Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Komputer Opel Omega 2.5TDS (opis wyprowadzeń-pinout)

02 Feb 2009 18:46 9151 14
  • Level 10  
    Witam...

    Czy jest ktoś w posiadaniu opisu wyprowadzeń komputera do Opla Omegi 2.5TDS - Bosch 0 281 001 428.

    Może ktoś z szanownych forumowiczów wie, gdzie mogę coś takiego otrzymać.

    dziękuję pozdrawiam
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 35  
    Poszukaj na necie schematu od omegi, są tu i tam. Jest na schemacie rozpisane.
  • Level 11  
    Kolego ściągnij sobie auto datę ,tam będziesz miał i schematy i opis wyjść pinów.
    Pozdrawiam.
  • Level 10  
    Zastosowałem się do wskazówki kolegi Karol.now i ściągam AUTODATE. Trochę mozolnie to idzie - niestety...

    Zależy mi tylko na przewodzie temperatury cieczy chłodzącej z czujnika w bloku i przewodzie którym komputer załącza automat grzania świec.
  • Level 10  
    Witam ponownie...

    ...a może mógłby ktoś poratować skanem z któregoś z programów? Byłbym wdzięczny.

    Dodam, iż jest to Omega 2.5 TDS z 1998r.-komputer bosch 0 281 001 425
  • Helpful post
    Level 18  
    BaMaX wrote:
    Witam ponownie...

    ...a może mógłby ktoś poratować skanem z któregoś z programów? Byłbym wdzięczny.

    Dodam, iż jest to Omega 2.5 TDS z 1998r.-komputer bosch 0 281 001 425


    0 281 001 425 to numer sterownika silnika do VW a nie do Opla pomyliłeś się kolego. Do Opla 2.5 TDS to 0 281 001 428 tak jak napisałeś w swoim pierwszym poście.
    Co do pinologii sterownika to :
    czujnik temperatury silnika to:
    53 pin (szary/niebieski) i
    13 pin (brązowy/zielony)
    moduł załączania świec :
    8 pin w sterowniku silnika (czerwony / żółty) -do 11 pinu w przekazniku świec oraz
    41 pin w sterowniku silnika (brązowy/niebieski) - do 6 pinu w przekazniku świec
    Dodam jeszcze że na przekazniku świec masz
    30- stałe zasilanie (gruby czerwony przewód)
    12 pin w przekazniku świec to zasilanie po przekazniku (czerwony/biały)
    5 pin (brązowy) Masa
    1,2,3,7,8,9 - wyjście na poszczególne świece żarowe.
    Mam nadzieję że ta rozpiska pomoże Ci.
  • Level 17  
    Quote:

    Zależy mi tylko na przewodzie temperatury cieczy chłodzącej z czujnika w bloku i przewodzie którym komputer załącza automat grzania świec.


    Witam
    Opel Vectra 1999r. 2,0 diesel x20DTH

    czy kolega ma ten sam problem co ja??
    Otóż ja mam taki że na czujniku temp. (niebieski i brązowy przewód) cieczy chłodzącej na niebieskim przewodzie jest 5V (czyli chyba normalnie z tego co czytałem). Oporność czujnika przy ok 20 stopniach wynosi 2,2kohm napięcie 3,86V czyli wszystko niby ok tylko że po podłączeniu komputera diag. do samochodu okazuje się że ECU podaje 89 stopni C. Przy odłączonym czujniku pokazuje 74 stopnie C. Przy zwarciu do masy 200 stopni C.

    Podłączyłem pod czujnik potencjometr o zakresie od 0ohm do ok 4kohm i to samo najniższa temperatura jaką pokazuje ECU to 74 stopnie przy 4kohm i 200 stopni C przy 0ohm.

    I teraz mam pytanie czy i w jaki sposób może być uszkodzony ECU??
    Co jeszcze mogę zrobić?

    Inne czujniki działają ok czyli powietrze zasysane ok 20 stopni jak również oleju itp.

    Dodam jeszcze że przy rozruchu nie zapala sie kontrolka ze świec, na świece napięcie tez nie jest podawane. Silnik zimny ok 15 stopni przy po uruchomieniu nierówno pracuje.

    Pozdrawiam
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
  • Level 11  
    Potrzebuję opis pin out/in sterownika komputera silnika 2.5 TDS 115 136 lub 143 KM. Piny o które mi chodzi są takie same jak sądze w tych trzech silnikach.

    Chodzi o to że u mnie jest :
    stacyjka - komputer pokładowy+immo - komputer silnika
    (range rover 2 TDS 2.5Litra).

    Auto z importu i immo w pl. łapie zakłócenia. Odłączenie odbiornika radiowego centralnego zamka ,który łapie zakłócenia ,powoduje uzbrojenie się immo. Mimo to funkcje a aucie działają ,szyby światła itd. Jedynie brak możliwości odpalenia silnika .Mam drugi komputer z BMW e34 2.5 TDS (taka sama pompa wtryskowa ) ,który miał immo w siłowniku zamka .Chodzi o podanie zasilania przez stacyjkę a nie centralny .Do tego potrzebny schemacik.
  • Level 11  
    Dzięki dobry schemacik będę go studiował ,o coś takiego mi chodziło ;)
  • Level 17  
    Witam

    Ciesze się że pomógł :D

    Jakby ktoś chciał jakiś schemat to mam do prawie wszystkich aut.
  • Level 11  
    Znajomy ma problem ze swoim BMW e34 524 .Nie może podłączyć się z komputerem ,nie działa ekonomizer i obroty .
    Jest to 1990 rok silnik 2.4 TD 116 km lub 115 .Potrzebny schemat komputera ,bo najprawdopodobniej to będzie wadliwe .Jak byś miał to bym mu podesłał.
    Z 324 będzie chyba też to samo.
  • Level 1  
    pawlo82 wrote:
    potrzebuje opis pin out/in sterownika komputera silnika 2.5 TDS 115 136 lub 143KM piny o które mi chodzi sa takie same jak sadze w tych trzech silnikach

    chodzi o to ze u mnie jest :
    stacyjka - komputer pokładowy+immo - komputer silnika
    (range rover 2 TDS 2.5Litra)

    auto z importu i immo w pl łapie zakłócenia odłączenie odbiornika radiowego centralnego zamka który łapie zakłócenia powoduje uzbrojenie sie immo mimo to funkcje a aucie działają szyby światła itd jedynie brak możliwości odpalenia silnika ,mam drugi komputer z BMW e34 2.5 TDS taka sama pompa wtryskowa który miał immo w siłowniku zamka i chodzi o podanie zasilania przez stacyjkę a nie centralny do tego potrzebny schemacik


    Witam wiem że to stary temat ale jestem ciekawy czy ecu z BMW pasowało do RR,bo mam ten sam problem.
    Dzięki i Pozdrawiam.
  • Level 10  
    Nie będzie pasować... co gorsza w RR są dwa rodzaje sterownika silnika (podział ze względu na osprzęt silnika) do 97r (aluminiowy kolektor ssący brak przepływomierza, pompa wtryskowa - stary typ)... i od 98r (plastikowy kolektor ssący, przepływomierz, pompa wtryskowa - nowy typ). Złącza sterowników są identyczne, ale obudowy mają klucz w różnych miejscach w związku z czym sterowniki są niezamienne. Gorzej że każda z tych dwóch grup sterowników, dodatkowo dzieli się na przeznaczone do współpracy ze skrzynią automatyczną, oraz przeznaczone do współpracy ze skrzynią manualną. Zapięcie sterownika silnika ze skrzynią manualną do silnika ze skrzynią automatyczną, zaskutkuje przejściem automatu w tryb awaryjny (tylko 3-ci bieg i R) czyli na dobrą sprawę brak możliwości jazdy. Zapięcie sterowników odwrotnie (czyli ato do manuala) da lepsze rezultaty, jednak też nie zachwyci ze względu na brak obsługi sprzęgła przez sterownik silnika współpracujący ze skrzynią automatyczną... czyli że silnik nie zmieni strategii po wciśnięciu sprzęgła. Immo w RR jest zdywersyfikowane pomiędzy ECU (engine control unit) i BeCM (body electronic control unit). Mobilizacja polega na odczytaniu kodu EDC z ECU i zapisaniu go w BeCM. Zrobić to można dedykowanym urządzeniem diagnostycznym (TestBook, T3,T4, Autologic, Autodiagnos, Omitec Superscan, DEC, Nanocom i pewnie jeszcze kilka innych... tych używałem lub używam, więc wiem że robią). Pisząc o dywersyfikacji immo mam na myśli fakt, że najpierw musi zostać zmobilizowany BeCM... zezwoli on na uruchomienie pompy paliwa w zbiorniku, i kręcenie rozrusznikiem, a następnie zmobilizowany zostanie ECU zezwalając na przestawienie nastawnika pompy wtryskowej na więcej niż 250 obr/min i komunikację z pedałem gazu. Nie będę już mnożył zawiłości podziału ECU ze względu na rodzaj immobilizera ("non robust" i "robust")...chyba że będzie takie życzenie.
    Pozdrawiam
    DarekS