Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowoczesny napęd (projekt)

SAMIR_01 04 Lut 2009 13:54 1355 6
  • #1 04 Lut 2009 13:54
    SAMIR_01
    Poziom 9  

    Witam

    Weźmy sytuacje gdzie powiedzmy jest tarcza ktora sie kreci oraz trzymajace ją w pewnym punkcie szczęki ktore nie sciskaja je by wlasnie nie hamowac lecz jest miedzy nimi lekki odstep. I teraz zachodzi pytanie z czego musza byc zrobione te materiały tak by po obracaniu tarczy tarlo o szczęke (klamrę) by tworzylo prad elektryczny na tyle silny by dostarczał energie elektromagnetyczną oraz czy takie zjawisko tarcia ma miejsce w fizyce ? ktore wywołuje jakas reakcje by osiagnac cel elektrycznosci ?

    Przepraszam z gory za swoja niewiedzę ale poprostu jest pomysł a nie ma źródła wiec sie zglaszam

    Pozdrawiam

  • #2 04 Lut 2009 14:18
    levy011
    Poziom 16  

    Jeśli chodzi Ci o sposób odzyskiwania energii podczas hamowania to trochę inaczej to wygląda. Jako hamulec pracuje prądnica która produkuje energię elektryczną i zwraca ją do sieci (tak jak to ma miejsce w tramwajach) czy przekazuje do akumulatorów gdzie jest magazynowana do późniejszego wykorzystania (KERS w F1).

    Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

  • #3 04 Lut 2009 14:23
    arturavs
    Poziom 36  

    Poszukaj opisu prądnicy, tzw. amerykanki. Poza tym nic nie osiągniesz jeżeli tarcza nie będzie namagnesowana. Na szczęki nawinięte uzwojenie i działa (aczkolwiek skutki marne). Zjawisko takie występuje w fizyce. Przyłóż do obracającej się tarczy np. aluminiowej dwa magnesy, spowoduje to hamowanie tarczy. A dlaczego? A dlatego że pole magnetyczne z magnesów powoduje powstawanie prądów wirowych w tarczy. Ale to już na podstawach fizyki uczą. Poszukaj opisu i zasady działania licznika energii elektrycznej ,to samo zjawisko jest tam wykorzystane.

  • #4 04 Lut 2009 15:01
    SAMIR_01
    Poziom 9  

    Tzn ok ! juz jest jakis sukcess teraz moge sie przyznac do czego to jest mi potrzebne.
    Wyobrazcie ze startujac w konkursie stylizacyjnym samochodow zaprojektuje piękna bude a napęd własnie bedzie taki jak pisze "arturavs" ze namagnesowana tarcza i zwoje na szczekach jest ok ! ale skutki marne czyli bardzo mala siła elektromagnetyczna z tego wyjdzie, teraz pytam co trzeba zwiekszyc zmniejszyc niewiem zkorygowac tak zeby wlasnie zbudowano pozniej silnik na tej podstawie napedu. Moja poczatkowa wyobraznia mowila o tym ze po obracaniu tarczy wdrążone w mechanizm ze szczekami daje prad elektromagnetyczny i laduje magnesy ktore sa wbudowane w silnik do tego stworzony i cala energia np w kilach - magnes w silniku potrzebuje 20 kilo a tarcza produkuje 24 wtedy 4 kilo idzie do akumulatorow ktore uruchomia samochod w pierwszych jego metrach a pozniej oczywiscie dalej produkuje tarcza prad. Wiec niewiem co tak naprawde moze to ze musza byc specjalne materialy magnesu z czego by bylo zrobiona ta tarcza oraz magnesy znajduja sie w silniku.

    Jeszce raz powatrzam ja mowie to co siedzi w bance wiec pisze to co sobie wyobrazam a jak jest na prawdę ? Dalej prosze o pomoc bede wdzieczny ...


    Pozdrawiam Samir

  • #5 04 Lut 2009 15:59
    Moulder
    Poziom 23  

    SAMIR_01 napisał:
    Tzn ok ! juz jest jakis sukcess teraz moge sie przyznac do czego to jest mi potrzebne.
    Wyobrazcie ze startujac w konkursie stylizacyjnym samochodow zaprojektuje piękna bude a napęd własnie bedzie taki jak pisze "arturavs" ze namagnesowana tarcza i zwoje na szczekach jest ok ! ale skutki marne czyli bardzo mala siła elektromagnetyczna z tego wyjdzie, teraz pytam co trzeba zwiekszyc zmniejszyc niewiem zkorygowac tak zeby wlasnie zbudowano pozniej silnik na tej podstawie napedu. Moja poczatkowa wyobraznia mowila o tym ze po obracaniu tarczy wdrążone w mechanizm ze szczekami daje prad elektromagnetyczny i laduje magnesy ktore sa wbudowane w silnik do tego stworzony i cala energia np w kilach - magnes w silniku potrzebuje 20 kilo a tarcza produkuje 24 wtedy 4 kilo idzie do akumulatorow ktore uruchomia samochod w pierwszych jego metrach a pozniej oczywiscie dalej produkuje tarcza prad. Wiec niewiem co tak naprawde moze to ze musza byc specjalne materialy magnesu z czego by bylo zrobiona ta tarcza oraz magnesy znajduja sie w silniku.

    Jeszce raz powatrzam ja mowie to co siedzi w bance wiec pisze to co sobie wyobrazam a jak jest na prawdę ? Dalej prosze o pomoc bede wdzieczny ...


    Pozdrawiam Samir


    Ale namotałeś, czyli chcesz jechać samochodem i energię do jego napędu pobierać od kół ?
    Tutaj znajdziesz opis potrzebnego urządzenia >>klik<<

  • #6 04 Lut 2009 21:18
    SAMIR_01
    Poziom 9  

    Witam ponownie

    Perpetum mobile mnie nic nie pomaga bo tu nie o to chodzi jezeli chce zbudowac samochod co nigdy nie staje to moze jest nie to. Ale do czego zmierzam chodzi mi o to zeby poprostu wydobyc pewny prad elektromagnetyczny tak zeby ładowac elektromagnes. Zeby ten zaś zaczał na tyle przyciągac i odpychac tak by wdrażał inne mechanizmy typu zębatki.
    Może teraz jasno pisze, ale co do tego to jak myslicie co moze produkowac prad na tyle mocny zeby ladował elektromagnes wlasnie to zjawisko ! Ja niestety nie mam oparcia czysto naukowego ale gdzies to widzialem w filmach itp gdzie dwa ciała a wlasnie tarcza i szczeki miały miedzy soba przerwe i produkowały prad.

    Pliss niewiem co poczać ...

  • #7 05 Lut 2009 08:19
    Chris_W
    Poziom 36  

    Alternator też produkuje prąd.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME