Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pzygasanie swiateł przednich po zamontowaniu Car Audio ??

poko85 04 Feb 2009 10:57 2679 28
  • #1
    poko85
    Level 10  
    Mój problem wygląda następująco. Po założeniu skrzyni z 2 X Infinity Kappa Perfect 12 VQ i Wzmacniacza JBL GTO14001 po podgłoszeniu tak dość głośno przygasa wszystko co tylko możliwe a w szczególności i co mnie najbardziej stresuje swiatła przednie. Powód ??? I tu mam problem.. Kondensator 2F za mało ??? Akumulator Nowy. Jedyne co mi przychodzi do głowy to że nie mam przewodów zasilających za grubych, jakieś 10mm. Czy to może być problemem ??

    Z góry dziękuję za pomoc :D
  • #2
    domino987
    Level 21  
    Dobrze kombinujesz, wsadź przewody 25 albo 35mm2
  • #3
    poko85
    Level 10  
    A kondensator wystarczający ??
  • #4
    Falco76
    Level 25  
    2F wystarczający. Sprawdź poziom naładowania akumulatora. To, że jest nowy wcale nie musi oznaczać, że jest naładowany. Obecnie akumulatory, to dziadostwo. Kiedyś wytrzymywały po 5-7 lat. Teraz ledwo dożywają końca gwarancji. Posprawdzaj połączenia (alternator-akumulator). Sprawdź napięcie ładowania. Zwiększenie przekroju kabli zasilających - jak najbardziej słuszne.

    Pozdrawiam
  • #5
    mlody1921
    Level 29  
    10mm to nam nic nie mówi, 10mm żyła ma grubości czy 10mm cały z izolacja ?? bo przy 10mm grubości żyly w środku to masz kawał kabla

    dobrze wybadaj kable, potem sprawdź ładowanie, zobacz jaki prad przy wzmaku jest, zobacz ile A masz altka, jaki masz ten nowy aku ile Ah ile A?, i połączenia silnik-karoseria, karoseria akumulator, kable akumulator (albo karoseria wzmacniacz)
  • #6
    poko85
    Level 10  
    Od kiedy sie izolacje mierzy, to oczywiste że 10 mm bez izolacji.
    A co do aku to był sparwdzany i ładowanie tez jest wporządku.
    Z tego co wnisokuje po waszych wypowiedziach wydaje mi się że to będą przewody, no bo nic innego mi do głowy nie przychodzi, ewentualnie sprawdze dokładnie masy
  • #7
    mlody1921
    Level 29  
    moze ja nie rozumie tego ale 10mm średnicy pisze ze to jest 80mm2 tu masz tabelke

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=5780628#5780628

    ja mam kable 50mm2 czyli koło 8mm srednicy i płynie przez nie 2kw światła przygasają na mocnym graniu przy dwóch akumulatorach, ale co tu sie dziwić jedne wzmacniacze biora mniej pradu inne więcej, kolega ma Oriona 2500d i u niego bieze tyle pradu na jednym aku nowym co u mnie na dwóch sla 3000
  • #8
    poko85
    Level 10  
    mlody1921 wrote:
    moze ja nie rozumie tego ale 10mm średnicy pisze ze to jest 80mm2 tu masz tabelke

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=5780628#5780628

    ja mam kable 50mm2 czyli koło 8mm srednicy i płynie przez nie 2kw światła przygasają na mocnym graniu przy dwóch akumulatorach, ale co tu sie dziwić jedne wzmacniacze biora mniej pradu inne więcej, kolega ma Oriona 2500d i u niego bieze tyle pradu na jednym aku nowym co u mnie na dwóch sla 3000


