dalej to samo-pomóżcie

  • Fibaro
  • #7 01 Lut 2009 18:08
    sylwek9999
    Poziom 17  

    witam,mam podobne objawy w leonie silnik ten sam na pompie,gdy się go nie gniecie jest ok,ale ostre wciśnięcie gazu powoduje ucieczkę koni,po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wraca do normy,nie robiłem diagnostyki ale wnioskując z wypowiedzi to mnie czeka,pozdrawiam

  • #8 01 Lut 2009 18:10
    polonez15
    Poziom 32  

    Czyściłeś turbinę?? A mianowicie jej kierownice...

  • #9 01 Lut 2009 18:31
    wopor
    Poziom 32  

    witam ile maja przejechane te silniki, jak tak około 150-200 kkm to kolega polonez ma racje czyszczenie całego dolotu , jest na dziale technika post o tym , nie zamieszcam linku bo to moje uwagi na ten temat wiec nie reklamuje się :), powodzenia

  • Fibaro
  • #10 01 Lut 2009 18:38
    sylwek9999
    Poziom 17  

    no właśnie przebieg u mnie jest prawie 180tys,nakręcone

  • #11 01 Lut 2009 18:53
    Sztomel
    Poziom 34  

    polonez15 napisał:
    Czyściłeś turbinę?? A mianowicie jej kierownice...


    a skąd wiadomo, że w tej Alhambrze jest turbina ze zmienną geometrią
    i skąd sylwek9999 możesz wiedzieć czy masz ten sam silnik skoro
    andrej.75 ani nie napisał oznaczenia silnika ani rocznika samochodu,
    to, że jest to silnik o mocy 90 KM wcale nie musi oznaczać, że zamontowane tam turbo ma zmienną geometrię oraz że musi być na pompie wtryskowej - może niektórzy się zdziwią ale jeśli siedzi tam silnik o oznaczeniu ANU, który właśnie do tych samochodów montowano to jest to 90-cio konny silnik PD czyli na pompowtryskiwaczach i na dodatek ze zwykłą turbiną a nie VNT, jedyny silnik o mocy 90 KM z turbiną o zmiennej geometrii łopatek ma oznaczenie ALH i osobiście wątpię czy w Alhambrach one występowały,
    może najpierw ustalmy co w tym aucie siedzi a potem radźmy czyszczenie kierownic turbiny.

  • #12 01 Lut 2009 19:19
    sylwek9999
    Poziom 17  

    Sztomel masz rację pewności nie mam,zasugerowałem się tym 1,9 tdi,mój leon jest 2002 rok resztę jutro ustalę,dzięki.pozdrawiam

  • #13 01 Lut 2009 20:49
    andrej.75
    Poziom 9  

    Witaj-Sztomel moja ALHAMBRA jest z1997 jest to model LUXUS ,silnik jest wyposażony w pompe wtryskową sterowaną elektronicznie,samochód posiada także tempomat

  • #14 01 Lut 2009 20:57
    Sztomel
    Poziom 34  

    andrzeju, podaj nam jeszcze symbol silnika,
    możesz mieć jedną z trzech opcji a mianowicie 1Z, AHU i ANU (ale ta ostatnia odpada bo masz silnik VP),
    tego symbolu poszukaj w książce serwisowej (na nalepce w niej umieszczonej) lub na nalepce na plastikowej osłonie rozrządu,
    bez względu jednak na to czy będzie to 1Z czy AHU to nie musisz się przejmować czyszczeniem kierownic zmiennej geometrii turbiny bo takowej turbinka w Twoim aucie nie posiada.

