Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto II 1.9 JTD 00rok gaśnie od czasu do czasu.

01 Lut 2009 16:23 3911 12
  • Poziom 13  
    Witajcie
    Mam następujący problem, auto od czadu do czasu gaśnie gdy np zwalniam przed skrzyżowaniem i wrzucam na luz. Częściej jednak obroty spadają do poziomu 500-600 by po chwili wrócić do normalnego poziomu na biegu jałowym. Dzieje się tak tylko zwykle gdy zwalniam i wrzucam na luz.

    W aucie wymieniłem:
    -filtr paliwa
    -filtr powietrza
    -założyłem nowy przepływomierz ponieważ na starym auto się muliło do pewnych obrotów i dopiero np powyżej 2500rpm załapywało a czasami wcale.

    Przeczyściłem EGR ale bez rezultatów, teraz go zaślepiłem. Nie znam rezultatów bo za krótko jeździłem, ale na odcinku jakiś 2km obroty znowu spadały.

    Po podłączeniu pod egzaminer (komputer fiata) nic nie wykazuje.
    W ASO odłączyli mi taką zieloną rurkę która znajduje się po prawej stronie silnika poniżej akumulatora. Na początku tak jakby gasł mniej, ale obroty nadal spadały. Nie wiem już co mam zrobić aby było dobrze.

    Punto II 1.9 JTD 00rok gaśnie od czasu do czasu.

    Proszę o jakieś porady, dziękuje.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 14  
    Oczywiście nie chciałbym podważać kompetencji serwisu, w dodatku dysponującego Examinerem, ale swoją drogą dziwne, że nic nie wyszło przy zagłuszonym EGR. Wtedy dopiero komputer wariuje :-))
  • Poziom 13  
    Byłem na komputerze przed zaślepieniem EGR, po fakcie nie jechałem, w przyszły poniedziałek się podłączę pod examiner ponownie przy okazji regulacji zaworów, bo nie wiadomo kiedy ostatnio były regulowane i czy były regulowane od nowości :)
  • Poziom 11  
    ta zielona "rurka" idzie od overboosta do tzw. zaworu klapy dławiącej (widocznego na zdjęciu) Słychać go przy gaszeniu silnika
  • Poziom 11  
    do sprawdzenia zawór wysokiego ciśnienia na pompie
  • Poziom 2  
    Witam.
    Podłączę się do tematu.
    Kupiłem niedawno używane punto 2 - 1.9D, rocznik 2000.

    I po jeździe próbnej - na zimnym silniku, jechałem i było ok.

    W drodze powrotnej do domu auto zaczęło mi gasnąć.
    Dojeżdżając do świateł - wrzucam luz, puszczam pedał gazu - obroty spadają i po prostu auto gaśnie.
    Odpaliłem - zgasło.
    Za drugim razem odpaliłem i było ok. Przejechałem 1-2km i znów zgasło gdy zatrzymałem się na skrzyżowaniu.
    Wtedy już nie odpaliło, po przekręceniu kluczyka raz - zapaliła się na 1-2s kontrolka czerwonego silnika.

    Zadzwoniłem do właściela od którego kupiłem to auto 30min wzceśniej - przyjechał i powiedział żeby się tym nie przemować. Odaplił auto ale zauważyłem, że nacisnął pedał gazu w trakcie odpalania.
    Przegazował mocno i auto nie zgasło. Pojechałem do domu - zgasło mi po drodze raz na skrzyżowaniu.

    Poza tym w trakcie zmiany biegów w trakcie jazdy - naciskając sprzęgło i puszczając pedał gazu - czuć, że obroty w pierwszej reakcji podchodzą lekko w górę i dopiero spadają ale spadają do zbyt niskiego poziomu.

    Właściciel okazał się o tyle w porządku, że powiedział, że w razie czego mogę mu zwrócić to auto w najbliższych dniach.

    I tutaj pytanie - czy ktoś wie co to może być? Jaka jest przyczyna?
    Dodam, że jadąc po autostradzie - wydawało mi się, że auto jest słabsze niż powinno. Ciężko się rozpędzało powyżej 100km/h.
    Wcześniej jeździłem takim samym puntem tylko z 2002 roku i wydaje mi się, że było o wiele mocniejsze, łatwiej się rozpędzało i bez problemu na autostradzie mogłem rozpędzić je do 140-150km/h...

    Czy ktoś wie co może być problmemem tutaj? Jaki ewentualnie będzie koszt naprawy - czy opłaca mi się w to pakować i naprawiać czy po prostu zwrócić auto (kosztowało 3400zł więc drogie naprawy odpadają przy moim skromnym budżecie...)


    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 12  
    Zaciekawiłem się tematem, Damian2501 a tak z ciekawości do czego służy: overboosta do tzw. zaworu klapy dławiącej (widocznego na zdjęciu). Tak tylko pytam z ciekawości gdyż kupiłem niedawno auto z tym silnikiem i rozpracowywuje jego elementy.
  • Poziom 13  
    to tzw klapa gasząca można to odpiąć jak są problemy ale ma to za zadanie złagodzić wyłączanie silnika. Kolego z postów dwa wyżej, wymień czujnik położenia wału jest za silnikiem od strony grodzi. Koszt ok 80zł.
  • Poziom 10  
    Zapytaj tego właściciela ile ma jego aku bo naciskanie gazu podczas startu świadczy o wyeksplatowanym aku tylko tyle mogę powiedzieć bo nie generuje odpowiedniej mocy dlatego autko ci gaśnie itp...
  • Moderator Samochody
    pdulemba1 napisał:
    Kupiłem niedawno używane punto 2 - 1.9D
    1.9D czy 1.9JTD bo to jest duża różnica... W Dieslu naciskanie gazu przy rozruchu nie ma nic do stanu akumulatora, a jeśli to jest 1.9D to praca silnika w ogóle nie ma wiele do akumulatora, bo to diesel na zwykłej pompie (no, dobra - prawie zwykłej, "sławnej" pompie Lucas EPIC z elektronicznym sterowaniem).
  • Poziom 10  
    Jesli to disel czego dobrze nie sprawdziłem za to wybacz obstawiam zawór egr ,czyszenie nic nie da jesli mebrana w nim walnieta!!!!
  • Poziom 13  
    w tym dieslu zawór najlepiej zalepić dwiema flanszami (nie mylić z blaszkami po piwie to się nie sprawdza)
  • Poziom 29  
    krzysiek_82 napisał:
    ...wymień czujnik położenia wału jest za silnikiem od strony grodzi. Koszt ok 80zł.


    Witaj,

    Proponuję to samo co kolega powyżej. Sprawdź/ wymień czujnik położenia wału.
    Ja za taki do silnika 1.9JTD Bosch płaciłem 50 PLN jakieś 4 miesiące twemu.
    Po wymianie jak ręką odjął. Mi potrafił zagasnąć i dopóki nie ostygł - ok 5min nie szło go odpalić.

    Koledzy wyżej mają rację w silnikach diesel-a jak auto już odpali akumulator nie wpływa bezpośrednio na pracę silnika.