Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gramofon GS-461 - pytania początkującego.

03 Lut 2009 12:57 2144 10
  • Poziom 17  
    Witam
    Niedawno kupiłem gramofon unitry GS-461 i rozpocząłem zbieranie kolekcji płyt.
    Ponieważ wyrosłem na kasetach jestem zielony w tym temacie i proszę o jakieś porady.
    Czy typowe igły MF-100-105 w różny sposób niszczą płytę, czy wybierając je zawsze mamy albo lepsze basy albo wysokie, która jest uniwersalna?
    Czym się różnią parzyste wkładki od nieparzystych?
    Jak ustawiać nacisk (jego wartość) w tym gramofonie.
    Jaką kupić igłę/wkładkę, z trochę wyższej półki by poprawić odbiór, oszczędzić płyty, ale nie zrujnować portfela, co polecacie?
    Czy do igły powinno się dobierać przedwzmacniacz, czy tylko go wyregulować?
    Czy można kupić gotowy lub dostać schemat jakiegoś współczesnego przedwzmacniacza niskoszumnego z dobrą dynamiką na scalakach?
    W internecie jest wiele informacji, ale może za wiele bo suma summarum to wciąż niewiele wiem.

Bardzo proszę o garść informacji, pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    arturromarr napisał:

...
    Czy typowe igły MF-100-105 w różny sposób niszczą płytę, czy wybierając je zawsze mamy albo lepsze basy albo wysokie, która jest uniwersalna?

W sposób bardzo zbliżony. Naciski na płytę są podobne, wszystkie igły serii MF mają szlif sferyczny. Brzmienie jest uzależnione od pasma przenoszenia. Poszukaj w sieci danych technicznych tych wkładek.

arturromarr napisał:
    Czym się różnią parzyste wkładki od nieparzystych?

Parametrami i kształtem skuwki oraz mocującej oprawkę igły we wkładce.

arturromarr napisał:
    Jak ustawiać nacisk (jego wartość) w tym gramofonie.

Zgodnie z danymi technicznymi igły, instrukcją obsługi gramofonu i poradami podanymi tu http://www.rcm.com.pl/hobby/phono/kalibracja/kalibracja_tekst.php

arturromarr napisał: