Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Touran DSG tryb awaryjny.

03 Lut 2009 06:25 35846 38
  • Poziom 10  
    Witam. Mam poważny problem ze skrzynią DSG w VW Touran. Jest w trybie awaryjnym. VAG wyświetlił błędy elektrozaworu (3) i sprzęgła elektromagnetycznego. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem lub wie jak temu zaradzić?
    Wymieniłem już jeden sterownik i olej (w skrzyni też) po zakupie samochodu.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 36  
    oddać dobremu mechanikowi od automatów,VAG wskaże nie naprawi
  • Poziom 10  
    Mógłbym już napisać książkę o oddawaniu samochodu w ręce dobrego mechanika i o tym co było później. Skrzyń DSG nikt nie chce naprawiać a jak się znajdzie to albo daleko albo na moją odpowiedzialność.
    Fakt VAG nie naprawia tylko wskazuje, nawet może zepsuć.
    Potrafię już wykonać wiekszość czynności obsługowych ale samochód zawsze zaskakuje czymś nowym. Ostatnio wymieniłem olej (zgodnie z procedurą). W serwisie ASO powiedzieli mi najpierw że się nie wymienia a później że owszem ale kosztuje to 1100 PLN. Nowa skrzynia 15000 PLN. Na Allegro są ale inne oznaczenia.

    Pozdrawiam
  • Poziom 36  
    nie miała to być złośliwość,ważne są wszystkie szczegóły łącznie z komunikacją z ECM a interpretacja logów nie zostawia marginesu błędu zakup nowej skrzyni może nie rozwiązać problemu
  • Poziom 27  
    serwis nie naprawia bo nie wolno nic naprawiac ,jak by naprawiał to by na chleb nie zarobił takie są procedury aso na całym świecie ,podaj numer ramy tego samochodu to sprubuje coś pomóc

    Dodano po 2 [minuty]:

    i dokłdne błedy z silnika i skrzyni
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Wiem że serwis nie naprawia podzespołów ale mogliby coś czasem powiedzieć.

    Błędy jakie podaje VAG:

    Control Module Part Number: 02E 300 042 T Component and/or Version: GSG DSG 070 1144

    18232 - Pressure Control Valve 3 (N217): Open or Short to Ground P1824 - 000 - - - Intermittent

    18154 - Transmission Solenoid Power Relay: Electrical Malfunction P1746 - 000 - -

    Silnik BKC skrzynia GYR. Olej był wymieniany około 5000 km temu na oryginalny olej VW do skrzyń DSG.
    VIN: WVGZZZ1TZ4W093161

    Z góry dziękuję.
  • Poziom 27  
    teraz troche czasu ,niewiem czy wiesz ale w krajach rozwinietych kazdy dealer jesli sie nie podejmie naprawy ma obowiazek udzielic Ci informacji ,schematow itp.na temat danego podzespolu ,tylko nie w naszej dzungli .

    Dodano po 31 [sekundy]:

    taki przepis unijny jest od 2 lat
  • Poziom 10  
    Dziękuję fil2006. Ale numer z tym przepisem. Tylko serwis chce wymienić całość. Dostałem odpowiedzi z dwóch serwisów ASB. Nic dobrego. Skrzynia na Allegro kosztuje około 6000 PLN. Jedna oferta to właśnie 6000 PLN ale za sam sterownik z zaworami. A druga nie wiadomo. Chociaż szef serwisu z Wawy zapytał dlaczego nie sprzedałem fury jak sie pojawiły pierwsze problemy ze skrzynią (?!!!!!). A fura dalej stoi na podwórku i jest w trybie awaryjnym. Fil2006 jak będziesz miał jakieś info to bardzo Cię proszę daj znać. Jestem teraz pod murem, mam nóż na gardle i nie wiadomo co jeszcze. Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    wiec blad zaworu n 217 jest problemem w srodku skrzyni w sterowniku zwanym mechatronikiem,nie jest naprawialne caly sterownik kosztuje jak napisales ok 6 tysiecy zlotych .aby go wymontowac nie trzeba wyciagac skrzyni biegow.

    Dodano po 1 [minuty]:

    rozbierz przod auta chlodnice itp i odkrec obudowe metalowa skrzyni wymontuj mechatronik i do elektronika ,moze goscie cos poradza maja glowy na karku moze jest problem jakiejs sciezki lub laczenia elektrycznego

    Dodano po 1 [minuty]:

    ja nie wiem jak to wyglada na : goraco "nie zmienialem tego tylko cale skrzynie ale byc moze jest to do ugryzienia musisz to zdemontowac albo zlec kumatemu mechanikowi

