Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Micra 1.0 1994 zwarcie w ukladzie elektrycznym

04 Lut 2009 00:00 3933 10
  • Poziom 9  
    Witam.

    Mam obecnie problem ze zwarciem w samochodzie.
    Ostatnio podłączyłem radio do niesprawdzonego wcześniej gniazda ISO (nabyłem auto niedawno).

    Wszystko było OK, nawet przy zapalonym silniku, do czasu kiedy włączyłem światła.
    Po ok.5 sekundach spod radia i z nadmuchów zaczał się wydobywac szary dym...

    Nie jestem w tym ekspertem, ale wiem co to znaczy. Odłączyłem akumulator, próbuję sam ustalic co wysiadło i mam taki problem: gdy wyłączone są wszelkie światła, nadmuchy itd., po odłaczeniu akumulatora, rezystancja całego układu wynosi 19,75 kΩ (od strony zacisków akumulatora). Natomiast jeżeli włącze np.: oświetlenie kabiny, światła postojowe czy mijania, nacisnę na hamulec, nawet czujnik otwierania drzwi - to rezystancja ta spada do zera. No i teraz nie wiem, czy wszystkie te wymienione rzeczy się spaliły powodując zwarcie przy próbie ich użycia, czy jest może jakieś urządzenie, które po takiej przygodzie z radiem (niewłaściwie podłączonej masie) wysiadło i powoduje taki efekt.
    Dodam, ze wyjątek stanowi klakson, po którego wciśnięciu rezystancja spada do ok. 19kΩ.
    Póki co wymieniłem przepalony odcinek przewodu i sprawdziłem, że reszta przewodów wyszła z tego prawie bez szwanku (gdzie były naruszone już zaizolowałem). Przedni pulpit rozebrany, akumulator odłączony.
    Od czego zacząc ? Co jeszcze sprawdzic i jak zeby dotrzec do sedna sprawy ?

    Jak wspomniałem, nie jestem w tym biegły i jeżeli ktoś ma jakiś pomysł lub poradę, to bardzo chętnie posłucham.

    Dziękuję.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 15  
    We wtyczce ISO jeden z przewodów to + włączany razem z oświetleniem.Może ktoś już mieszał w radiu.Wyłącz je i sprawdż auto.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 9  
    Radio odłączyłem zaraz na początku. Ten przewód od oświetlenia powinien byc podpięty chyba do tzw. 'illumination' w kostce ISO, i to właśnie on był podpięty jako masa.
    Póki co, ten przewód nawet nie wchodzi u mnie do ISO, radio jest odłączone, a objawy takie jak opisałem w pierwszym poście.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Pomiar rezystancji możesz sobie darować. Na początek podłącz szeregowo żarówkę reflektorową między słupek + akumulatora a klemę +( oczywiście przy zdjętej klemie) i obserwuj jak świeci przy inicjacji poszczególnych odbiorników tam gdzie świeci na ful to prawdopodobnie jest zwarcie , znajdź bezpiecznik tego obwodu . Wepnij żarówkę zamiast tego bezpiecznika i dalej szukaj zawężając tym samym zakres poszukiwań. Sprawdza się przy tym amperomierz cęgowy ale bez niego też da radę.
  • Poziom 9  
    Doktorr, sprawdziłem w podany przez ciebie sposób kilka układów, i wychodzi na to, że zwarcia nie ma. Żarówka zapalała się tylko przy włączaniu układów, które potrzebują dużo mocy (światła, zapłon...) ale nie na ful. Także dziękuję za tą poradę.
    Niestety są też inne nowości.
    Otóż zauważyłem, że nie działają kierunkowskazy (ale awaryjne tak) oraz nie mogę uruchomic silnika. Za pierwszym razem uruchomił się na kilka sekund i zgasł, teraz już tylko kręci, kręci i nie zapali. Przed całym zajściem samochód odpalał bez problemu. Akumulator daje napięcie 12,48V.
    Czy ktoś wie co to może byc ?
  • Spec od samochodów
    kolego a może sprawdz mu stacyjkę bo kierunki światła i sterowanie ''+'' zaczyna się od niej ( kostka zapłonowa może padła i nie daje dalej napięcia )
  • Poziom 34  
    Sprawdź czy świece nie zalane , oraz czy jest iskra.
    To taki dziwny silnik że jak zalejesz świece to niema bolca nie zapali. trzeba wykręcić zostawić na noc i rano benzyna z cylindrów odparuje i zapali. Albo trzeba wkręcić nowy komplet świec lub zdjąć wtyczki z wtryskiwaczy i startować aż się przedmucha.Ad kierunkowskazów zacznij od wyłącznika świateł awaryjnych jak wychodzi prąd na wajche P, L to wajcha jak nie to przełącznik awaryjnych.
  • Poziom 9  
    Ok,

    Jutro spróbuję i dam znac jakie efekty. Dzięki.
  • Poziom 9  
    Spróbowałem, iskra jest, ale świece mokre, właściwie wilgotne. Wykręciłem, osuszyłem i po ok. 5h wkręciłem znowu. Dalej kręci i nie pali. Tym razem zostawię na całą noc i może jutro silnik ruszy.
    Co do kierunkowskazów to na wtyczce przy wajsze zauważyłem wachania napięcia w rytm migania awaryjnych, pomiędzy kilkoma przewodami a masą, więc pewnie to wajcha jest do wymiany.

    Czy jest możliwe, że jakiś układ (urządzenie) odpowiedzialne czy kontrolujące silnik wysiadło podczas tego zwarcia, i to jest powód tego, że teraz nie chce zapalic ?
  • Poziom 12  
    Pewnie, ze jest takie urządzenie. Nie chce Cie straszyć ale pod radiem znajduje się sterownik silnika. Radził bym tam zerknąć czy czasem się tam coś nie podsmażyło.

    Pozdrawiam Tomek
  • Poziom 9  
    Szanowni koledzy.

    Otóż poddałem się i pojechałem do znawców tematu. Zakład nietypowy, bo kazano mi zostawic auto i zgłosic się po naprawione kilka dni później. Niestety nie zdołałem się konkretnie dowiedziec co było nie tak. Dowiedziałem się jedynie, że przepaliło się kilka bezpieczników (tych pod maską), tak więc problem nie leżał po stronie zalanych świec.

    Dziękuję jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi i porady.

    Pozdrawiam serdecznie !