Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lampka ładowania opel vectra a

toxi_14 01 Lut 2009 13:55 4839 14
  • #1 01 Lut 2009 13:55
    toxi_14
    Poziom 13  

    Witam. Mam problem z moją viki 1.8 8v. Świecą mi się a raczej rzażą lampki widoczne na zdjęciu. Obydwie równo się zapalają, nieraz zgasną i zawsze obydwie na raz tak jakby coś nie masowało, ale nie mam pojęcia gdzie. Ładowanie przy obrotach 900-1000 jest 14.30 więc chyba dobrze. Mógłby mi ktoś pomóc??

    0 14
  • #2 01 Lut 2009 15:06
    mariolee
    Poziom 17  

    odepnij przewód od kontrolki od alternatora jeśli przestaną żarzyć uszkodzenie jest w alternatorze diody wzbudzenia

    0
  • #3 01 Lut 2009 15:23
    toxi_14
    Poziom 13  

    A możesz mi podpowiedzieć który to jest przewód?? Podejżewam że to będzie któryś z cienkich wpinany na wsówkę. Mam rację? A no i jeszcze mała podpowiedz. Mam w bagażniku dosyc mocną tube, w chwili uderzenia basu lampki jaśniej świecą. Ale jaki ma z tym związek lampka od płynu w zbiorniczku hamulca??

    0
  • #4 01 Lut 2009 16:38
    Jozef199
    Poziom 19  

    Zdjęcia nikt nie bedzie oglądać by wydawać punkty zrob w miejszej rozdzielczosci Pomierz napięcie ladowania bezpośrednio na alternatorze i akumulatorze w calym zakresie obrotów

    0
  • #5 03 Lut 2009 23:25
    grzegorz5722
    Poziom 11  

    Sprawdz sobie wszystkie masy na silniku i na karoseri

    0
  • #6 06 Lut 2009 23:02
    toxi_14
    Poziom 13  

    masy posprawdzane i bez żadnych zmian jak było tak jest:(

    0
  • #7 06 Lut 2009 23:41
    europlus20
    Poziom 14  

    Kolego sprawdź regulator. Prawdopodobnie sie kończy więc trzeba by wyciągnąć alternator i wymienić. Koszt takiego regulatora około 30-50 złoty

    0
  • #8 07 Lut 2009 22:07
    toxi_14
    Poziom 13  

    A czy ma się coś regulator do lampki płynu hamulcowego??

    0
  • #9 08 Lut 2009 10:26
    europlus20
    Poziom 14  

    nie lampka płynu nie powinna mieć nic do tego a jeśli przekręcisz kluczyk na zapłon to kontrolka od płynu w lewym dolnym rogu się świeci??? u mnie w vectrze jak pamietam to ta kontrolka była jeśli było cos nie tak z autem jesli alternator nie ładował to świeciła sie dioda od akumulatora i ta lampka sygnalizowała jakąś usterke może u Ciebie tak nie ma. Sprawdz czy nie masz gdzies zwarcia w samochodzie. W elektryce trudno jest coś określic na odległość niestety.

    0
  • #10 08 Lut 2009 10:52
    viper555
    spec od auto-elektro

    Te dwie różne kontrolki nie mają z sobą nic wspólnego.P

    0
  • #12 08 Lut 2009 11:56
    viper555
    spec od auto-elektro

    Zgadza się ale do tego zasilania jest podłączony prawie cały licznik więc musiałoby się dziać coś więcej.P

    0
  • #13 08 Lut 2009 12:55
    andrzej0769
    Poziom 19  

    Przy usterce brak wzbudzenia z alternatora świecą kontrolki ładowania i ręcznego(płynu)i nie mogę się zgodzić że nie ma znaczenia.Przy ręcznym kontrolka ładowania blokowana jest diodą.Przy odpięciu cienkiego przewodu i kontrolki zgasną ,uszkodzone diody wzbudzenia ,trudne do wymiany.

    0
  • #14 08 Lut 2009 15:06
    toxi_14
    Poziom 13  

    Kolego andrzej0769 to nie jest kontrolka ręcznego tylko płynu (są dwie oddzielne). Jeśli przekręce tylko zapłon wszystko jest ok. Świecą jak powinny. Mi również się wydaję że to coś w liczniku, jak znajdę chwilę rozbiore to i napisze co i jak. Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    andrzej0769 napisał:
    Przy usterce brak wzbudzenia z alternatora świecą kontrolki ładowania i ręcznego(płynu)i nie mogę się zgodzić że nie ma znaczenia.


    Ale czy jak bym nie miał wzbudzenia to było by ładowanie?

    0
  • #15 20 Gru 2009 10:38
    HunCWoT
    Poziom 9  

    Chciałem odświeżyć ten temat. Mam Astrę 1.8 v8 identyczny licznik i identyczne zachowanie się kontrolek jak u przedmówcy. Wymieniany kabelek od masy, wymieniany regulator, wymieniane szczotki w alternatorze i NIC. Ładowanie niby jest super (mówimy o napięciu). Proszę pomóżcie bo już nie mam zielonego pojęcia co może być.

    Mam taką sugestię, nie wiem czy to może pomóc, podczas większego obciążenia alternatora poprzez włączenie dmuchawy, ogrzewania tylnej szyby długich świateł, kontrolki palą się prawie na MAXA. Może to diody?? I trzeba wymienić alternator?

    0