    Dodano po 2 [minuty]:
  • Poziom 27  
    i co za pytanie szefa serwisu ,kazdemu kto kupi bedzie mowił to samo ? i będzie wracał jak bumerang ?:-}
  • Poziom 10  
    Dziękuję za odpowiedź. Skrzynię już przerabiałem. Właśnie w 2008 pojechałem do serwisu VW po wymianie sterownika aby wykonać adaptację. Żałuję tego do dzisiaj. Ktoś mi powiedział że po wymianie tak trzeba zrobić. Sterownik nie wymagał adaptacji a samochód po serwisie jeździł jak chciał. Wymieniłem koło dwumasowe, sterownik bez mechatroniki i olej. Można książkę napisać. Mam jeszcze jedną prośbę. Czy możesz sprawdzić numer sterownika? Być może będzie pasował do mojej skrzyni. Numer nadwozia juz podałem. Znalazłem sterownik wraz z mechatroniką. Oto jego numer: 02E 325 025 AD Z1Q. Znalazłem też serwis w Wawie (inny niż ten z SZEFEM) podobno naprawiają sterowniki i skrzynie DSG. Jakby ten sterownik, który znalazłem, pasował do mojej skrzyni, wymienię go sam.
    Dziękuję.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    zerkne , na ta mechatronike zerknij ja tego nie ogladalem moze to sprawa zaworka i jest szansa to zrobic ,jesli chodzi o sterownik pod lewym nadkolem na zewnatrz to nie wydaje mi sie aby trzeba było go wymieniac jesli o to ci chodzi ,wedle schematu w mechatroniku jest sterownik ktory monitoruje te zaworki ,sprawdze jotro nara
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich z problemami z DSG.
    Jak macie jakiś problem z tymi skrzyniami to piszcie. Zbieram info na ten temat.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    Mam problem ze skrzynią lub sprzęgłem.Trudno mi to określić.Mianowicie, biegi przełączają się bardzo płynnie i podczas jazdy jest wszystko OK ale jest problem gdy przełącze na postoju na P lub N to zaczyna coś grzechotać,dzwonić tak jak w zwykłych skrzyniach łożysko oporowe lub jak wałek sprzęgłowy szczękał w skrzyni lub przy sprzęgle.Jak podniose obroty powyżej 1000 obr.w tedy cichnie, jak wrzuce bieg i nie ruszam też cichnie.
    Nie wiem co jest może wymiana oleju coś by pomogła lub sprawdzenie i ustawienie komputera od skrzyni. Proszę o jakąś poradę lub gdzie mogę się udać by to naprawić.
    Pozdrawiam - Marcin ze świętokrzyskiego.
  • Poziom 10  
    Napisz czy podobny odgłos jest przy gaszeniu lub rozruchu silnika. Kiedy wymieniałeś olej tak na wszelki wypadek?
    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Dodano po 3 [minuty]:

    wadliwa praca sterownika w 3 przypadkach jakie miałem kończy się masakrą ,elektronika wingerowana w mechaniczne przesówki i synchronizatory włącza i zmienia biegi zamiast kierowcy ,fajne jak nowe ,problemy zaczynają się od 80 tyś km.

    Dodano po 2 [minuty]:

    nie polecam ,jedyne co tam można zrobić to wymienić olej + filtr oraz mechatronik ,nowy 6 tysięcy złotych {sam mechatronik} używane są przeważnie uszkodzone ,uszkodzenie sterowania powoduje zniszczenie skrzyni trybów,itd .

    Dodano po 4 [minuty]:

    zmienisz łożysko jakieś ,klient pojedzie oczywiście skasujesz za naprawe,za miesiąc się zepsuje coś innego i skrzynia się rozleci ,klient wróci będzie się się domagał reklamacji lub sprawnej skrzyni ,w sądzie jesteś przegrany .{Znajomy miał taki przypadek}

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Serwisy boją się nawet olej zmieniać :-}

    Dodano po 3 [minuty]:

    najwięcej jest tych skrzyń na rynku amerykańskim ,w nowych 2009 /2010 są akcje serwisowe na niby wiązke czujnika temperatury ,uszkodzenie togo czujnika może spowodować zniszczenie skrzyni ,wiązki takowej tam nie ma jest ten czujnik w sterowniku ,

    Dodano po 4 [minuty]:

    makaron a co z twoją?

