Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wysoka temperatura procesora- laptop się wyłacza

ve 01 Lut 2009 23:56 24011 24
  • #1 01 Lut 2009 23:56
    ve
    Poziom 9  

Hej!

Mam problem z lapsem, od jakiegoś czasu się wyłącza, nie znam się w ogóle na komputerach i dopiero dzisiaj doszłam do wniosku że to być może temperatura procesora. Wynosi ona ok 60-70 tak normalnie, nie jestem w stanie sprawdzić do ilu do chodzi jak się komputer wyłącza, ale z tego co się dowiedziałam 60 stopni to i tak za dużo. Moje pytanie: czy jestem na dobrym tropie, a jeżeli tak: jak temu zaradzić? Nie podaję żadnych danuch, bo jako laik to nie wiem nawet co się podaje.

Z góry wielkie dzięki.

Vero

0 24
  • #2 02 Lut 2009 00:05
    tronic1
    Spec od komputerów

Trop dobry. Należałoby rozebrać laptopa i wyczyścić w środku z kurzu wentylator, radiator procesora i kanały wylotowe powietrza.

0
  • #3 02 Lut 2009 00:25
    ve
    Poziom 9  

Dzięki za rychłą odpowiedź. Czy mogę to zrobić sama? Chwilowo nie mam pieniędzy. Czy jest może jakiś mniej "ingerujący" sposób? Gdzieś czytałam, że ma to jakiś związek z napięciem procesora, ale, rzecz jasna, mi to nic nie mówi ( choć everest mi mówi że 1.06-1.36 V). P.S. laps jest w miarę nowy, ma 3 miesiące. Nie wiem czy to ma znaczenie.

Dzięki!

0
  • #4 02 Lut 2009 00:36
    SPAWN17
    Poziom 16  

jak na tak nowy laptop to dziwne ze az tak sie grzeje. Napiecie ma znaczenie przy przetaktowaniu procesora - wieksze napiecie wieksza temperatura, ale z tego co podajesz napiecie jest standardowe. Niestety jedyna opcja na sprawdzenie droznosci kanalow wentylacyjnych jest rozbiorka laptopa. Jednym z symptomow zatkanych kanalow jest stosunkowo glosna praca komputera. Jesli komputer jest na gwarancji to nie radze go rozbierac tylko zaniesc do serwisu i polecic sprawdzenie.

0
  • #5 02 Lut 2009 00:50
    ve
    Poziom 9