czy ktoś z was wie w jaki sposób można zasymulowac wyjętemu z silnika sterownikowi sygnał z czujnika prędkości i położenia wału korbowego sygnał Chodzi mi o to zeby zaczął mi sterować minusem cewką i wtryskiwaczami
Przykładowo ma sterownik od citroena ax wyjęty z samochodu Zasile go z akumulatora i z przekażnika On zasili mi +5 na czujniki puści na chwile minus na przekażnik pompy i wyłączy A mi zalezy na tym zeby zasymulować mu czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego To jest czujnik indukcyjny podaje napięcie zmienne na wyjściu Bez tego czujnika on nie puści minusa na cewkę i wtryskiwacze a o to mi chodzi zeby puścił Czy jest taki generator impulsów który zasymuluje mu takie napięcie przemienne ze zmiana sygnału kiedy trafi na brak tych dwóch zębów Bo ten który przesłał mi kolega to jest chyba tylko wynalazek Mam do was prośbe ja sie tak na tym nie znam potrzebuje tylko wiedziec jak mu taki sygnał zasymulować jesli coś wiecie to napiszcie mi
Parę lat temu z kolegą zrobiliśmy taki generator gdzie można było ustawić częstotliwość,ilość impulsów,ilość "impulsów przerwy",zmianę napięcia wyjściowego i to chyba wszystko.Wyszło ok. 10 układów scalonych.
Witam,
Nie widze mozliwosci zrobienia tego na jakimkolwiek ukladzie elektronicznym (60 fal sinusoidy o okreslonej czestotliwosci + jedna o czestotliwosci dwukrotnie mniejszej z jednoczesnym podwojeniem amplitudy - nie mam pod reka oscylogramu zeby zilustrowac).
Widze jedno wyjscie : magnetofon. Nagrac jeden, lub kilka cykli, powielic to w np. CoolEdit i symulowac z karty dzwiekowej PC ze wzmacniaczem napieciowym (potrzebna amplituda ok 12V.
Pozdrawiam, Georges
Robiłem kiedyś taki układ na procku. Na motorolce jakiejś chyba HC11... W asemblerze, bo to z 15 lat temu było.
Teraz by mi się nie chciało. Wziął bym stosowne "koło kodowe" czy jak mu tam, zamontował na jakimś silniczku DC, silniczek do zasilacza regulowanego, do tego orginał czujnik i do przodu
W wersji jeszcze bardziej leniwej można koło w wiertarkę wsadzoną w uchwyt / wkręconą w imadło wmonotować
- sygnal zeg to sygnał z czujnika obrotów wału korbowego ( koło czujnika ma 60 zebów i przerwę szerokości dwóch żebów ).
- zeg idzie na PLL , mnozone x 5, dzielone x6, potem dzielnik 1:2 i mamy obroty wałka rozrządu.
- koła napedzane wałka wydechowego rozrzadu ma 4 przerwy o szerokości 9, 9, 4,3.
- odpowiednie ustawienie programujemy na polu krosowym.
- np. 02z - 11z, na polu SET ustawiamy 0 diesiątek, 2 jednostki.
- na polu RESET 1 dziesiatkę i 1 jednostkę, proste !!!
- wyjscie Hall to open collector, prosty i zanegowany.
Widzę że już minęło ponad 4 lata ale sa osoby które jeszcze obserwują.
Może kogoś zainspiruję.
Pomysł z kołem trafny ale w innej skali.
okaleczony wiatraczek i transoptory do tego odpowiednio nadrukowana folia i EDC15 żyje.
Musze jeszcze tutaj dopisać że dotyczy to sterownika silnika PD 1.9 TDI VAG
oczywiście widać to na logach z filmu ale warto wspomnieć.
Proszę się nie śmiać z kartona - to taki prototyp prototypu - zajęło mi to przedpołudnie.
Najważniejsze że działa.
kilka dodatkowych rzeczy służy za symulowaniu czujników głównie pedału gazu i temperatury, jak również sterowanie napięciem zamiast MAF.
filmik z działania:
zmierzony przebieg dla imitacji czujnika położenia wału korbowego z oscyloskopu
oczekiwany przebieg z programu autodata:
Na filmiku warto zwrócić uwage grupie 001 na obroty i dawkę paliwa.
Z racji ze nie symulowałem mapsensora to mam niski boost a co za tym idzie dawki maksymalne tylko 25mg mimo pełnego pedału gazu i maf ustawionego na około 800mg
po przekroczeniu jednak obrotów granicznych pow. 5000rpm jak widać ECU obcina dawki na 0 w celu hamowania silnikiem.
następna grupa to 008 mamy tu mapy paliwa drivers , torque i maf
widać jak zmieniają sie wartości
a na samym dole 011 tutaj możemy odczytać oczekiwany boost który się zmienia w zależności od rpm i stała wartość z map sensora - którego na razie nie symulowałem.
Ja wiem takie urządzenia istnieją i można je kupić -ale ja miałem przy tym trochę frajdy i nie kosztowało mnie to praktycznie nic robiłem na wylutach.
uprzedzę również pytania
schematu nie ma jest w głowie.
do 4000rpm urządzenie jest praktycznie bezgłośne
Przepraszam że piszę pod swoim postem ale moja myśl zyskała jakby inny wymiar i wymaga wyróżnienia.
Postanowiłem zbudować tester ECU.
Zaczyna pomału żyć to moje dziecko widok panelu na foto.
Mogę udostępnić rozwiązania jakie zastosowałem ale nigdy nie powstanie egzemplarz na sprzedaż - jest to jednorazowy projekt - podyktowany potrzebą rozpoznawania map w sterownikach silników.