    Mam rozumiec że jak zmienie kable to i tak sie nic nie zmieni, czyli przygasac swiatla dalej beda ??
  • #9
    Runcajs
    Level 25  
    Ty masz kable z żyłą 10mm średnicy czy o przekroju 10mm²?
  • #10
    bambino_81
    Level 23  
    Witam.No tak.Masz nowy akumulator!I co z tego jak może mieć 44ah-360A.Napisz jaki mocny.Ile ma ah i ile A.I jaki masz altek?Miałem tego JBLa i bierze duużo prądu.Porównywałem pobór z VBD2 i niestety ten JBL brał więcej prądy niż velocity.No i zobacz te kable.Prąd to podstawa a jeżeli mrugają światła i reszta to niestety jest jego brak!Kondensator nie rozwiąże wszystkich problemów ponieważ jeżeli brakuje prądu to nawet kondek nie ma go skąd brać.Także albo kable,albo za mało prądu.Możliwe że będziesz musiał zastosować dodatkowy aku
  • #11
    Woolly24
    Level 17  
    poko85 wrote:
    . Jedyne co mi przychodzi do głowy to że nie mam przewodów zasilających za grubych, jakieś 10mm.



    Na zdrowy rozum panowie mówi, że nie ma przewodów za grubych jak by miały one średnice 10 mm to przecież to potężne kable by były.
  • #12
    mlody1921
    Level 29  
    dlatego mi nie pasowało 10 mm średnicy i jeszcze kolega dał mi do zrozumienia kto to mierzy z izolacja to by miał 80mm2 :) wiec ma 10mm2

    to niech sprawdzi sobie spadki przy wzmacniaczu proste i zmieni na 35mm2 np
  • #13
    Woolly24
    Level 17  
    Dokładnie:) Tylko niech masę też do aku prowadzi a nie do karoserii.Musiałem dodać bo kto wie xD
  • #14
    mlody1921
    Level 29  
    w sumie to ja nie widze różnicy ja mam teraz od karoserii i jest dobrze tylko dałem 25mm2 od silnika do karoserii i do karoserii do aku pod maską
  • #15
    Woolly24
    Level 17  
    Być może, ja dla pewności dałem do aku. :D
  • #16
    babbuki
    Level 10  
    poko85 wrote:
    mlody1921 wrote:
    moze ja nie rozumie tego ale 10mm średnicy pisze ze to jest 80mm2 tu masz tabelke

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=5780628#5780628

    ja mam kable 50mm2 czyli koło 8mm srednicy i płynie przez nie 2kw światła przygasają na mocnym graniu przy dwóch akumulatorach, ale co tu sie dziwić jedne wzmacniacze biora mniej pradu inne więcej, kolega ma Oriona 2500d i u niego bieze tyle pradu na jednym aku nowym co u mnie na dwóch sla 3000


    Mam rozumiec że jak zmienie kable to i tak sie nic nie zmieni, czyli przygasac swiatla dalej beda ??


    jaka zbierznosc sprzetu:)) mam identyczny sprzet co ty 2 X Infinity Kappa Perfect 12 VQ i Wzmacniacza JBL GTO14001, wiec moze ci pomoge .. ja mam zamontowane kable 35mm2, ciensze odpadaja do takiego sprzetu i sie nie dziw ze ci swiatla przygasaja. Tez mialem taki problem ze sprzetem, na samym poczatku pomimo tego ze mialem kabel zasilajacy 35mm2, sprzet nie dawal z siebie wszystkiego, w dodatku mialem takie spadki napiecia ( lekko ponizej 10V) ze w radiu wlaczal sie protect..
    Okazalo sie ze mialem slabo przykrecona mase z aku do karoserii i byl slaby przeplyw pradu. Dobre przykrecenie przewodow to podstawa.
    Wczesniej na kondziu pokazywalo mi w stanie spoczynku 13.8V teraz mam idealnie 14.4V, Teraz kondensator laduje sie owiele szybciej, audio wykorzystuje teraz prawie, prawie na maxa[troche wiecej daloby sie napewno wykrzesac ale jest OK:)(w najgorszym przypadku przy morderczych piosenkach mam 10,5V) wiec swiatla i tak lekko przygasaja przy full, ale nie az tak jak wczesniej.

