Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VAG-COM VCDS -49 stopni temp i czujnik G28 passat B3

01 Lut 2009 22:35 7391 7
  • Poziom 19  
    Witam!
    znajomy ma od niedawna taki oto program do diagnostyki VAG-COM nowa nazwa VCDS i podczas diagnostyki mojego auta VW Passat B3 VR6 1993rok cały czas wyświetlana jest temperatura silnika -49 stopni i temperatura powietrza zasysanego też wynosi -49 stopni, czym to może być spowodowane ma ktoś jakiś pomysł co jest nie tak ewentualnie uszkodzone? z kolei pokazało się też że uszkodzony jest czujnik G28 czyli licznik obrotów wału, tylko że wszystko w samochodzie jest w porządku tak mi się zdaje i tutaj chcę zapytać jakich objawów powinienem się doszukiwać co powinno się dziać jeśli ten czujnik jest uszkodzony (a tak w ogóle to samochód powinien odpalić?) powiem jeszcze że ten błąd był już kasowany i pojawił się z powrotem, a czujnik był czyszczony... dziękuję pozdrawiam
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 19  
    ok dziękuję, ale temperatura silnika jest ok wszystko pracuje tak jak powinno, jeszcze z czujnikiem do temp wody nie ma problemu bo to dwu pinowy niebieski czujnik, lub ten czarny cztero pinowy, a czujnik temp powietrza zasysanego jest zintegrowany w przepływomierzu, więc chcąc go wymienić trzeba zmienić cały przepływomierz ale tak jak mówię samochód pracuje ok
  • Poziom 34  
    nie zauważyłeś zwiększonego zużycia paliwa ?
    jeśli np. czujnik temperatury płynu chłodzącego (czyli popularnie zwany czujnikiem temp. silnika) ten 4-ro pinowy G62/G2 (jest to podwójny czujnik w jednej obudowie, G62 daje wskazania do sterownika a G2 na wskaźnik temp. w zegarach) pokazuje Ci normalną temperaturę silnika na wskaźniku w desce rozdzielczej G2 to już ten G62 jest uszkodzony wskazując na VAG-u temp. "-49*C" co powoduje zwiększone zużycie paliwa,
    natomiast wg moich danych mylisz czujnik masowy powietrza znajdujący się w przepływomierzu z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego znajdującego się w kolektorze ssącym po jego prawej stronie (jest wkręcony w pierwsze żebro wlotowe kolektora - licząc od prawej strony, patrząc na silnik z zewnątrz samochodu) i o ile wiem masz oznaczenie silnika "AAA" więc przepływki nie musisz wcale wymieniać.
  • Poziom 19  
    tak rzeczywiście mam kod silnika AAA co do czujnika wału jest to bardzo prawdopodobne ponieważ faktycznie patrzyliśmy na wyłączonym silniku tylko zapłon - dzięki, co do temperatury to tak wszystkie czujniki oprócz niebieskiego dwu pinowego są wymienione (łącznie z 4 pinowym podwójnym) zobacze na ten czujnik w kolektorze ssącym ale mam wrażenie że go tam nie ma, a wiadomo jaki symbol ma czujnik zasysanego powietrza G ile... wydaje mi się że nie mylę go z czujnikiem masy powietrza (przepływomierzem) mam tylko wrażenie że są zintegrowane w jednej obudowie: http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemid=9 może ten artykuł coś wyjaśni
  • Poziom 39  
    Pioro33 napisał:
    wszystkie czujniki oprócz niebieskiego dwu pinowego są wymienione (łącznie z 4 pinowym podwójnym)
    po co zaraz wymieniac,wystarczy pomierzyc oporności.Zobacz ten niebieski zazwyczaj jest od temp. do sterownika.
  • Poziom 42  
    Często uszkadza się tam instalacja (starość :) )
    Można podłożyć "oszusta-opornik" i zobaczyć co VAG pokaże