    Dodano po 2 [minuty]:



    --------------------------------------------------------------------------------

    There's a recall campaign for replacing a temperature sensor in the transmission on '09s and '10s:

    Vehicle Make / Model: Model Year(s):
    AUDI / A3 2009-2010
    AUDI / TT 2009
    AUDI / TT ROADSTER 2009
    VOLKSWAGEN / EOS 2009
    VOLKSWAGEN / GTI 2009-2010
    VOLKSWAGEN / JETTA 2009-2010
    VOLKSWAGEN / JETTA SPORTWAGEN 2009-2010
    Manufacturer: VOLKSWAGEN OF AMERICA, INC Mfr's Report Date: AUG 20, 2009
    NHTSA CAMPAIGN ID Number: 09V333000
    PE09035
    NHTSA Action Number: PE09035
    Component: POWER TRAIN:AUTOMATIC TRANSMISSION
    Potential Number of Units Affected: 16000
    Summary:
    VOLKSWAGEN IS RECALLING CERTAIN MODEL YEAR 2009 AND 2010 PASSENGER CARS MANUFACTURED BETWEEN SEPTEMBER 2008 AND AUGUST 2009. THE WIRING HARNESS OF A TEMPERATURE SENSOR IN THE DIRECT SHIFT GEARBOX (DSG) MAY HAVE CONNECTOR WIRES THAT WERE INSUFFICIENTLY CRIMPED. WITH INSUFFICIENTLY CRIMPED CONNECTOR WIRES, A TEMPERATURE SENSOR HAS THE POTENTIAL TO FALSELY DETECT A HIGH GEARBOX OIL TEMPERATURE, CAUSING THE TRANSMISSION TO ABRUPTLY SHIFT TO NEUTRAL. IF THIS HAPPENS, THE SELECTOR LEVER POSITION INDICATOR WITHIN THE INSTRUMENT PANEL WILL FLASH. IN ADDITION, THE "DEPRESS BRAKE PEDAL" INDICATOR LIGHT WILL BE ILLUMINATED, ALERTING THE DRIVER TO APPLY THE BRAKES.
    Consequence:
    THE ABRUPT SHIFT TO NEUTRAL COULD LEAD TO A CRASH WITHOUT WARNING.
  • Poziom 10  
    Witaj fil.
    Już straciłem nadzieję :)
    U mnie sama skrzynia prawie OK. Nauczyłem się jeździć tak aby nie szarpać i ruszam łagodnie na R. W sumie to samochód przejął kontrolę. Jak wrzucam D lub R to moja wyobraźnia męczy obrazy jak elektrozawory puszczają olej, wrzuca bieg i rusza. Mam wrażenie że sterownik jest niedopasowany do skrzyni. Jest faktycznie z innego auta bo stary wchodził w tryb awaryjny po przejechaniu 8 km. Ale pracował płynnie. W tym, który mam szarpie ale działa. Boję się o skrzynie, dlatego jeżdżę delikatnie.
    Pojawił się problem innego typu. Przy rozpędzaniu się auto wpada w wibracje. Cały przód się trzęsie. Odpuszczę gaz: przechodzi. Do tego doszły stuki jak gwałtownie dodam gazu i odpuszczę. Sprawdzałem półoś. Przegub zew. był wymieniony (rok temu). Jest luz na przegubie wew. lewym. Mam nadzieję że to nie mechanizm różnicowy albo coś w skrzyni. Spotkałeś się z czymś takim?
    Poprzednia awaria zakończyła się "tylko" lutowaniem przewodów zasilających cewkę elektrozaworu. Szkoda że soft jest niewłaściwy. Wszystko byłoby OK.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    zrobiłeś adaptacje?

    Dodano po 1 [minuty]:

    http://wiki.ross-tech.com/index.php/6-Speed_Direct_Shift_Gearbox_%28DSG/02E%29

    Dodano po 2 [minuty]:

    nie ma niewłaściwego softa można uaktualnić ,trzeba mieć vasa i płytke do vw . W przyszłym roku będe szukał vasa ,w Polsce jest kilka używek ale wszystko śmierdzące jak zwykle ,w niemczech coś znajde .

    Dodano po 3 [minuty]:

    jak zaadoptujesz i dalej to samo to pozbądz się tego ,chyba że nową skrzynke .Jak pojedziesz na wczasy gdzieś w Europe ? z wizją elektrozaworów przed oczami i stresem czy dojade czy nie ? takie żeczy wpłwają na psychike ludzi negatywnie ,kierowcy są zestresowani .

    Dodano po 1 [minuty]:

    co do drgań darujmy sobie ,przedtem nie było teraz są .
  • Poziom 10  
    To właśnie po adaptacji w VW wszystko się zaczęło chrzanić z tym szarpaniem. A drgania: nie doczytałeś - to nowy problem: przegub.
  • Poziom 27  
    dobrze przeprowadzili tą procedure?

    Dodano po 2 [minuty]:

    i czym to robili ?jak vasem w Polskim języku może być błądw testerze próbuj vcds=em ściśle stosując się do linku.Spróować warto.
  • Poziom 2  
    Makaron Witaj!!!! jeśli chodzi o te odglosy - wydaje sie ze przy rozruchu i wylaczeniu zapłonu takze cos slychac...ale głównie podczas pracy na N lub P.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Achaa..sorry nie napisałem że olej już powinien byc prawdopodobnie wymieniony.
  • Poziom 11  
    Witam czytam twój post koszty naprawy duże znalazłem skrzynie dsg na allegro za 3200zł gość daje gwarancję jeżeli jesteś zainteresowany podaje link:http://www.allegro.pl/item788578712_audi_a3_a4_a6_vw_touran_passat_skrzynia_dsg_hql.html
    Dlatego preferuję manualną skrzynię pozdrawiam
  • Poziom 27  
    :-} daje gwarancje ? jaką ustną:-}
  • Poziom 10  
    Dawno nie pisałem ponieważ nie dostaję powiadomienia mailem o tym że ktoś odpowiada na post. Nieważne.

