Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

napęd elektryczny walka rozrządu golf 2

kubica 1984 04 Lut 2009 00:51 1744 5
  • #1 04 Lut 2009 00:51
    kubica 1984
    Poziom 10  

    witam pewnie mam sprawe może ktoś wie jaką siłą nalezy działac na wałek rozrządu w silniku VW golf II rok 1984 pojemnośc 1300. pytam bo mam głowice i chce zrobic napęd wałka pochodzący od silnika elektrycznego. zastanawiam sie jaki silnik musiałbym zastosowac o jakiej mocy. jesli nie ten dział to podpowiedzcie gdzie zwrocic siue z ta sprawa. z gory dziekuje i przepraszam

    -1 5
  • #2 04 Lut 2009 02:32
    630176
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 04 Lut 2009 06:42
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 04 Lut 2009 07:42
    Sztomel
    Poziom 34  

    mimisio napisał:
    Widze że kolega chce jakąś prace dyplomową


    też tak pomyślałem bo raczej zastosowanie takiego patentu w normalnej eksploatacji auta byłoby poronione,
    nie jest tak bardzo istotna moc silnika co zastosowanie odpowiedniej przekładni gdyż wiadomo jakie obroty ma silnik elektryczny, jeśli ma to byc jakaś praca dyplomowa to nie lepiej zastosować zwykłą ręczną korbkę z przekładnią ?

    0
  • #5 04 Lut 2009 08:12
    mczapski
    Poziom 38  

    Trochę mało precyzyjne pytanie. Zapewne chodzi o model, czyli wykazania formalne działania układu. Jak wiadomo moc jest funkcją pracy w czasie. Inaczej moc silnika będzie zależała od szybkości (obrotów). A dalej od zastosowanej przekładni. Dla celów poglądowych sprężyny zaworowe nie muszą być oryginalne, czyli np znacznie słabsze. Zapewne można by doprowadzić do możliwości zastosowania silnika od wycieraczek lub innego o mocy rzędu 100 W. W rozwiązaniu oryginalnym (w tym prędkość) rozrząd pobiera pewno z 2 kW mocy.

    0
  • #6 04 Lut 2009 13:04
    kubica 1984
    Poziom 10  

    Dziekuje Panowie za wszystkie podpowiedzi. Tak to ma posłuzyc jako praca dyplomowa. Ma Ona pokazywać zasadę działania układu rozrzadu. Myślałem nad silnikiem jednofazowym ale niewiem czy taki od zwykłej pralki da rade. Druga sprawa to Obroty ale jak na silniku elektrycznym dam małe kólko pasowe a na wałku rozrządu wieksze to troszke obroty sie zmniejszą chyba.

    0