Witam!
Niedawno kupiłem mazdę 323 po numerach ramy w sklepie powiedzieli mi że to jest: Mazda 323 III hatchback (BF) 1,3i. 49kW 67KM 1985 - 1991.
Jakiś czas temu około 3 tygodni jadąc auto zgasło pokazały się wszystkie kontrolki na pulpicie a silnik przestał pracować. Po przekręceniu stacyjki silnik odpalił. Na drugi dzień sytuacja się powtórzyła raz a za drugim razem auta już nie odpaliłem. Przekopałem układ paliwowy myśląc że to zamarznięte paliwo i nic. Po przekręceniu stacyjki spostrzegłem że nie mam iskry na przewodzie więc kupiłem inną cewkę i nadal nic po podłączeniu przewodów na cewkę w gniazdo białe i czarne nadal nie mam iskry na przewodzie od świeć. Nie mam specjalistycznych urządzeń w domu aby sprawdzić jakie występują napięcia o których i tak nie wiem jakie powinny być.
Oto kilka zdjęć cewki:
Gdzie mam szukać aby uniknąć niepotrzebnych i kosztownych zakupów i odpalić auto z którym męczę się już 3 tygodnie.
Dodam że auto jeździło u mnie 3 miesiące i nie miałem żadnych problemów. Problem zaczął się po tym jak auto stało kilka godzin na dworze na parkingu jak co dzień gdy byłem w pracy. Auto zgasło pierwszy raz jak przejechałem około 15 km po tankowaniu auta. Później co się działo opisałem wyżej. Sytuacja działa się dopiero po kilku kilometrach jazdy. Proszę o wskazówki i pomoc w ustaleniu przyczyny za co z góry dziękuję.
Podaję jeszcze numeracje znajdującą się na cewce z boku jak na zdjęciu:
G601 18 100
SMC-1500
12V
na kupionym urządzeniu tego niestety nie ma.
Niedawno kupiłem mazdę 323 po numerach ramy w sklepie powiedzieli mi że to jest: Mazda 323 III hatchback (BF) 1,3i. 49kW 67KM 1985 - 1991.
Jakiś czas temu około 3 tygodni jadąc auto zgasło pokazały się wszystkie kontrolki na pulpicie a silnik przestał pracować. Po przekręceniu stacyjki silnik odpalił. Na drugi dzień sytuacja się powtórzyła raz a za drugim razem auta już nie odpaliłem. Przekopałem układ paliwowy myśląc że to zamarznięte paliwo i nic. Po przekręceniu stacyjki spostrzegłem że nie mam iskry na przewodzie więc kupiłem inną cewkę i nadal nic po podłączeniu przewodów na cewkę w gniazdo białe i czarne nadal nie mam iskry na przewodzie od świeć. Nie mam specjalistycznych urządzeń w domu aby sprawdzić jakie występują napięcia o których i tak nie wiem jakie powinny być.
Oto kilka zdjęć cewki:


Gdzie mam szukać aby uniknąć niepotrzebnych i kosztownych zakupów i odpalić auto z którym męczę się już 3 tygodnie.
Dodam że auto jeździło u mnie 3 miesiące i nie miałem żadnych problemów. Problem zaczął się po tym jak auto stało kilka godzin na dworze na parkingu jak co dzień gdy byłem w pracy. Auto zgasło pierwszy raz jak przejechałem około 15 km po tankowaniu auta. Później co się działo opisałem wyżej. Sytuacja działa się dopiero po kilku kilometrach jazdy. Proszę o wskazówki i pomoc w ustaleniu przyczyny za co z góry dziękuję.
Podaję jeszcze numeracje znajdującą się na cewce z boku jak na zdjęciu:
G601 18 100
SMC-1500
12V
na kupionym urządzeniu tego niestety nie ma.