Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gs 434, Bernard, Kłopoty po włączeniu

03 Lut 2009 19:02 2249 10
  • Poziom 21  
    Niestety ciężko się szuka, czy nie było takiego postu, ale zaryzykuję. Otóż tak: po włączeniu przyciskiem “sieć” od razu startuje talerz, po drugie automatyczne wyłączanie i podnoszenie ramienia nie działa na końcu płyty. Elektromagnes łapie dźwigienkę, tak jak powinien. Stabilizator obrotów w porządku, żaróweczka sprawna. Obroty tak,
    jak powinny być. Co robić? Proszę o konkretne porady.

    Konkretna porada jest taka, że należy poprawić treść postu.
    Reg. pkt. 8.2 i 10.9
    GM
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 31  
    Proponuje sprawdzić na początek czy nie ma zwarcia w układzie włącznika startowego - (włącznik, przewody - elementy na płytce.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 21  
    1 Talerz się kręci cały czas po włączeniu, natomiast gdy
    nacisnę stop,zatrzymuje się. Ale po zwolnieniu stopu znowu startuje.
    2 Fotorezystor oświetlony. Mechanika autostopu nie rozregulowana, dotąd było dobrze. Wczoraj mierzyłem napięcia w/g schematu i wszędzie, oprócz silnika, są z nim niezgodne. Podejrzewam jakieś uszkodzenie diody lub tranzystora, no sam nie wiem. Kiedyś ktoś podłączał jakieś diody LED do układu, bo są zamontowane w dolnej pokrywie, nie wiem po co.
    3 Włącznik start nie ma zwarcia, zmierzyłem omomierzem.
    :cry:
    Podejrzewam, że ktoś to spaprał tymi LED-ami, ale nie mam pojęcia gdzie były podłączone.
  • Poziom 31  
    Jeśli jest schemat to nie powinno być problemu. Jeśli są niezgodności zasilania to proszę krok po kroku szukać przyczyny. Zacząć proponuję od głównego zasilania.
    Niestety ja nie mam schematu więc mogę się domyślać. Ale tam niewiele jest do sprawdzania ;)
    Te napięcia niezgodne to znaczy za wysokie, za niskie czy jak?
  • Poziom 21  
    Napięcia są za niskie. Skoro na silniku jest dobre napięcie, to myślę, że nie jest to wina zasilania. A w ogóle, to się chyba wkurzę i zaniosę sprzęt do fachowca. Za cienki chyba jestem, żeby się za to zabierać.
  • Poziom 31  
    Na silniku napięcie jest rzędu 1,5-2,5V i jest wynikiem stabilizacji na tranzystorze typu BD. A jak wygląda płytka od strony druku? Może są jakieś rozlutowania , przecięcia ścieżek lub coś takiego. Jak ktoś podłączał jakieś diody mógł narobić jakichś szkód. Załączaniem i wyłączaniem powinien sterować jakiś przerzutnik na dwóch tranzystorach.
    Tam elementów jest tak niewiele, że nawet wymiana wszystkich aktywnych to koszt pewnie max z 20zł

    A tak na marginesie tam napięcia powinny być podawane dla stop/33/45 - czyli trzy różne.
  • Poziom 21  
    Dzięki za zainteresowanie i pomoc. Na silniku konkretnie ma być 1,9V przy 33 obr/min i 2,4V przy 45 obr/min. Płytki nie odkręcałem, ale z drukiem nie
    powinno być kłopotów. Kondensatory elektrolityczne chyba nie mają tu znaczenia. Mam rozumieć, że pod pojęciem
    elementy aktywne kryją się tranzystory i diody. Ze mnie żaden elektronik, ale chciałbym sam naprawić ten niezbyt skomplikowany sprzęt. Czyli krótko, sugerujesz, żeby wywalić tranzystory i diody(chyba, że jeszcze coś), wlutować nówki i może będzie dobrze?
  • Poziom 31  
    No mimo wszystko proponowałbym obejrzenie tej płytki może po prostu jakiś zimny lut.
    Wymiana wszystkiego to ostateczność, jednak cała radość w tym aby usterkę znaleźć bez wymiany całego urządzenia ;)
    Tym bardziej, że to może być równie dobrze jakiś zerwany przewód, odlutowana niekontaktująca nóżka itp itd.
    Ale z drugiej strony nie namawiam jeśli się kolega nie czuje na siłach.
  • Poziom 21  
    Na razie muszę przerwać naprawę, bo mi niestety wypadło coś ważniejszego. Płytkę sprawdziłem, jest w porządku. Zdobędę potrzebne diody i tranzystory i je wymienię, może będzie dobrze. O wynikach poinformuję. Na razie dzięki wielkie za pomoc.
  • Specjalista AGD
    Trzeba sprawdzić układ autostopu tranzystory warto pomierzyć ale przypominam sobie że miałem podobny problem i był uszkodzony kondensator (elko) sprzęgający układ autostopu z układem obrotów silnika .
  • Poziom 21  
    W odpowiedzi na e-mail'a ze strony elektroda.pl, spieszę poinformować , że naprawiłem sprzęt poprzez wymianę wszystkich diod i tranzystorów. Było trochę zabawy, ale się opłaciło. Koszt naprawy to jakieś 7,60 PLN. Nie licząc paliwa zużytego na dojazd do sklepu z częściami.