Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

5 kW a poduszki powietrzne

03 Lut 2009 18:29 2076 21
  • Poziom 16  
    Witam. Może pytanie trochę dziwne ale dobrze wiedzieć czego się spodziewać. Czy jest możliwe, żeby uruchomiły się poduszki lub kurtyny powietrzne podczas słuchania muzyki? Miał ktoś może taki przypadek lub może słyszał ktoś o takim zdarzeniu?? Dzięki i pozdrawiam.
  • OptexOptex
  • Poziom 16  
    No bardzo szczegółowa i wyczerpująca odpowiedz...
  • Poziom 19  
    Niema możliwości żeby się odtworzyły przecież czujniki są w przednim błotniku i w drzwiach nie wiem czy są w tylnym błotniku. W telewizji nawet było próbowali kopać w drzwi i nic się nie działo
  • OptexOptex
  • Poziom 15  
    co.........?? gdzie są czujniki? to nie są czujniki zgniatania tylko przeciążenia, i są w środkowej konsolecie, np przed dźwignią hamulca ręcznego, takim kopaniem to sobie mogli...
  • Moderator - GSM
    Możliwe.Duże skoki napięcia i natężenia prądu podczas słuchania,komputer szaleje i bum gotowe.Znany mi jest przypadek że podszuszki eksplodowały po podpięciu VAG-a.
  • Poziom 15  
    Aspire3000 napisał:
    No bardzo szczegółowa i wyczerpująca odpowiedz...


    Nie wiem czego wiecej sie spodziewales.
    Nie i tyle.
  • Poziom 19  
    Mi się wydaję , że moduł poduszek jest podłączony pod czujnik przyśpieszenia :)
  • Poziom 16  
    konik83 napisał:
    Aspire3000 napisał:
    No bardzo szczegółowa i wyczerpująca odpowiedz...


    Nie wiem czego wiecej sie spodziewales.
    Nie i tyle.

    Nie i tyle? Moze byś to jakoś uzasadnił??

    Z tego co wiem czujniki do uruchamiania kurtyn są umieszczone w drzwiach. Nie koniecznie w tylnej części auta powstają największe wibracje. Niektórzy maja właśnie w drzwiach naprawdę duże ciśnienie.
  • Poziom 15  
    Ryzyko odpalenia poduszek przy pomocy sprzetu caraudio jest tak samo duze jak zagroznie metanowe w kopalni po pierdnieciu gornika.
  • Poziom 16  
    piter1984 napisał:
    a czemu w drzwiach ? żeby zostały zmiażdżone podczas wypadku i blacha odcięła przewody komunikacyjne i zasilania ? wyjaśnisz mi to ?


    Tego to nie wiem -dlatego sie pytam!

    Dodano po 47 [sekundy]:

    konik83 napisał:
    Ryzyko odpalenia poduszek przy pomocy sprzetu caraudio jest tak samo duze jak zagroznie metanowe w kopalni po pierdnieciu gornika.


    Panu to juz podziekuje za takie wyczerpujace odpowiedzi.
  • Poziom 23  
    piter1984 napisał:
    co.........?? gdzie są czujniki? to nie są czujniki zgniatania tylko przeciążenia, i są w środkowej konsolecie, np przed dźwignią hamulca ręcznego, takim kopaniem to sobie mogli...


    Robisz szum, a nie znasz faktów kolego, owszem to są czujniki przyspieszenia i są montowane w błotnikach, a czasami i w środku samochodu.

    piter1984 napisał:
    a czemu w drzwiach ? żeby zostały zmiażdżone podczas wypadku i blacha odcięła przewody komunikacyjne i zasilania ? wyjaśnisz mi to ?


    A dlatego że przy uderzeniu bocznym drzwi zmniejszają swoją objętość i wzrasta w nich ciśnienie, co jest jednym z sygnałów do uruchomienia kurtyn.
  • Poziom 16  
    Dotychczas nikt mi tego nie potwierdził ani nie zaprzeczył ale jak przyłożyłem w bok wypasionego merca to do dziś jestem przekonany że kurtyny otworzyły się zanim w niego uderzyłem swoim autem, dalszych zdarzeń nie pamiętam bo dostałem w twarz własną poduszką :)
  • Poziom 38  
    Krop napisał:
    jestem przekonany że kurtyny otworzyły się zanim w niego uderzyłem swoim autem, :)

    Tu już bzdury wypisałeś dokumentne !
  • Poziom 42  
    CZujniki w samochodzie montowane są -

    1, zazwyczaj razem z centralką znajduje sie w okolicach hamulca ręcznego, dźwigni biegów, jest to główny czujnik poduszek.
    2) Czujniki kurtyn NA SŁUPKACH pomiedzy przednimi i tylnymi drzwiami oraz na tylnych nadkolach. Czujników w drzwiach nie spotkałem jak na razie...

    Teraz zasada działania takiego czujnika"
    Przy stałej prędkości przyspieszenia działające na układ są zerowe, przy zderzeniu czujnik wykrywa opóźnienie ruchu, odpowiednio wielkie aby uznać to za zderzenie i odpala jaśka. Czujniki są trwale i solidnie przytwierdzone do elementów konstrukcyjnych budy auta, Nie przypuszczam żeby Twoje CA zatrzymało samochód w miejscu, inaczej trzeba by oderwać puszkę czujnika od nadwozia działając sporą energią kinetyczną(gwałtowne zatrzymanie) przeciwnie do kierunku ruchu auta. Jeśli CA jest w stanie oderwać czujnik od nadwozia to znaczyło by że po pierwszym odsłuchu bryka przestanie istnieć jako auto.

    Mechaniczny wpływ CA nie odstrzeli poduszek, elektrycznie nowoczesne układy są na tyle zabezpieczone że też nic się nie stanie.

    Pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Czujniki w drzwiach montowane są w samochodach firmy Opel, są to czujniki dodatkowe. Natomiast czujniki przyspieszenia montowane w błotnikach przednich są w samochodach marki Mitsubishi, Subaru, Honda, Toyota (być może w jednostce sterującej też jest czujnik).

    Nie ma na to reguły, montowane są również pod fotelami, pod tylną kanapą, w kierownicy itp. Są również systemy w których jest tylko jeden czujnik w jednostce sterującej.
  • Poziom 16  
    Dzieki wszystkim za wypowiedzi. Rozmawiałem z Superstany z Belgii i potwierdził, ze tez jeszcze nie słyszał o uaktywnionych poduszkach przez system audio a jest profesjonalnym zawodnikiem dB Drag. Pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    plustek napisał:
    Dla chcącego nic trudnego...Link



    hehe :D to chyba od tego przeginania kolesia wystrzelila poducha :) ogolnie to jest czujnik przeciazen kolo skrzyni biegow ;) . Spadki napiec w pewnym sesie jest to mozliwe zeby poducha wystrzelila. najlepiej zaptac ludzi co maja po 5kW w aucie i kilka poduszek ;) Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    to sciema z ta poduszka, popatrzcie jak dlugo zostaje napompowana :) z normalnej poduchy od razu schodzi powietrze...
  • Poziom 15  
    No i w jakich kamerach przemysłowych ciągnie się dźwięk :P
  • Poziom 40  
    Choc moze to zabrzmi dziwnie... ale od wibracji moga wystrzelic :D
    Ale to na skutek usterek roznego typu...
    W jednym z lodzkich renomowanych serwisow wywalily przy glupim przejezdzaniu przez prog.
    Okazalo sie ze rozszczelniona nagrzewnica nakapala plynu troche do sterownika. I wkoncu kropelka przeturlala sie na odpowiednie sciezki i je przywarla :P

    Wiec naprawde, w autach (szczegolnie uzywanych w polsce) WSZYSTKO jest mozliwe :P