Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 114 380 02r Problem z powietrzem kontrolką powietrza

arrrturek 01 Lut 2009 20:42 7619 16
  • #1 01 Lut 2009 20:42
    arrrturek
    Poziom 11  

    Witam mam problem z kontrolka powietrza, sygnalizuje brak powietrza w układzie mimo ze wszystko jest ok, ciagle mruga... czy ktos moze wie co bedzie tego przyczyną?? pomocy

  • #2 01 Lut 2009 20:54
    piotrek1132
    Poziom 9  

    Witaj. Pewnie chodzi o kontrolke "BRAKE AIR". Z przodu pod atrapa po stronie kierowcy są dwa czujniki od cisnienia powietrza. Być moze któryś z nich jest uszkodzony, bądź jest zwarcie na tych przewodach.

    Powodzenia. Pozdrawiam.

  • #3 07 Lut 2009 16:59
    arrrturek
    Poziom 11  

    dzieki kolego.. juz jest wszystko ok był uszkodzony czujnik pierwszy z góry.. temat uwazam za zamknięty

  • #4 16 Cze 2012 12:38
    Tomi1parzn
    Poziom 2  

    koledzy potrzebuje opis podłączenia tych czujników

  • #6 08 Lip 2012 20:58
    okum
    Poziom 9  

    Podepne sie pod temat,w mojej scani zapala sie kontrolka brake air wraz z kontrolka abs ale dopiero po nacisnieciu hamulca,wiec raczej wykluczam czujnik cisnienia powietrza.Przeczytalem bledy i pokazalo 8\7.Prosze o pomoc.Sprawdzilem wszystkie przewody idace do modulatora od jednostki sterujaceji dalej rece opadaja.

  • #7 08 Lip 2012 21:54
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Nic dziwnego ze zapalaja ci sie te kontrolki przy tym bledzie:

    Kod błyskowy: 7/7, 8/7, 9/7,
    10/7, 11/7, 12/7
    Awaria:
    Modulator nie może podać żądanego
    ciśnienia do cylindra hamulcowego

    Kod
    błyskowy
    Modulator
    7/7 Pojedynczy modulator, osie
    1 i 4 po lewej stronie
    8/7 Pojedynczy modulator, osie
    1 i 4 po prawej stronie
    9/7 Podwójny modulator, oś 2
    po lewej stronie
    10/7 Podwójny modulator, oś 2
    po prawej stronie
    11/7 Podwójny modulator, oś 3
    po lewej stronie, pojedynczy
    modulator, oś wleczona
    12/7 Podwójny modulator, oś 3
    po prawej stronie

    Przyczyna:
    Modulator przez pewien czas próbował
    podawać żądane ciśnienie do cylindra
    hamulcowego, ale bez powodzenia.
    (W celu uzyskania tego kodu błyskowego,
    żądane ciśnienie musi być niższe od 4
    barów).

    Uwagi:
    Włączona jest lampka ostrzegawcza systemu
    ABS i lampka niskiego ciśnienia w
    hamulcach.
    Ten kod błędu nie wystąpi jeśli jednostka
    sterująca wykryje, że wskaźnik niskiego
    ciśnienia sygnalizuje niskie ciśnienie
    dopływu.
    Modulator jest odłączony przez jednostkę
    sterującą, a wyhamowanie koła odbywa się
    przez system hamulców pneumatycznych, za
    się za pośrednictwem zapasowego układu.
    Ponadto, nie działa system ABS, funkcje TC
    oraz system wykrywania obciążenia.

    Środek zaradczy:
    1. Sprawdzić czy ciśnienie w układach
    hamulcowych przednim i tylnym jest
    prawidłowe.
    2. Sprawdzić linię zasilającą modulator.
    3. Sprawdzić czy modulator działa
    prawidłowo.
    4. Sprawdzić wskaźnik niskiego ciśnienia.
    5. Sprawdzić przewód pomiędzy
    wskaźnikiem niskiego ciśnienia i jednostką
    sterującą.
    Wskazówka: Wartość z czujników ciśnienia
    modułów sterujących można odczytać za
    pomocą Scania Diagnos.

