Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicia 1.3 benzyna 99 rok, migają światła, przek. X

andriej 03 Lut 2009 16:24 11212 34
  • #1 03 Lut 2009 16:24
    andriej
    Poziom 20  

    Cześć, mam skode Felicję 99r i od jakiegoś czasu strzela mi przekaźnik "X" przelutowałem już przewód przy rozruszniku i dalej to samo, zauważyłem ze objaw następuje przy kręceniu kierownicą ale tez na prostej drodze, czyli jak się podoba. Światła wtedy przygasają, czasami gasną i się włączają a sam przekaźnik robi się gorący. Nie pomaga wtedy wyłączenie świateł przyciskiem, po wyłączeniu słychać, że dalej strzela jednak kontrolka od pozycyjnych nie miga. Chyba mało możliwe aby to uszkodzony był przekaźnik? Podejrzewam obwód zasilający przekaźnik „x”. Ma ktoś jakieś pomysły jak się z tym upora? Od czego zacząć? Czasami potrafi być wszystko dobrze przez tydzień a niekiedy co chwilę strzela.

    0 29
  • Relpol
  • #2 03 Lut 2009 16:33
    424165
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 03 Lut 2009 16:48
    andriej
    Poziom 20  

    Wyczyściłem klemy aku i sprawdziłem masę. Miałem ten sam objaw gdy urywał mi się przewód przy rozruszniku, ale już go przelutowałem więc odpada. Znalazłem gdzieś w internecie, że przekaźnik ten załączany jest przez stacyjkę, może tam szukać przyczyny? samochód był kiedyś bity, może coś gdzieś się rozłącza przy stacyjce?

    0
  • #4 03 Lut 2009 20:20
    424165
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 04 Lut 2009 12:36
    MarcinG
    Poziom 30  

    Do sprawdzenia masa na silniku i połączenie rozrusznika ze stacyjką (styk 50) i stacyjki ze skrzynką bezpiecznikową. Sam przekaźnik też może być uszkodzony, masz możliwość podmiany? Gniazdo przekaźnika też sprawdź, jest mostek między stykami BF/4 i BE/2 sprawdź to połączenie wszystkie połączenia do bezpieczników też przy okazji możesz sprawdzić.

    0
  • #6 05 Lut 2009 10:50
    andriej
    Poziom 20  

    Cytat:
    Do sprawdzenia masa na silniku i połączenie rozrusznika ze stacyjką (styk 50) i stacyjki ze skrzynką bezpiecznikową. Sam przekaźnik też może być uszkodzony, masz możliwość podmiany? Gniazdo przekaźnika też sprawdź, jest mostek między stykami BF/4 i BE/2 sprawdź to połączenie wszystkie połączenia do bezpieczników też przy okazji możesz sprawdzić.


    W gdzie szukać masy na silniku? mam ten samochód po pracy i chciałbym to w miarę szybko zlokalizować. Niestety nie mam możliwości podmiany, zresztą czasami jest dobrze wszystko przez tydzień a czasami cały czas strzela, tak, że podmienić musiałbym w momencie strzelania. Ktoś wie w jakich miejscach są punkty masowe na karoserii samochodu? przyśpieszyło by to znacznie poszukiwania

    0
  • #7 07 Lut 2009 11:57
    andriej
    Poziom 20  

    Punkty masowe posprawdzane, masa na silniku poprawiona, przy stacyjce wydaje się być wszytko ok, a światła dalej przerywają. Zauważyłem że najczęściej dzieje się to podczas ruszania, puszczam sprzęgło obroty są na niecałe 2 tys i wtedy zaczyna strzelać. Dodatkowo jak włączę lampkę wnętrza i włączę do tego awaryjne to widać jak bardzo delikatnie lampka przygasa w rytm kierunków, nie wiem czy było tak od początku czy teraz. Ładowanie jest dobre. Ma ktoś jakiś pomysł?

    1
  • #8 07 Lut 2009 18:27
    maszan
    Poziom 23  

    Rozbierz ten przekaznik(X) i zobacz czy styki nie sa nadpalone - skoro sie grzeje to prawdopodobnie moze tak byc.Spryskaj jakims c do kontaktow i przeczysc szmatka.Na tym przekazniku to sobie troche wisi wiec moglo go nadpalic- zreszta widac jakie ma wyprowadzenia duze.

    0
  • Relpol
  • #9 08 Lut 2009 15:16
    andriej
    Poziom 20  

    Czy powodem takiego strzelania może być uszkodzony włącznik od świateł? (próbowałem wyłączyć światła podczas strzelania i nie powodowało to żadnych zmian) Zauważyłem, że jak już zacznie strzelać, to najczęściej podczas dodawania gazu.

    0
  • #10 13 Lut 2009 21:02
    andriej
    Poziom 20  

    Widzę, że to bardzo poważna awaria i nikt nie umie pomóc.

    0
  • #11 13 Lut 2009 21:26
    viper555
    spec od auto-elektro

    Sprawa aczkolwiek prosta na odległość staje się trudna. Jak zaczną gasnąć światła sprawdź czy masz wycieraczki i dmuchawę.P

    0
  • #12 14 Lut 2009 17:43
    andriej
    Poziom 20  

    Wycieraczki przestają pracować, z dmuchawą nie sprawdzałem bo radio zagłusza, ale podejrzewam, że też przestaje działać. Włączanie i wyłączanie świateł nic nie daje.

