Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Technika spawania

03 Lut 2009 18:44 16361 17
  • Poziom 16  
    Witam Jestem amatorem spawania (chyba dlatego to pytanie) słyszałem że podczas spawania trzeba bujac elektrodom czy mógłby by mi ktos wyjaśnić kiedy trzeba to robić w jaki sposób trzeba nią wachlowc a jeszcze jedno mam problem gdy chce pospawac np dwie blachy które sa do siebie pod kątem prostym niewiem dlaczego nie ma spawu tylko sam żużel
    Spawam spawarka transformatorową
  • Poziom 22  
    Chcesz się nauczyć spawania z podpowiedzi , lepiej idź na kurs spawania.
  • Poziom 36  
    jurekN ma rację, to trzeba zobaczyć, żeby się nie okazało że coś co wydaje Ci się przyspawane nie spadło komuś na głowę.
  • Poziom 16  
    spawam tylko jakies drobne rzeczy przy domu a nie jakieś konstrukcje stalowe które mogą kogoś zabić dlatego sie pytam o porady aby polepszyć nie co moja technikę
  • Poziom 36  
    Akrzy74 podał ci link do najlepszego forum w tej branży, w jednym temacie ciężko było by zmieścić wszystkie zagadnienia i problemy.
  • Poziom 16  
    Tylko na tym forum nie ma nic (jeżeli czegoś nie dopatrzyłem z góry przepraszam) na temat tego wychylania elektrody podczas spawania spawarką transformatorową tak więc ktoś jak by mógł wyjaśnić mi nie cały proces spawania tego co napisałem wyżej
  • Poziom 16  
    Wie ktoś czy dalej sa tam informacje na ten temat Aby dostać sie do pełnego tekstu trzeba się zalogować a logowanie jest płatne i nie wiem czy to sie opłaca może ma ktoś cos innego najlepiej bez płatnego
  • Poziom 36  
    Lepiej weź flaszkę i idź pogadaj z jakimś spawaczem, pokaże Ci co i jak, z samego czytania niewiele się nauczysz.
    Dobrej nocy. :wink:
  • Poziom 16  
    Jak bym mógł zrobił bym tak bez wahania ale nie znam nikogo kto by udzielił mi tej porady dlatego pisze na forum może jednak znajdzie sie ktoś i wyjaśni mi mój problem
  • Poziom 16  
    Witam
    Trochę spawałem elektrodą teraz migomatem ale raczej też amatorsko w tym bujaniu elektrodą chodzi o równomierne nakładaniu spawu /przetapianiu dwóch złaczonych elementów/ a nie prowadzeniu spawu środkiem łączenia ale mogę się mylić
  • Poziom 38  
    Najlepiej wyproboj to " bujanie " na blachach spawanych na styk . Polega to na tym ze niejako przetapiasz najpierw jedna krawedz blachy , potem przesuwasz elektrode na krawedz 2 blachy i ją przetapiasz .......itd. Nalezy potrenowac oczywiscie aby wyczuc czas kiedy nalezy " przeskakiwac " z jednej krawędzi na drugą , jednoczesnie przesuwając elektrodę do przodu. Jak opanujesz spawanie na styk , to następny etap to spawanie blach ułożonych pod kątem 90 stopni. Powodzenia.
  • Poziom 16  
    A kiedy trzeba stosować te bujanie i nie wiem czy prawda ale słyszałem że podczas bujania elektrody robić ósemki
  • Poziom 38  
    Ja bujanie stosuje zawsze - o ósemkach nie slyszałem :cry: . Bardzo wazny jest dobor elektrod ( średnicy ) w stosunku do grubosci materiału spawanego i dobór prądu spawania.
  • Poziom 1  
    Witam.odnosnie tego wachlowania to jest prawda ale tylko w uzasadnionych sytuacjach.podstawowy problem to odległość elektrody od materiału wynosi ona około 2/3 grubości elektrody.Bardzo ważny jest też prad ale te wartości masz na opakowaniu elektrod.
  • Poziom 11  
    Powiedzmy że.. Spawasz dwie blachy do siebie(czołowo) o grubości 4 mm elektroda 2-2,5mm miedzy blachami robisz przerwę ok 2mm(dzięki tej przerwie roztopiony metal z elektrody lepiej łączy blachy). Spawaj tak aby po odwróceniu szpara była wypełniona. Elektrodą przeskakuj z jednego końca blachy na drugą(to jest to bujanie) na tyle wolno aby był przetop po drugiej stronie i na tyle szybko aby nie zrobic dziury. Przy spawaniu pachwin spawasz podobnie.