Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sterownik pompy wtryskowej Ford Focus 1,8tdi ´00 Problem

01 Lut 2009 20:22 20899 15
  • Poziom 9  
    Witam szanownych forumowiczow i zwracam sie z nastepujacym pytaniem dotyczacym problemow z pompa wtryskowa we wspomnianym aucie - naczytalem sie, ze najczestsza przyczyna unieruchomienia pompy jest uszkodzenie jej sterownika. Czy mozecie po/odpowiedziec, jakim urzadzeniem diagnostycznym (takim "cywilnym", malego kalibru - czytaj: laptop+interfejs+software) mozna ze 100% pewnoscia, czy prawie 100% stwierdzic ze to taka wlasnie awaria?
    Czy ktos mial podobne problemy / doswiadczenia i ma jakas wiedze na ten temat?
    Dziekuje i pozdrawiam!
  • Poziom 30  
    do tego to nawet nie potrzeba laptopa.
  • Poziom 22  
    Witam!
    Mam problem z tym sterownikim, obecnie jestem za granica,pojechał do pracy i juz rano nie odpaliłem auta servis forda zawołał mi za to kupe kasy.Mam pytanie czy sam naprawiajac ten sterownik wymieniajac ten tranzystor nie spowoduje jeszcze jakichkolwiek uszkodzen chodzi mi o błedy sterownika czy komputera mam doswiaczenie z elektronika ale zastanawiam sie czy dam sam rade to zrobic na miejscu i jakie potrzebuje narzedzi i ten trazytor to naprawde jest IFRZ44. Prosze o pilna odpowiedz auto mam na parkingu uziemnione.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    To nie jest ten tranzystor. Po za tym myślę że go nie zalutujesz.
  • Poziom 19  
    Kolego ja tylko tak dodam na marginesie ze lepiej daj to komuś do zrobienia bo jak sam spieprzysz sterownik to jeszcze pół biedy bo kupisz nowy ale w nowym trzeba zrobić synchro immo wiec więcej sie narobisz jak dasz ten sterownik do kogoś kto ci go ładnie zrobi :) A nie jest łatwe wlutowanie tranzystorka aluminiowe druciki sa bardzo delikatne a tez trzeba miec patent jak tego dziada wlutować w aluminiowa podstawkę po starym tranzystorze :)
  • Poziom 22  
    Witam!
    Nie wiem w czym problem z tym sterownikiem jak temat juz dawno jest rozpisany na innych forum, tez nie wiem skad ta cena za naprawe sterownika wymiane traznystora!? co to za tajemnica tego tranzystor IRLR 2905PBF zamienik IRLR2905ZPBF (60A).Z wymiana tez nie widze problemów! CENA 800-1000 rozumie ze dla laików czy Frajerów! Tylko nie piszecie ze wiedza kosztuje!,Ale Mysle ze te forum jest po to zeby pomagac!!! Własnie doswiaczylem od "niektórych " pomocy! Temat uwarzam za zamkniety.


    Moderowany przez robokop:

    No to skoro kolega wie jaki to tranzystor i znalazł opis jego wymiany to w czym problem ? Proszę sobie zrobić samemu skoro kolega umie i już. Wszelkie spory że "za drogo" proszę sobie darować, temat czemu tyle to kosztuje był niejednokrotnie poruszany , także na tym forum i podobne wycieczki skończą się w końcu regulaminową blokadą.

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    te tranzystorki są niestety niewydolne IRLR 2905PBF zamienik IRLR2905ZPBF (60A), ludziska się rzucili na to a tu lipa. ceny usług pójdą w górę bo nowe sterowniki zdrożeją. będzie popyt
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Mam podoby problem ale nawet nie pytam co i jak bo widać, że co niektórzy chcieli by zaraz zarobić parę złocisz za pomoc w temacie. Chyba lepiej żeby siedzieli cicho i w ogóle nie wypowiadali się. Żenada…….
  • Poziom 18  
    Może trochę z innej beczki... ale warto się zastanowić dlaczego ten tranzystor wysiada. Nie jestem specem od pomp wtryskowych ale kiedyś próbowałem przelutować ten tranzystor z innej pompy. Udało się ale pochodził 2 tygodnie i padł. Z tego co się orientowałem naprawa takiej pompy ma sens tylko jeżeli wymieniając tranzystor zrobimy regenerację mechanizmu pompy.
    Czy to prawda??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    w 90 % przypadków prawda.
  • Poziom 17  
    Mój był naprawiany we wrześniu i podobno był wsadzony orginaliny tranzystor. Pochodził nie całe pół roku i padł. Też mi się wydaje że przyczyna uszkodzenia tkwi gdzie indziej. Znalazłem w ubiegłym roku niemiecką stronę z cały przebiegiem regeneracji tylko za Chiny nie mogę jej teraz odnaleźć Może któryś z kolegów ma namiary na tę stronę.
  • Poziom 11  
    Ja bym tam włożył IRL3705 w obudowie TO-220. Myślę że dużo zależy od sposobu jego zamontowania ( wlutowania ).
  • Moderator Samochody
    Było już pisane, zarówno na tym, jak i na innych forach co jest przyczyną upalenia tego tranzystora. Kończę już tą dyskusję, bo nic nowego z niej nie wynika za wyjątkiem płaczu "jak to drogo". Szkoda że jak pójdziecie do prywatnie lekarza to płacicie bez zająknięcia, a przecież można się leczyć taniej samemu.