  • #15 01 Lut 2009 21:38
    andrej.75
    Poziom 9  

    nie mogę znaleść oznaczenia silnika

  • #16 01 Lut 2009 21:59
    Sztomel
    Poziom 34  

    OK, już nie ma takiej potrzeby;
    chodzi o to, że teraz trzeba zastosować się do tego co podał Ci kolega @mimisio w pierwszym poście pod Twoim
    (błąd jak widzę został już odczytany ale nie zrobiono logów dynamicznych) więc skoro wystąpiła różnica ciśnień w rurze dolotowej to trzeba sprawdzić przede wszystkim szczelność węży począwszy od wylotu z turbiny powietrza doładowanego poprzez intercooler aż do kolektora ssącego oraz wężyka idącego do czujnika ciśnienia doładowania (który jak sądzę w Twoim aucie znajduje się w sterowniku silnika) gdyby się okazało, że brak jest nieszczelności to można podmienić na próbę elektrozawór ograniczenia ciśnienia doładowania N75 (możliwa usterka mechaniczna), który w przypadku Twojego autka wygląda tak :

    seat ALHAMBRA 1.9TDI odłącza turbinę,brak mocy

    istotne jest też sprawdzenie szczelności wszystkich wężyków ciśnieniowych wychodzących od N75 a gdy to zostanie wyeliminowane to trzeba się przyjrzeć czy dźwignia siłownika ciśnieniowego przy turbinie, sterującego uchylaniem się zaworu upustowego wastegate chodzi w pełnym zakresie ruchu oraz czy sama metalowa puszka siłownika nie jest dziurawa, puszka siłownika sterowania uchylaniem zaworu wastegate w Twojej turbinie jest widoczna na poniższej fotce (ten okrągły element z lewej strony turbiny)

    seat ALHAMBRA 1.9TDI odłącza turbinę,brak mocy

  • #17 10 Lut 2009 19:29
    andrej.75
    Poziom 9  

    witaj sztomel:cry:po wymianie sterownika turbiny,wężyków ,zaworu uchylnego wastegate oraz sprawdzeniu szczelności pozostałych połączeń dalej odłancza turbine.Po ponownym podłączeniu pod komputer i sprawdzeniu ciśnienia doładowania wynika ,że turbina nie doładowuje ponieważ nie daje takiego ciśnienia jakie jest potrzebne i dlatego odłancza turbinę ? CZY JEST TO MOŻLIWE

  • #18 10 Lut 2009 20:49
    polonez15
    Poziom 32  

    Oczywiście, tyle że dziwna sprawa...warto zajrzeć do samego jej "serca"...

  • #19 10 Lut 2009 23:20
    Sztomel
    Poziom 34  

    pytanie teraz nasuwa się następujące :
    czy te objawy przechodzenia w tryb awaryjny miałeś już od początku tj. kupna tego samochodu czy dopiero po jakimś czasie i czy ktoś nie grzebał przy turbinie wcześniej w celu zwiększenia jej ciśnienia doładowania ?

  • #20 12 Lut 2009 14:31
    andrej.75
    Poziom 9  

    ten seat był sprowadzony z austri i prawdopodobnie tam było zmieniane oprogramownie w komputerze poniweważ nie zawsze wyświetla na diagnostyce błąd ostatnich czterech cyfr komputera-tak myślę

  • #21 01 Mar 2009 23:30
    rak76
    Poziom 1  

    Witam Mam seata alhambrę z 2001 r. 1.9 tdi. Miałem taki sam przypadek.
    Okazało się że przepływomierz był padnięty. Wymienili mi go i ręką odjął. Zobacz ten motyw jeszcze. Pozdrawiam!

  • #22 26 Cze 2011 00:04
    Dziedziakus
    Poziom 2  

    Witam! nie wiem czy ktokolwiek jeszcze odwiedza to forum,bo od ponad roku nikt niczego nie dopisał.
    Ja jednak mam podobny problem z samochodem.
    Tyle tylko, że w moim przypadku chodzi o Sharana 1,9 TDI z 2000 roku na pompowtryskach.
    Kupiłem to auto pól roku temu i po około 3 miesiącach jazdy do Wiednia i z powrotem z turbina zaczęły dziać się różne cuda.
    Tzn. po przejechaniu pewnego dystansu po prostu turbina przestała doładowywać.
    To tak jakby jej w ogóle nie było,a auto zrobiło się słabe jak polski maluch.
    Żeby wszystko wróciło do normy muszę się zatrzymywać,zgasić auto,wyciągnąć kluczyk i znowu je odpalić.
    Dopiero wtedy sytuacja wraca do normy.
    Nie wiem jaka może być przyczyna takiego zjawiska, dlatego jeśli ktoś z was miał już taki problem i udało mu się z nim uporać to bardzo proszę o poradę.
    Dodam tylko, że 2 tygodnie temu przy wymianie tarczy sprzęgłowej mechanik wyczyścił przy okazji turbinę, bo podobno to miało zażegnać mój problem z tym autem.
    Niestety to nie pomogło.
    Nie wiem czy ta usterka to coś poważnego co może spowodować, że któregoś pięknego dnia lub nocy stanę na autostradzie i będę dzwonił po asistance.
    Mimo wszystko chciałbym usunąć tą usterkę.
    Moja branża to budownictwo, dlatego nie znam się na samochodach.

  • #23 26 Cze 2011 00:26
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Potrzebna porządna diagnostyka.

  • #24 26 Cze 2011 21:06
    Dziedziakus
    Poziom 2  

    Zgadza się. Obawiam się jednak, że po takiej diagnostyce ktoś powie, że powinienem wyczyścić turbinę lub cos innego po czym okaże się, że to nic nie da.
    Zastanawiam się jeszcze nad wymianą przepływomierza zanim oddam auto na taką diagnostykę.
    No ale szczerze mówiąc nie mam pojęcia co to tak naprawdę może powodować te róznicę w doładowaniu turbiny.
    Sugeruję się tylko wypowiedzią któregoś z internautów, który właśnie po wymianie przepływomnierza miał z tym spkój.
    Może to i dobry pomysł, bo gdy przydarzyło mi się to pierwszy raz mechanik, z którym rozmawiałem przez telefon wspomniał właśnie o przepływomierzu.
    Panowie a co Wy myślicie na ten temat?
    Czy jeszcze ktoś z Was miał podobny problem lub chociaż zna się na silnikach trochę lepiej ode mnie by mógł zdiagnozować to badziewie, które mi nie daje spkoju?

  • #25 02 Lip 2011 14:36
    mikrobek
    Poziom 10  

    Mam to samo w VW Sharan z 2004 silnik 1.9 114 koników TDI oczywista
    niedawno go kupiłem i na razie zgłębiam tajniki diesla
    i jego usterk w tem temacie już sporo poczytałem i fakt lepiej zrobic diagnostykę z tym że ja się zastanawiam na kupnem kabla diagnostycznego i zrobic ją samemu

    Ludzie robią różne czynności by się tego problemu pozbyc od czyszczenia turbiny wymiany przepływomierza powietrza czyszczenia zaworu N75 sprawdzania węży może katalizator jest do wymiany a może sterowanie sprężarką kto wie wiem jedno że mam to samo

  • #26 02 Lip 2011 14:42
    polonez15
    Poziom 32  

    Po 1 nie ma TDI o mocy 114 koni. Po drugie to nie rozumiem ludzi, którzy walą w ciemno i wymieniają wszystko, co tylko są w stanie odkręcić. Najpierw konkretna diagnostyka komputerowa, wszystko wylezie bez najmniejszego wysiłku.

  • #28 09 Lip 2011 17:27
    zy.byszek
    Poziom 9  

    Jeszcze jest czujnik ciśnienia doładowania

  • #29 10 Lip 2011 21:16
    mikrobek
    Poziom 10  

    Kurcze jeszcze dzisiaj okazało się że w czasie jazdy podczas dodawania gazu z rury idzie ciemny dymek i coraz częściej wchodzi w tryb awaryjny na awaryjnym nie dymi na postoju po dodaniu gazu dymiło jakby zza silnika i nie wiem czego się spodziewac ale chyba niczego dobrego

  • #30 11 Lip 2011 00:02
    Sztomel
    Poziom 34  

    Jak dymi na ciemno to nie ma co panikować. Gorzej gdyby dymiło na jasno-szaro. Wtedy byłby powód do paniki ale nie z takimi objawami jak masz obecnie. Masz możliwość wykonać logi dynamiczne. W Krakowie pewnie tak jeśli nie w warsztacie to pewnie u któregokolwiek posiadacza Skody, Volkswagena, Audi lub Seata. U Ciebie z pewnością turbo niedoładowuje więc nic jej się nie stanie złego.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson