Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Frontera 2.2 + LPG - błąd P0171

03 Lut 2009 22:44 3917 6
  • Poziom 13  
    Witam,
    ostatnio wyskoczył mi błąd P0171. Z tego co wyczytałem jest to błąd ubogiej mieszanki (za mała dawka powietrza). Jakiś czas przed pojawieniem się błędu samochodem zaczęło "telepać" na gazie. Na benzynie chodzi równo, dodam że LPG to instalacja sekwencyjna.
    Może być to błąd ubogiej mieszanki podczas jazdy na LPG? Czy tylko zbieg okoliczności?
    Bardzo proszę o odpowiedź (tak na chłopski rozum - początkujący)
  • Poziom 24  
    za mała dawka powietrza do mieszanka za bogata, uboga jest gdy masz za mało paliwa w mieszance
  • Poziom 13  
    Pewnie masz racje (tak na zdrowy rozsądek patrząc). Wiesz może czy to przez mieszanke LPG mógł taki błąd wyskoczyć?
    Zastanwiałem się też nad zaworem EGR, tylko nie wiem jak taki zawór sprawdzić. Co może być jeszcze przyczyną tego błędu?

    Problem rozwiązany. Uszkodzona jest listwa wtryskowa LPG. Łatwo to sprawdzić. Trzeba kolejno jakimiś szczypcami zaciskać przewody które idą z listwy na cylindry. Jeżeli zaciskając dany przewód silnik zaczyna jeszcze bardziej "kuleć" znaczy że gaz tym wtryskiem idzie. Natomiast jeżeli po zaciśnięciu przewodu silnik pracuje tak samo jak poprzednio (o ile pracował nierówno), znaczy, że dany wtrysk na listwie jest walnięty.
    Drugim łatwiejszym sposobem jest podłączenie pod soft od LPG (o ile ma się interfejs i program). Tak jak u mnie nie pracuje 2 cylinder na gazie, to na komputerze ustawiłem najpierw wszystkie cylindry na benzyne - silnik pracował równo, później wszystkie na gaz przełączyłęm i zaczął silnik nierówno pracować. A na koniec coś co jest chyba oczywiste - 1,3,4 cylinder na LPG a 2 na benzyne - i???? - silnik pracuje idealnie - walnięta listwa wtrysku LPG, a dokładnie 2 wtrysk (200-300)
  • Poziom 1  
    Witam u mnie w Fronterze też tak się dzieje silnik na benzynie pracuje idealnie równo i cicho, jak tylko przełączy się na LPG po nagrzaniu do 20stopni to dzięją się cuda silnik tak przerywa i szarpie że niedługo poduszki tzn łapy silnika się urwą , instalację mam na gwarancji i ci znawcy powielokrotnych próbach naprawy tego powiedzieli że to wina pompy wody , bo niby jest za słaba i mam słaby obieg wody do reduktora LPG i go za słabo grzeje i niby zimny gaz idzie na wtryski i dlatego tak telepie silnikiem , auto rozgrzewa się szybko i do prawidłowej temperatury , czy ci z serwisu mają rację ????
  • Poziom 39  
    Omek25 napisał:
    powiedzieli że to wina pompy wody , bo niby jest za słaba i mam słaby obieg wody do reduktora LPG

    Nawet gdyby tak było, to na wolnych obrotach jak, zapotrzebowanie na gaz jest bardzo małe, to silnik powinien chodzić płynnie, kłopoty pojawiały by się przy większym obciążeniu i temu może towarzyszyć jak kolega wyżej napisał oszronienie reduktora.