Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SHARP AR-206G -kod błędu

Watażka 08 Kwi 2004 22:58 1614 6
  • #1 08 Kwi 2004 22:58
    Watażka
    Poziom 21  

    Kto miał problem z kodem F9-88 i jak go rozwiązał? Zaznaczam, że wiem co on oznacza, ale nie wiem co go powoduje. Kopiarka, o której mowa jest ze wszystkim.

    0 6
  • #2 09 Kwi 2004 00:09
    Goshky
    Poziom 20  

    ogólnie jeśli print board się nie wypiął i nie wypadł z maszyny to może być uszkodzenie firmware-u drukarki. Doś prosto jest wgrać nowy, spróbuj. U mnie sprawa dotyczła kiedyś sporej liczby AR-235. Wg centrali Sharpa czasem ładunek z bębna może zostać przeniesiony przez kartkę w okolice pieca i tam następuje strzał do masy, który powoduje wariowanie elektroniki i różne takie błędy, ale przyznam szczerze wydaje mi się to tłumaczenie troche zakręcone.

    0
  • #3 09 Cze 2004 22:09
    Goshky
    Poziom 20  

    Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co do F9-88
    U mnie dotyczy splrej liczby Leopardów (AR-215/235/275).
    Kilka razy doszły mnie słuchy, że to może być wina kart sieciowych, ale nie bardzo jestem przekonany. Mam do czynienia ze sporą grupką tych maszyn w jednej firmie i były one kupowane stopniowo po kilka sztuk i mają dość różne, coraz nowsze wersje oprogramowania, a więc to chyba nie ma większego znaczenia skoro i tak w nich wyskakuje F9-88.

    0
  • #4 09 Cze 2004 23:11
    Watażka
    Poziom 21  

    Jeżeli chodzi o mnie, to "bawiłem" się troche z tytułową kopiarką. Wymieniłem firmware drukarki i nic, dalej to samo. Wymieniłem płytę główną z nowej kopiarki i dalej to samo. Problem ten mam w kilku kopiarkach serii Panther, ale występuje z różnym nasileniem. W najgorszym przypadku w ciągo 15 tys kopii może się pojawić po 30 razy. Klient już nauczył się z tym żyć, ale nie tak to powinno wyglądać.
    Słyszałem również teorię o wrażliwych zasilaczach w tych kopiarkach. Można by było podłączyć taką kopiarkę przez dobrej jakości filtr zasilający (nie mylić z listwą zasilającą) lub przez UPS, tylko trzeba takowy mieć.
    Podsumowując: problem ten występuje w bardzo wielu kopiarkach klasy Panther i Leopard z kartami sieciowymi. Mimo, iż występuje to od lat nie słyszałem o skutecznym sposobie rozwiązania.

    0
  • #5 10 Cze 2004 21:41
    Goshky
    Poziom 20  

    Ja też próbowałem z firmware'ami i nie pomogło. Słyszałem że może tobyć problem z uziemieniem kopiarki (np. przez wadliwą instalację elektryczną w budynku). Tak jak pisałeś dzieje sie to z różnym nasileniem.
    U mnie dotyczy leopardów, ostatnio przeraziłem się przy jednej maszynie bo przy każdej konserwacji kasuję listy zacięć i błędów a tu kilka tysięcy kopii od konserwacji i ok. 20 razy F9-88 w historii.
    Przez następny miesiąc nic.

    Trochę rebus się robi a nikt w Sharpie nie planuje chyba z tym coś robić dalej. Ostatnio poradzili zamieniać karty sieciowe między maszynami ale w firmie gdzie mam te maszyny czasem jest nawet problem kiedy trzeba zrobić konserwację lub wymienić bęben bo ciągle coś drukują albo idą faxy więc krzywo patrzą nawet na niewielkie przestoje.

    0
  • #6 16 Sie 2004 20:25
    Goshky
    Poziom 20  

    Też miewam z tym kłopoty i nie ustaję w poszukiwaniach.
    A oto co mam od Sharp UK (ciekawe że w Polsce o tym chyba nie wiedzą czy jak bo do tej pory nikt mi tego nie zdradził).

    26/03/2003
    Models covered
    Fault symptom Intermittent F9-88 error message displayed on copier screen, when AR-P11 / AR-NC5J installed.

    Possible cause and action This error message usually signifies connection problems between the copier main board and the installed printer board option. Check / rectify the following :

    1. Check the connection between AR-P11 and MCU PWB, and ensure that the copier has good connection to Earth via mains supply.

    2.Update AR-P11 firmware to version 01.23.08 or later, and update AR-NC5J firmware to version 01.01.01 or later.


    Trza by spróbować.

    0
  • #7 16 Sie 2004 20:52
    Watażka
    Poziom 21  

    Z tym uziemieniem już próbowałem i ... nic, dalej to samo. Wymieniłem firmware w karcie sieciowej i ... nic. Nie wymieniałem jedynie firmware w drukarce, ale szczerze, mam wątpliwości czy, to pomoże. Jeżeli masz możliwość, to spróbuj i daj znać o efektach, bo ja akurat nie mam możliwości. Inna wiadomość, to ta, że wymontowałem moduł drukarki i kartę sieciową i zamontowałem w innej kopiarce. Efekt - wszystko było w jak najlepszym porządku.
    Co do kolegi Przemka, to należy się tylko cieszyć...

    0