    Kondensator mam dietza 1F wiec napewno nie masz za slabego
    PS z ciekawosci jaka masz skrzynie do kappeczek?
  • #17
    poko85
    Level 10  
    Skrzynie Zakupiłem w takiej firemce gdzieśik tam w Polsce która się niby tym zajmuje wygląda jak te na allegro pod JBL P1222.
    A co do tych mas myslę że to będzie to... Bo od aku do karoseri jest cacy wszystko ale od kondensatora to trzeba będzie poprawić to i owo. Niechciał bym jedynie podciągać mase prosto do aku, mam taką cicha nadzieje że obejdzie się bezz :D
  • #18
    Czaku89
    Level 24  
    Nie dawno temat masy był poruszany na forum (warto zajrzeć). Ponadto sprawdź w jaki sposób masa doprowadzona jest do karoserii i z karoserii do kondensatora. Ewentualnie po przeczyszczaj styki, gdy to nie pomoże wymień kale doprowadzające na grubsze.
  • #19
    konik83
    Level 16  
    Nie zapomnij o polaczeniu masy silnik-buda
  • #20
    kobigf9600gt
    Level 11  
    Im dłuższe kable, tym większe spadki napięcia a to przekłada się na utratę mocy:P więc jeśli komuś bardzo zależy na mocy, niech montuje kable o jak najmniejszej oporności i jak najkrótsze:P
  • #21
    Karaczan
    Level 41  
    Nie przygasa ci przez przewody do wzmacniacza, bo nie tylko on siada. Siada ci cala instalacja, czyli akku i alternator rady nie daja. Albo popraw cos przy kondziorze, albo wstaw mocniejszy alternator. Ile ten twoj jest w staie dac A aktualnie? i jaki masz pojemny akku?
  • #22
    prez8s
    Level 33  
    Ten wzmacniacz w szczycie bierze do 140A, więc żadne magiczne kondensatory, kable czy akumulatory nie pomogą jeśli alternator nie wydoli, przy takim poborze alternator powinien być 200A lub dwa po 100A. Początkowo największy prąd płynie z alternatora gdyż jako źródło ładowania ma on większe napięcie niż akumulator, gdy wydolność alternatora zostanie przekroczona i zostanie on obciążony na maxa, to spada napięcie do poziomu akumulatora i jeszcze niżej gdy ten też nie wydoli prądowo. Można sie ratować zwiększaniem obrotów silnika powyżej 3tys, ale bardzo łatwo w ten sposób wykończyć alternator.
    Jak sie chce mieć porządne (potworne) audio, to należy wziąć pod uwage wymiane alternatora(ów).
    Jak ktoś chce to może sobie obejrzeć jak to robią profesjonaliści http://www.youtube.com/watch?v=y3Dmwo-Pe0k&feature=channel_page
  • #23
    Czaku89
    Level 24  
    Przy tak zaawansowanej instalacji dobre ładowanie, dobre akumulator/y i połączenia to podstawa. Nic się nie dzieje bez przyczyny.
  • #24
    bambino_81
    Level 23  
    prez8s wrote:
    Ten wzmacniacz w szczycie bierze do 140A, więc żadne magiczne kondensatory, kable czy akumulatory nie pomogą jeśli alternator nie wydoli, przy takim poborze alternator powinien być 200A lub dwa po 100A. Początkowo największy prąd płynie z alternatora gdyż jako źródło ładowania ma on większe napięcie niż akumulator, gdy wydolność alternatora zostanie przekroczona i zostanie on obciążony na maxa, to spada napięcie do poziomu akumulatora i jeszcze niżej gdy ten też nie wydoli prądowo. Można sie ratować zwiększaniem obrotów silnika powyżej 3tys, ale bardzo łatwo w ten sposób wykończyć alternator.
    Jak sie chce mieć porządne (potworne) audio, to należy wziąć pod uwage wymiane alternatora(ów).
    Jak ktoś chce to może sobie obejrzeć jak to robią profesjonaliści http://www.youtube.com/watch?v=y3Dmwo-Pe0k&feature=channel_page

