Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przekładnia prądowa i napięciowa - do licznika

04 Lut 2009 10:24 4632 4
  • Poziom 11  
    Witam
    mam moze proste pytanie ale nie dla mnie... nie jestem elektrykiem. Mam "zaprogramowac" licznik elergi ale z tym ok. Problem pojawia sie w wprowadzeniu parametrów sieci tzn. dostałem od zakładu dane takie jak...
    1.Przekładnia pradowa 1000/5/5 ----co to znaczy i jak to odczytac?? w programie moge wpisac (przy parametrach sieci) */* gdzie * to liczba...
    2. Przekładnia napięciowa 6000:√3/100:√3/100:√3 i tez w programie moge wpisac */*... co to są te oznaczenia */*/* i dlaczego jest 3(1000/5/5) liczby a nie 2 (np.1000/5)...
    3.w przekładni napięciowej musze obliczyc wartość napięcia fazowefo i dlatrego dziele prze √3...??
    czy ktos mi to wyjasni ??
  • Specjalista elektryk
    Witam.
    Ad 1 - Najzwyczajniej trzeba podzielić 1000:5 = 200 i tą liczbę wpisać jako współczynnik "prądowy" Oznaczenie 1000/5/5 znaczy, że jest to przekładnik o dwóch uzwojeniach wtórnych ( jedno dla obwodu zabezpieczeń, a drugie dla obwodu pomiarowego). Uwaga: jeżeli jedno z tych uzwojeń nie jest wykorzystane należy je ZEWRZEĆ.
    Ad 2 Podane oznaczenie dotyczy przekładników napięciowych przeznaczonych do pracy z uzwojeniem górnym ( pierwotnym) i jednym z uzwojeń wtórnych w układzie gwiazdy Te uzwojenia są oznaczone jako
    *: √3
    drugie uzwojenie wtórne łączy się w tzw układ otwartego trójkąta ( generalnie służy do wykrywania jednofazowych zwarć doziemnych).
    Do licznika należy wpisać 6000/100 =60
    Więcej teorii - w dowolnym podręczniku dotyczącym zabezpieczeń lub przekładników.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Dzięki bardzo