Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

symulacja sygnału czujnika prędkości obrotowej

01 Lut 2009 22:25 10419 23
  • Poziom 9  
    czy ktoś z was wie w jaki sposób można zasymulowac wyjętemu z silnika sterownikowi sygnał z czujnika prędkości i położenia wału korbowego sygnał Chodzi mi o to zeby zaczął mi sterować minusem cewką i wtryskiwaczami
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak nie wiemy jaki sygnał Ci potrzebny to co mamy powiedzieć.
  • Poziom 9  
    Ale czy takim generatorem zasymuluje mu tez w odpowiednich odstępach brak tych dwóch zebów? Możliwe jest uzyskać taki sygnał?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Gonia, słuchaj weź Ty się w końcu wypowiedz jaki czujnik chcesz symulować.

    Ps.
    autoas, tą panią na zdjęciu dają w zestawie?
  • Poziom 42  
    Jasne!!!!!!
    Tak jak VAGa do każdego VW :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie widzę tam nigdzie ceny
  • Poziom 9  
    Przykładowo ma sterownik od citroena ax wyjęty z samochodu Zasile go z akumulatora i z przekażnika On zasili mi +5 na czujniki puści na chwile minus na przekażnik pompy i wyłączy A mi zalezy na tym zeby zasymulować mu czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego To jest czujnik indukcyjny podaje napięcie zmienne na wyjściu Bez tego czujnika on nie puści minusa na cewkę i wtryskiwacze a o to mi chodzi zeby puścił Czy jest taki generator impulsów który zasymuluje mu takie napięcie przemienne ze zmiana sygnału kiedy trafi na brak tych dwóch zębów Bo ten który przesłał mi kolega to jest chyba tylko wynalazek Mam do was prośbe ja sie tak na tym nie znam potrzebuje tylko wiedziec jak mu taki sygnał zasymulować jesli coś wiecie to napiszcie mi
  • Poziom 15  
    Parę lat temu z kolegą zrobiliśmy taki generator gdzie można było ustawić częstotliwość,ilość impulsów,ilość "impulsów przerwy",zmianę napięcia wyjściowego i to chyba wszystko.Wyszło ok. 10 układów scalonych.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    ale głupoty plecesz, cd4017 - 2 sztuki, ne555 i masz czujnik.
    - wszystkiego 6 układów.
  • Poziom 42  
    Zapomniałeś jeszcze o cd4053 , przełączniku analogowym.
  • Poziom 21  
    trzy wymieniłem w temacie, następnych nie podałem aby układ nie znalazł się na alegro.
    - czyli zostały nam tylko jeszcze dwa układy.
  • Poziom 21  
    generator Rossa to tylko 950 zł.
  • Poziom 35  
    Robiłem kiedyś taki układ na procku. Na motorolce jakiejś chyba HC11... W asemblerze, bo to z 15 lat temu było.
    Teraz by mi się nie chciało. Wziął bym stosowne "koło kodowe" czy jak mu tam, zamontował na jakimś silniczku DC, silniczek do zasilacza regulowanego, do tego orginał czujnik i do przodu ;)

    W wersji jeszcze bardziej leniwej można koło w wiertarkę wsadzoną w uchwyt / wkręconą w imadło wmonotować ;)
  • Poziom 21  
    do kolekcji symulator czujnika Halla.

    - sygnal zeg to sygnał z czujnika obrotów wału korbowego ( koło czujnika ma 60 zebów i przerwę szerokości dwóch żebów ).
    - zeg idzie na PLL , mnozone x 5, dzielone x6, potem dzielnik 1:2 i mamy obroty wałka rozrządu.
    - koła napedzane wałka wydechowego rozrzadu ma 4 przerwy o szerokości 9, 9, 4,3.
    - odpowiednie ustawienie programujemy na polu krosowym.
    - np. 02z - 11z, na polu SET ustawiamy 0 diesiątek, 2 jednostki.
    - na polu RESET 1 dziesiatkę i 1 jednostkę, proste !!!
    - wyjscie Hall to open collector, prosty i zanegowany.
  • Moderator Samochody
    Bartek_j np koło zamachowe z renówki w wiertarkę :D
  • Poziom 18  
    Witam

    Widzę że już minęło ponad 4 lata ale sa osoby które jeszcze obserwują.
    Może kogoś zainspiruję.

    Pomysł z kołem trafny ale w innej skali.
    okaleczony wiatraczek i transoptory do tego odpowiednio nadrukowana folia i EDC15 żyje.

    Musze jeszcze tutaj dopisać że dotyczy to sterownika silnika PD 1.9 TDI VAG
    oczywiście widać to na logach z filmu ale warto wspomnieć.

    Proszę się nie śmiać z kartona - to taki prototyp prototypu - zajęło mi to przedpołudnie.
    Najważniejsze że działa.

    kilka dodatkowych rzeczy służy za symulowaniu czujników głównie pedału gazu i temperatury, jak również sterowanie napięciem zamiast MAF.

    symulacja sygnału czujnika prędkości obrotowej

    filmik z działania:



    zmierzony przebieg dla imitacji czujnika położenia wału korbowego z oscyloskopu

    symulacja sygnału czujnika prędkości obrotowej

    oczekiwany przebieg z programu autodata:

    symulacja sygnału czujnika prędkości obrotowej

    Na filmiku warto zwrócić uwage grupie 001 na obroty i dawkę paliwa.
    Z racji ze nie symulowałem mapsensora to mam niski boost a co za tym idzie dawki maksymalne tylko 25mg mimo pełnego pedału gazu i maf ustawionego na około 800mg

    po przekroczeniu jednak obrotów granicznych pow. 5000rpm jak widać ECU obcina dawki na 0 w celu hamowania silnikiem.

    następna grupa to 008 mamy tu mapy paliwa drivers , torque i maf

    widać jak zmieniają sie wartości

    a na samym dole 011 tutaj możemy odczytać oczekiwany boost który się zmienia w zależności od rpm i stała wartość z map sensora - którego na razie nie symulowałem.


    Ja wiem takie urządzenia istnieją i można je kupić -ale ja miałem przy tym trochę frajdy i nie kosztowało mnie to praktycznie nic robiłem na wylutach.

    uprzedzę również pytania

    schematu nie ma jest w głowie.
    do 4000rpm urządzenie jest praktycznie bezgłośne
  • Poziom 18  
    Przepraszam że piszę pod swoim postem ale moja myśl zyskała jakby inny wymiar i wymaga wyróżnienia.
    Postanowiłem zbudować tester ECU.
    Zaczyna pomału żyć to moje dziecko widok panelu na foto.

    symulacja sygnału czujnika prędkości obrotowej
  • Poziom 14  
    czy Twój projekt rozwinąłeś jeszcze dalej?
    Chodzi mi o to czy jest jakiś egzemplarz przeznaczony do sprzedaży?
  • Poziom 18  
    Mogę udostępnić rozwiązania jakie zastosowałem ale nigdy nie powstanie egzemplarz na sprzedaż - jest to jednorazowy projekt - podyktowany potrzebą rozpoznawania map w sterownikach silników.
  • Poziom 1  
    kolego glapsson podzieliłbyś się rozwiązaniami które zastosowałeś w przypadku czujników wałka oraz wału i wtrysków, byłbym wdzawiam ięczny

    dzięki i pozdrawiam