    Te odgłosy (Marcin) to może być koło dwumasowe. Ja wymieniłem kiedyś i przeszło.
    A i nie piszcie że w automacie nie ma koła dwumasowego. W DSG jest.
    Na szczęście są już zamienniki. Ja musiałem kupić oryginał.
  • Poziom 2  
    marcintetra napisał:
    Mam problem ze skrzynią lub sprzęgłem.Trudno mi to określić.Mianowicie, biegi przełączają się bardzo płynnie i podczas jazdy jest wszystko OK ale jest problem gdy przełącze na postoju na P lub N to zaczyna coś grzechotać,dzwonić tak jak w zwykłych skrzyniach łożysko oporowe lub jak wałek sprzęgłowy szczękał w skrzyni lub przy sprzęgle.Jak podniose obroty powyżej 1000 obr.w tedy cichnie, jak wrzuce bieg i nie ruszam też cichnie.
    Nie wiem co jest może wymiana oleju coś by pomogła lub sprawdzenie i ustawienie komputera od skrzyni. Proszę o jakąś poradę lub gdzie mogę się udać by to naprawić.
    Pozdrawiam - Marcin ze świętokrzyskiego.


    WITAM
    Mam identyczne objawy w VW Touran 1.9TDI z DSG 2004r.
    Czy coś Ci już wiadomo co to może być?
  • Poziom 10  
    Komputera nie ruszać. Nie robić żadnych adaptacji. Jest to zbędny zabieg a może tylko zaszkodzić (jeden sterownik zwariował po adaptacji i do wymiany). Trzeba sprawdzić koło dwumasowe. Ale mało który mechanik się zorientuje. Auto na podnośnik, wrzucić D i mechanik słucha.
  • Poziom 17  
    Witam koledzy. Ja chciałem sie dopytać o sprawę marcinatetra, ponieważ u mnie w Octavii II 190 tyś występuje dokładnie taki sam problem. Chrobotanie na P i N jak dodam gazu to powyżej 1000 obrotów ten hałas cichnie. Tak jak by coś ocierało nieregularnie. Skrzynia ładnie pracuje na wszystkich biegach. Nic nie szarpie czy cos takiego. Tylko ten odgłos. Słychać nawet w samochodzie.
  • Poziom 10  
    Witajcie użytkownicy DSG.
    Musicie prawie na pewno wymienić koło dwumasowe i olej w skrzyni. Olej tylko w serwisie VW i do dsg. Musi być oryginał. Około 80 zł za litr. Potrzeba prawie 7 litrów.
    Procedura wymiany oleju w DSG jest prosta, można znaleźć w necie. Wymiana co 60 000km.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Link do strony z procedurą wymiany oleju:
    http://pics.tdiclub.com/data/517/DSG_40K_Service.pdf
  • Poziom 1  
    Witam, Octavia 1.9 TDi (105 KM) z DSG 2007 r, 110 tys km. Przy delikatnym ruszaniu skrzynia zmienia biegi szybciutko, cichutko i bez żadnych szarpnięć. Przy większym dodaniu gazu (ale nie musi być ostro) auto "przeciąga" na 1 czasem nawet do 3.5 - 4 tys obr strasznie wyjąc. Po zmianie na 2 i na kolejne biegi jest już wszystko OK. Czasem z 1 na 2 jest w porządku a przeciąga na 2. VAS żadnych błędów nie wykazuje. Olej wymieniony przy 65 tys. Byłem w warsztatach od automatycznych skrzyń biegów (m.in SAMKO) - po jeździe próbnej stwierdzili, że to wina silnika - brak mocy. Byłem na hamowni - wszystko OK - trzyma 104,9 KM (dodałem ma teraz 128 KM, ale objaw pozostał). Jeden z mechaników sugeruje, ze mogą sie ślizgać sprzęgła i to jest przyczyną tego przeciągania i wycia, ale ostatecznej diagnozy nikt nie chce postawić.
    Koszt wymiany zestawu sprzęgieł to ok 6 tys i wg obecnego stanu wiedzy to nic pewnego-tym bardziej że na sekwencji wszystko jest ok.
    Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Jak to zweryfikować ? ewentualnie prośba o namiary na fachowca/warsztau od DSG (Warszawa i okolice )