    0
  • #13 14 Lut 2009 17:51
    viper555
    spec od auto-elektro

    To sprawa prosta tylko jeszcze należy sprawdzić co się gubi w sterowaniu przekaźnika masa czy zasilanie.Wyjąć przekaźnik sprawdzić na stykach 85 i 86 gdzie na postoju jest masa i zasilanie podpiąć kontrolkę i sprawdzać podczas jazdy. Ustalenie przyczyni się do ustalenia usterki.P

    0
  • #14 15 Lut 2009 10:19
    andriej
    Poziom 20  

    rozumiem ze mam wyjąć przekaźnik sprawdzić gdzie jest masa i zasilanie tego przekaźnika i podłączyć w to miejsce kontrolkę zrobioną z jakiejś diody na 12V założyć przekaźnik i tak z tym jeździć ? Jak będę mógł poznać co się gubi ?

    0
  • #15 15 Lut 2009 10:26
    viper555
    spec od auto-elektro

    Najpierw podłączysz do zasilania i do masy np karoserii ,wtedy albo będzie usterka zasilania a jak kontrolka będzie świecić a usterka wystąpi to wiadomo że gubi masę. Kontrolka to nie dioda tylko żarówka 12V 4W.p

    0
  • #16 15 Lut 2009 10:34
    andriej
    Poziom 20  

    dzięki viper555, tak zrobię zaraz. po podłączeniu kontrolki mam wpiąć przekaźnik i jeździć aż do wystąpienia usterki ? możliwe, że to przekaźnik szwankuje?

    0
  • #17 15 Lut 2009 10:47
    viper555
    spec od auto-elektro

    To słuchaj ja myślę że przekaźnik wymieniłeś pierwsze.P

    0
  • #18 15 Lut 2009 11:24
    andriej
    Poziom 20  

    ostatnio miałem dużo pracy i nie miałem czasu, jutro postaram się go kupić, bo może on się kończy. Czy taki sam jest w fabi? mam fabie w domu może podmienić na próbę?

    0
  • #19 19 Lut 2009 19:09
    andriej
    Poziom 20  

    Przekaźnik wymieniłem, jednak dalej to samo, chociaż już bardziej sporadycznie. Zrobiłem kontrolkę tak jak mówiłeś i podłączyłem stary przekaźnik, jak na razie nic się nie dzieje. Szukając gdzie + a gdzie masa po podpięciu miernika do + i zwarciu do masy pojazdy na mierniku ukazało się tylko 8V co mnie bardzo zdziwiło, niestety nie złapałem momentu w którym wróciło znowu 12V..

    Tak w ogóle to w tej skrzynce bezpieczników nie ma jednego punktu masowego tylko z każdej kostki dochodzi oddzielna masa?

    0
  • #20 20 Lut 2009 21:25
    andriej
    Poziom 20  

    sprawdzone tak jak mówiłeś, gubi masę, ciekawe tylko w którym miejscu..

    0
  • #21 20 Lut 2009 21:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 20 Lut 2009 22:19
    andriej
    Poziom 20  

    czaje, od tego zacząłem, wymieniłem tam kawałek przewodu, zalutowałem nową końcówkę wszystko w koszulkach, sprawdziłem styki na stacyjce siedzą ciasno, masę na silniku wyczyściłem, na karoserii tez, klemy wyczyszczone. Ewidentnie gubi masę bo gdy przekaźnik tyrkocze wyłączają się światła to żarówka dalej świeci. Może to coś z alternatorem? bo zaczyna tyrkotać poniżej 2 tys obrotów przy ostrym dodawaniu gazu, przy jeździe pod górkę, przy jeździe z dużym obciążeniem, ale tylko jak mu się podoba, czasami potrafi tydzień być ok.

    1
  • #23 22 Lut 2009 09:52
    andriej
    Poziom 20  

    Witam, chyba znalazłem przyczynę, rusza się końcówka w elektromagnesie rozrusznika tam gdzie wpina się przewód żółty od sterowania przekaźnika, czy elektromagnes można jakoś rozebrać aby podlutować tą wsuwkę?

    0
  • #24 22 Lut 2009 10:43
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 22 Lut 2009 10:56
    andriej
    Poziom 20  

    elektrik, właśnie to mnie zmyliło, bo zalutowałem nowy przewód z nowym konektorem ale nie zauważyłem, że rusza się złącze gdzie zakładam konektor, wczoraj jak mi światła migały otworzyłem maskę przytknąłem ten przewód mocno i przestało, szkoda mi trochę kupować elektromagnes nowy bo ten jest całkiem sprawny tylko ta luźna złączka w środku, nie da się tego rozebrać i polutować? Masę puścić prosto na przekaźnik w skrzynce bezpieczników czy ten żółty dać na masę ? bo już się pogubiłem :D

    0
  • #26 22 Lut 2009 10:57
    viper555
    spec od auto-elektro

    Elektrit a nie uważasz że musi od przekaźnika odciąć rozrusznik bo w momencie startu na tą masę dostanie prąd ponieważ ten przekaźnik jest wyłączany prądowo.P

    1
  • #27 22 Lut 2009 11:08
    andriej
    Poziom 20  

    mogę odkręcić ten elektromagnes ? czy po odkręceniu go będzie jakiś problem ze złożeniem?

    0
  • #28 22 Lut 2009 11:28
    viper555
    spec od auto-elektro

    Możesz wyciągnąć i rozebrać ale na początek zalutuj ten konektor bo być może pękła tylko cyna.P

    0
  • #29 22 Lut 2009 11:29
    andriej
    Poziom 20  

    a będę umiał to poskładać ? czy to normalnie się wykręca i wkręca ?

    0
  • #30 22 Lut 2009 11:32
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto