Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

c-360 pompa wtryskowa

01 Lut 2009 08:25 25117 13
  • Poziom 33  
    Witam mam taki o to problem raczej proszę was o potwierdzenie moich przypuszczeń. Remontowałem silnik a właściwie wszystko co jest w tym ciągniku i po pierwszym rozruch byłem mile zaskoczony pracą silnika ale po jakichś 4 godzinach pracy silnika zaczęły się dziwne szarpnięcia silnika . Na wolnych obrotach tak do 800 jest super powyżej natomiast jest źle silnik tak jakby co jakiś czas dostawał za dużą dawkę paliwa na któryś cylinder . Czy powodem tego zjawiska może być źle ustawiony zapłon czy też pompa wtryskowa(nie regenerowana po remoncie bo przed remontem było ok) , która np ma przycięcia której sekcji bądź regulator odśrodkowy coś wariuje bo silnik warczy i szczeka jak pies powyżej tych 800 obr/min.
    P.S wtryski są nowe i sprawdzone jak i cały rozrząd jak w sumie wszystko poza pompą wtryskową
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Chodzi tylko o nierówną pracę,czy jakieś odgłosy z silnika?Jeśli samo szarpanie obrotami to sześćdziesiątka tak ma(mtz też).Przy 1200-1400obr/min. już chodzi równo?Jeśli tak to jest najbardziej ok.Można trochę zapłon opóżnić i zobaczyć wtedy.
  • Moderator Samochody
    Trudno diagnozować na odległość nie słysząc silnika. Jeśli to silnik z rzędową pompą ( czyli nie 3P) to początek zużycia regulatora obrotów, całego mechanizmu z listwą. Dlatego może "falować" obrotami.
  • Poziom 33  
    Można to także określić jako falowanie obrotów ale gwałtowne żadnych innych odgłosów nie ma , spróbuje nieco przestawić zapłon a jak to nic nie da to podmienię pompę paliwa na inna. I jeszcze inne pytanie macie jakiś sprawdzony inny rozrusznik do tego ciągnika bo ten R11 to do zawału może doprowadzić akumulatory zdrowe a wystarczy lekki mróz i kicha nie kręci jak powinien a znudziło mi się już wymienianie w nim tulejek i czyszczenie wraz z wymianą szczotek co daje efekt powiedzmy na miesiąc.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Bo trzeba zrobić rozrusznik raz , a dobrze; przetoczyć bieżnie wirnika, komutator, dać nad wymiarowe tulejki, trochę samaru grafitowego na ślimak i musi być dobrze. R7 były jeszcze gorsze, jako alternatywę masz albo dostępne chińskie przekładniowe ( coś ala Bosch), bądź zetorowski - coś jak R11 tylko lepiej wykonany. No i dużo droższy.
  • Poziom 12  
    Daj spokój pompie paliwa-szkoda czasu i "roboty".Wiem dokładnie o czym mówisz.Mi tak zaczął pracować po regeneracji głowic,a wcześniej też pracował równo w całym paśmie obrotów.Próbowałem na początku ustawiać zapłon-ale pracował równo dopiero wtedy gdy dymił na czarno,i był odczuwalny spadek mocy.Zainteresowałem się i poszedłem na odsłuch do sąsiada i zarówno jego c-360 i c-4011 chodzą tak samo.Głowice regenerowałem 4-5 lat temu,i nic się nie dzieje.
  • Poziom 33  
    Możesz mieć rację ów dziwna praca jest widoczna dopiero po rozgrzaniu się silnika, ale jest dość denerwująca . Jako że nie posiadam aparatury do pomiaru ciśnienia pompy jak i wtrysków mogę tylko w sposób organoleptyczny sprawdzić ciśnienie na wtryskach i po przyłożeniu ręki na kolejne przewody wtrysków okazuje się że najwyższe ciśnienie jest na 3 cylindrze najmniejsze na 1 a 2 i 4 po równo po rozgrzaniu silnika na 1 bez zmian a na pozostałych się wyrównuje i zaczyna się ta dziwna praca.

    Do kolegi robokop wiem wiem że trzeba robić dokładnie jak kolega mówi i tak i robię ale efektu mojej pracy brak ten rozrusznik to po prostu zły wynalazek jest i tyle.
    to są dwa nagrania jak silnik pracuje ok i jak się nagrzeje tak dla ciekawych
    tematu
    http://www.wrzuta.pl/audio/aWgEPBV62D/c_-360_praca_silnika_ok
    a ten jak silnik się zagrzeje
    http://www.wrzuta.pl/audio/jQiBX7sE1w/praca_silnika_c_-360_szarpanie
  • Poziom 12  
    Co do nagrań audio-jest to w 100% to samo o czym ja piszę.

    PS.Włączony jest kompresor,czy nie podłączony filtr:cry:.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    Paliwo jak najbardziej ok , sprężarka wyłączona , filtr wyczyszczony i zalany olejem . Spróbuje podmienić pompę ale to nie dziś no i zastanawia mnie ta widoczna gołą ręką różnica ciśnień na poszczególnych wtryskiwaczach. No i coś muszę zrobić z wtryskami chodź były już regenerowane i ustawiane.
    P.S. na żywo ten silnik pracuje bardzo poprawnie jak jest zimny nagrania jednak uwydatniają niektóre dzwięki co też jest celowym działaniem z mojej strony aby dokładnie usłyszeć to szczekanie tego diesla.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Kolego rbiesiada ja nigdzie nie piszę o uszkodzonej głowicy.

    Wprost odwrotnie-napisałem że u mnie po naprawie owych zaczął tak pracować.

    A co do włączonego kompresora lub nie podłączonego filtra-hehe jak może to powodować nierówną pracę.Napisałem to bo słychać charakterystyczny bulgot-ale nieważne.

    A do autora wątku-różnica ciśnień na rurkach wyczuwalna na dotyk,bierze się choćby z powodu że są w mniejszym bądz większym stopniu pozaginane.

    Zerknij jeszcze raz na mój pierwszy post.

    Zaraz Ci doradzą abyś wymieniał ponownie rzeczy które już wymieniłeś,a nic to nie da.Za to idealna sprawa na wpędzanie się w dodatkowa koszty.

    Napisz co pomogła wymiana pompy.

    Pozdrawiam-powodzenia.
  • Poziom 33  
    Masz rację ale i tak podmienię pompę bo mam jedną zapasową i ciekawi mnie czy coś się zmieni i napisze co i jak.
    Co do kompresora to ma on wpływ niestety na pracę silnika ale trochę inaczej się to objawia i raczej przy zużytych kołach rozrządu u mnie są nowe.
  • Moderator Samochody
    Zostaw na razie pompę - zajmij się wtryskiwaczami - słychać momentami metaliczny stukot - przypieczona któraś z iglic , a tutaj korekcji dawki nie ma.
  • Poziom 33  
    Witam ponownie podmieniłem pompę ale ów efekt tylko nieznacznie się zmniejszył ale w po kilku godzinach pracy ciągnika efekt zaczyna powoli maleć więc po chwili namysłu zostawię to tak jak jest bo zacznę wymieniać i wymieniać i wpędzać się w niepotrzebne koszty . Co do rozrusznika to za radą kolegi robokop zakupiłem rozrusznik firmy magneton czeski i można by żec niebo a ziemia w porównaniu do tego nieszczęsnego R11 dziękuję za wypowiedzi w tym temacie i temat zamykam