    Witam.Prez8s chyba lekko przesadziłeś kolego z tym alternatorem.Ja wcześniej miałem 90A altek i dwa aku.1 żelowy optime red a drugi kwasówkę.Razem koło 110A.Prawda że altek nie doładowywał mi obu aku ale spadki były do około 11V także nie tak żle.A sprzęt miałem dużo mocniejszy od kolegi.Monoblok velocity burning desire 2-2000RMS oraz głosnik Ground zero nuclear woofer-2500RMS i wszystko dawało radę!Obecnie mam Hcca 15,2 i oriona 2500D i altek 120A oraz 2 aku-żelowy 48ah oraz stingera 44ah.I mam mocniejszy sprzęt od kolegi i jakoś nie potrzebuję altka 200A.Kolega na zlocie miał 2 zwykłe kwasówki 55ah oraz altek 120A.Zasilał nimi oriona 2500D i FI btl-18''.Wynik?147db.
  • #25
    Karaczan
    Level 41  
    Ale jak ma jakis malutki altek? 55A np?? To juz mu calosc nie pociagnie. Akurat jestem elektromechanikiem samochodowym i cos o altkach wiem ;) 120A jest juz dosc duzym alternatorem jak na fabryczne auto
  • #26
    prez8s
    Level 33  
    bambino_81 wrote:
    ...Prez8s chyba lekko przesadziłeś kolego z tym alternatorem...

    Praktycznie każdy wzmacniacz pełną moc osiąga przy napięciu 14,4V, jeśli alternator jest za słaby to raz że masz migotanie wszystkich swiateł w aucie a dwa nie osiągasz pełnej mocy. Alternator 200A to nie przesada, bodajże w niektórych mercedesach są seryjnie takie montowane. Trzeba też wziąć pod uwage że jest wiele innych odbiorników energii w aucie które też swoje biorą. Porządny alternator to podstawa. Zresztą sama firma JBL w instrukcjach swoich wzmacniaczy (czytałem jedną) zalecała wymiane alternatora.
  • #27
    Karaczan
    Level 41  
    Owszem w niektorych bogato wyposażonych autach bywaja potezne alternatory. Jednak 90% jezdzacych u nas aut ma alternatory w okolicach 55-90A. Wieksze oczywiscie tez sa montowane, ale to raczej w nowszych autach z full wypasem.
    Trzeba tez wziasc pod uwage to ze nie kazdy alternator da sie fizycznie zamocowac do kazdego auta bez jakis karkolomnych kombinacji. Ja mam wymieniony z 70A na 90A. Sam sobie poskladalem z kilki roznych altkow. Mocniejszych podzespolow do nich juz nie widzialem jakos ogolniej dostepnych. Po kawalku z Audi, BMW i Mercedesa :D ladowanie na swiatlach i z muza (nie na max) 14.54v :]

    Kolega niech napisze jaki ma ten alternator i jak wydajny pradowo. Moze jeszcze posprawdzac kable od niego czy spadkow nie maja. Ew wymienic na grubsze, bo spotyka sie samochody ktore mimo calkiem duzych alternatorow maja dosc cienkie kable
  • #28
    widzecie00
    Level 1  
    Witam chcialem sie podlaczyc do tematu , i mam taki sam problem z moim car audio wzmak Pioneer GM-D9601 Mono block 2400Watt Class-D, sub. Pioneer Champion Ts-w3003d4 Woofer - 600 W Rms i kondek 1.2 Farad Juice Power w poprzednim aucie astra H 1.6 benzyna sprzecik smigal jak nigdy i nie mialem nigdy problemu z slabnacymi swiatlami jednak gdy zamontowalem ponownie suba do mondeo 2007 1.8tdci od razu wyczuwalne jest wzrokowo ze przygasaja swiatla i nie tylko przednie ale cale oswietlenie dodam tez ze ladowanie caly czas jest 14.7v na aku jak i na kondku i przy pelnej mocy wzmaka napiecie nie zmienia jest wciaz poza 14.5v wiec prosze o pomoc ,a jeszcze dodam kable mam 20mm srednica
  • #29
    powalla
    Moderator of CarAudio
    Zacząłbym od poprawienia (oczyszczenie i nasmarowanie) kabelków pomiędzy alternatorem, a akumulatorem i potem dołożenia kabelka minus pomiędzy akumulatorem, a karoserią. Podstawa dobrego grania, to nie sprzęt lecz zasilanie.