Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MIELE CVA 620 - BREWUNIT BLOCK.

Jeżyk-1 03 Lut 2009 21:33 6790 8
  • #1 03 Lut 2009 21:33
    Jeżyk-1
    Poziom 25  

    witam. posiadam ekspres do kawy firmy MIELE CVA 620 i wyskakuje mi napis "Brewunit block" według instrukcji jednostka zaparzająca jest brudna i trzeba ją wyczyścić ja przeczyściłem coś co jak otworzę frontowy panel to jest takie szare. ale efektu to nie dało więć może to nie jest to?

    0 8
  • #2 03 Lut 2009 22:58
    Andrzej G
    Specjalista AGD

    Brewunit block oznacza, że mechanizm ustawiający jednostkę zaparzającą nie może wykonać poprawnie testu ustawiania. Powodem może być blokowanie się jednostki zaparzającej (uszkodzone bądź zapieczone oringi uszczelniające) lub uszkodzenie mechanizmu ustawiającego (silnik, przekładnia, moduł elektroniczny).

    0
  • #3 03 Lut 2009 23:49
    Jeżyk-1
    Poziom 25  

    a znalazłem tam pompkę która nie działa może to być to?

    0
  • #4 04 Lut 2009 19:02
    Andrzej G
    Specjalista AGD

    Nie ma to nic wspólnego z pompką. Czy ten ekspres przypadkiem nie stał długo nie używany?

    1
  • #5 08 Lut 2009 14:20
    XAX
    Poziom 21  

    Podczas parzenia kawy czasem wypina się zaparzacz (to szare w środku). Pojawia się wtedy komunikat "Brewunit block" i nie da się go wyjąć jaki i pojemnika na wytłoczki. Przeważnie wystarczy mocno tylko uderzyć nad klawiszem „press” zaparzacza i zamknąć drzwi a napęd sam się ustawi do dobrej pozycji. W innym przypadku może być uszkodzony napęd (koła lub silnik) lub nawet elektronika.

    -1
  • #6 09 Lut 2013 16:05
    Jarek79kk
    Poziom 11  

    Witam, temat stary a u mnie właśnie pojawił się problem w ekspresie Miele CVA 620-2. Czyściłem dziś zaparzacz, wymieniłem duży oring wymyłem cały pod gorącą wodą z płynem do mycia naczyń (wszystko było strasznie zabrudzone) powykręcałem sitka (tragedia) i poczyściłem wszystko, bo praktycznie prześwitu nie było na nich, poskładałem na nowo, posmarowałem wszystkie ruchome elementy plastikowe, wszędzie gdzie widzę że jest jakiś ruch. Nie smarowałem oczywiście miejsca gdzie wpada zmielona kawa - tłok chodzi z lekkim oporem, wydaje mi się że tak ma być. Po uruchomieniu maszyna się nie ustawia i pisze brewunit block. Po wyciągnięciu pojemnika na wytłoczki i zaparzacza i uruchomieniu maszyny przy otwartych drzwiach (zwieram ręcznie stycznik drzwi i zaparzacza) widać że wałek który napędza zaparzacz kręci się baaaardzo wolno w jedną i drugą stronę po czym wyskakuje komunikat o blokadzie. Kręci się tak jakby nie miał siły. Przed dzisiejszym myciem zaparzacza, rano jak robiłem kawę chodził jak zawsze tzn. selftest przebiegał błyskawicznie a teraz coś nawaliło, gdzie szukać przyczyny?

    0
  • #7 10 Lut 2013 12:13
    micho2103
    Poziom 14  

    Witam. trochędziwne że się zepsuło na postoju, ale mnie to wygląda na uszkodzenie triaka ,diody, lub rezystora w obwodzie sterowania silnika.

    0
  • #8 10 Lut 2013 20:57
    BRum
    Poziom 21  

    Uszkodzony TIP33C ,dioda Zenera 33V albo jedno z nich .Silnik napędowy musi mieć napięcie zasilające +/- 33V.Łatwo zmierzyć,ekspres Miele to klon Saeco.

    0
  • #9 12 Lut 2013 19:52
    Jarek79kk
    Poziom 11  

    Panowie dziekuje za diagnoze, jednak elektronik ze mnie zaden i nie wiem co jest co, zajrzalem pod pokrywe ekspresu i odnalazlem przewody zasilajace silnik, faktycznie jest tam 6,6 V o ile dobrze mierzylem, lub jak mierzylem inaczej to jest 16,2 V, pewnie ktorys ze sposobow jest dobry ale jak juz wadomo ma byc wspomniane ponad 30V (nie wiem w ktora strone przekrecic pokretlo na mierniku)

    czy potrafiac sie poslugiwac lutownica i majac dostep do czesci (sklep) jestem w stanie to sam wymienic czy moze ktos z was chcialby sie za to zabrac?

    prosze o szacunek kosztow

    micho2103, jutro mam auto ktore leci przez zgorzelec wiec jesli zajmujesz sie reperacja takich sprzetow moge wsadzic kierowcy ten ekspres i go dowiezie, wracac bedzie albo w piatek albo w nastepnym tygodniu to moglby odebrac

    lub BRum, na slasku jestem czesto wiec do bielska moglbym podleciec, da rade to na miejscu zalatwic?

    panowie pomozcie

    no chyba ze dam rade sam?
    ostatnio wymienilem grzalke pary ale tam cala filozofia sprowadzala sie do 2 srubek i przelozenia kilku przewodow z miejsca w miejsce...

    Dodano po 3 [minuty]:

    micho2103 napisał:
    Witam. trochędziwne że się zepsuło na postoju, ale mnie to wygląda na uszkodzenie triaka ,diody, lub rezystora w obwodzie sterowania silnika.


    moze i to nie zepsulo sie na postoju

    zaparzacz byl dobrze wymyty i tlok chodzil dosc ciezko, reszta tam gdzie mialo byc przesmarowane byla przesmarowana dobrze (tak mi sie wydaje) tzn chodzilo luzno, potem troce rozruszalem ten tlok, ale zaraz po wymyciu jak wlaczylem i zaczal sie selftest to moze zbyt duzy opor tloka spowodowal spalenie tych podzespolow, ekspres jest dosc mocno przelatany ponad 20 tys kaw, ale zaparza ciagle dobrze

    0