  • #8 09 Lip 2012 11:25
    okum
    Poziom 9  

    Dzieki kolego saron za odpowiedz.Moj kod bledu to 87,czyli prawy przod,ponadto dzisiaj zauwazylem ze sciaga w lewo.Sprawdzilem czy dochodzi prad do modulatora i sygnaly can(wszystko gra)Moze po prostu brakuje klockow z prawej strony bo nie wierze zeby modulator padl,dodam ze swieci kontrolka klockow ale to niema wplywu na prace abs,tc.Mam nowe silowniki wiec tez raczej odpada.A moze to byc wina brakujacych klockow,lub cos z zaciskiem?A moze wina czujnika brake air,chociaz kontrolki gasna po napompowaniu powietrza i zapala sia po wcisnieciu hamulca,po ok 3 sek.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A gdzie znajduje sie wskaznik niskiego cisnienia,mysle ze nie chodzi o kontrolke brake air ani o czujnik na miechu.

  • #9 09 Lip 2012 12:35
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    A ja bym wlasnie stawial na modulator. Wskaznik niskiego cisnienia to wlasnie czerwona kontrolka brake air

  • #10 09 Lip 2012 12:35
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    okum napisał:

    A gdzie znajduje sie wskaznik niskiego cisnienia,mysle ze nie chodzi o kontrolke brake air ani o czujnik na miechu.


    Ten na miechu to sensor obciążenia poprzez pomiar ciśnienia w miechu, ale ecu wykorzystuje tez ten sygnał do pomiaru ciśnienia zasilania.

    natomiast

    saron22 napisał:
    Wskaznik niskiego cisnienia to wlasnie czerwona kontrolka brake air

    dokładnie a sygnał idzie poprzez łączówkę zaciskową C56 pin S1 dojście sygnału z sensora a pin S2 wyjście na ecu ebs-u

  • #11 09 Lip 2012 14:07
    okum
    Poziom 9  

    czyli pewnie modulator,zobacze jutro i dam znac a czy modulator mozna w jakis sposob sprawdzic czy jest dobry?

  • #12 09 Lip 2012 14:13
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    okum napisał:
    czyli pewnie modulator,zobacze jutro i dam znac a czy modulator mozna w jakis sposob sprawdzic czy jest dobry?


    Przełozyc na druga strone

  • #13 09 Lip 2012 14:29
    szaman108
    Poziom 28  

    witam na moje kolego to w głównym zaworze hamulcowym potencjometry mogą przekłamywać ponieważ po wciśnięciu hamulca zapala się AIR BRAKE

  • #14 09 Lip 2012 14:37
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    szaman108 napisał:
    witam na moje kolego to w głównym zaworze hamulcowym potencjometry mogą przekłamywać ponieważ po wciśnięciu hamulca zapala się AIR BRAKE
    Kolega może mieć racje tyle ze wtedy generowało by błąd 3/2 lub 3/3 a nie jak podaje "okum" błąd 8/7. Natomiast błąd 8/7 dotyczy modulatora i ciśnienia powietrza.

  • #15 09 Lip 2012 21:50
    okum
    Poziom 9  

    Chyba serwisant ma racje,wtedy wyświetliłoby inny błąd.Jutro odkręcam koło i zobaczę.Mam modulatory do podstawienia ale od scanii na bębnach wiec raczej pokaże bład niezgodności modulatora z jednostyką.Jak będzie trzeba to trzeba bedzie kupić nowy.Na razie dzieki za pomoc,dam znac co dalej z tym fantem.

  • #16 10 Lip 2012 18:30
    okum
    Poziom 9  

    Problem został wyjaśniony.Gumka w modulatorze była przerwana.Wymieniłem na nową i działa,kontrolki zgasły(brake air i abs).Scania już nie ściąga,hamuje normalnym ciśnieniem i wszystko wróciło do normy.Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc.

  • #17 11 Lip 2012 07:40
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    Czyli tak jak sugeruje podpowiedz w opisie usterki:

    Przyczyna:
    Modulator przez pewien czas próbował
    podawać żądane ciśnienie do cylindra
    hamulcowego, ale bez powodzenia.

    (W celu uzyskania tego kodu błyskowego,
    żądane ciśnienie musi być niższe od 4
    barów).

    -nie mógł podać żądanego ciśnienia ze względu na jego ubytek.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME