Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Remont czy wymiana silnika escort 1.6 cabrio XR3i 89r.

04 Lut 2009 20:00 5439 21
  • Poziom 18  
    Witam. Koledzy mam escorta cabrio z 98r. z silnikiem 1.6 8V z mechanicznym wtryskiem. Opłaci mi się remontować ten silnik bo już na mocy pada i zawory graja, czy może lepiej włożyć silnik 1.6 16V. Podejdzie taki silnik 16zaworowy pod skrzynie tą co mam i pod mocowania silnika?? Biorę pod uwagę że wiązki kabli i resztę elektryki też będę musiał zmieniać ale najważniejsze jest to czy taki silnik 1.6 lub 1.8 16V wejdzie do tej ramy i czy się sczepi ze skrzynia.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 25  
    Cytat:
    Remąt czy wymiana silnika escort 1.6 cabrio XR3i 89r.


    Lepiej sobie wymień, bo nie wiadomo co, to jest ten "remąt", ale na pewno nic dobrego :D He he he :D
  • Poziom 18  
    No właśnie nie wiem jak z tym silnikiem jest tak do końca. Panewki nie stukają ale te zawory to słychać, może i przez nie ma tyle mocy ten silnik. A przekładać silnika na taki sam nie chce tylko bym chciał włożyć nowszy 16zaworowy a nie wiem czy taki wejdzie. A jeżeli ma mnie taka przekładka kosztować prawie 2tysiące bo będzie trzeba wymienić skrzynie i spawać nowe mocowania itp. to wole wyremontować ten silnik co mam.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 26  
    Zakup używanego silnika to tak jak zakup używanego auta, nigdy nie wiesz w co sie wplączesz, a jak zrobisz remont to wiesz co masz, nie będziesz sie bał o to że może Ci sie rozsypać po 20 czy 30 tysiącach. Przy wymianie silnika na 16V jak piszesz zapewne będą inne półosie co wiąże sie z wymianą całych kolumn, jeżeli będziesz robił to sam to pozostaje kwestia gratów, robocizna odpada, natomiast jeżeli zlecisz to komuś to nie licz że wymieścisz sie w 2 tysiakach.
  • Poziom 13  
    Prawdopodobnie w Twoim silniku padła głowica(masz gaz?).Jej remont to kilkaset złotych.Zakup takiego 1.6 16v byłby opłacalny, gdyby był on w 100% sprawny,bo jeżeli ma też powypalane zawory,
    (silniki te nie tolerują gazu-a ludzie namiętnie im go serwują)to naprawa będzie 2 razy droższa, niż tego który masz obecnie.
    Jeśli masz czas i umiejętności to można się bawić w swapa.Natomiast jeżeli masz to komuś zlecić,to jak napisał Roli-szykuj sporo gotówki.

    Różnica mocy między tymi silnikami to ~15KM,czyli nie warto kombinować.
  • Poziom 33  
    Masz silnik CVH z mechanicznym wtryskiem? Regulowałeś go kiedyś? Sprawdź ciśnienie sprężania. Pewnie wałek się zużył, albo popychacze (są hydrauliczne) już puszczają. Wolał bym ten silnik co masz niż 1.6 16v.
  • Poziom 13  
    Nie zauważyłem na początku-przecież to XR3i,czyli OHC i 105KM,a 1.6 16V ma 90KM.15KM różnicy jest ale w drugą stronę.

    Wymiana bez sensu.
  • Poziom 18  
    Dzięki koledzy za odpowiedzi i za zainteresowanie tematem. Mam silnik w gazie ale ten silnik kupiłem na szrocie rok temu bo kupiłem autko z zajeżdżonym silnikiem i robiłem przekładkę sam. Nie mam pojęcia czy ten silnik w poprzednim autku był zasilany gazem. Nie chcę kupować następnego takiego silnika bo to stare silniki i prawdopodobnie mogę kupić grata dlatego myślałem o zakupie nowszego modelu ale jeżeli nie da rady zrobić przekładki bez wymiany skrzyni to raczej bym się wziął za remont tego silnika. A co do mocy to ta wersja silnika co mam ma 105KM:D Dodam że mam jeszcze problem taki z tym silnikiem że pobiera trochę olej. Nie widzę nigdzie znacznych wycieków. Zauważyłem że często przy odpalaniu potrafi nieźle zakopcić i potem przestaje. Wydaje mi się że to uszczelniacze na zaworach wydechowych nie są szczelne. Co o tym myślicie?
  • Poziom 13  
    Dobrze Ci się wydaje-a potwierdza to teorię że głowice jest do remontu.
  • Poziom 14  
    Radziłbym ci wyremontować silnik.
    Wymiana uszczelki pod głowicą, planowanie głowicy,wymiana uszczelniaczy na zaworach,regulacja zaworów,wymiana pierścieni i dobrze by było żebyś też sprawdził przynajmniej panewki na korbowodach i silnik chodzi jak nowy.Ja tak zrobiłem ze swoją 406 i już przejechałem 140 tys.km bez żadnego remontu.Koszt jaki poniosłem to około 2 tys. a do aut niemieckich części są tańsze.Warto się zastanowić.
  • Poziom 18  
    Nawet nie wiedziałem że mam taki rarytas pod maską:D Silnika nie regulowałem. Tak to jest ten silnik z mechanicznym wtryskiem. Sprężania nie mam jak sprawdzić ale na pewno to zrobię. Mam drugą głowice ze starego silnika w którym posypały się tłoki i panewki ale w tej głowicy jest sportowy wałek rozrządu a taki chyba zwiększa zużycie silnika i chyba się zamienię za niego na zwykły jeżeli się znajdzie chętny i jeżeli ten mój wałek będzie zjechany, bo szkoda mi silnika gdy go wyremontuje.
    A co do remontu można wymienić pierścienie bez hanowania cylindrów?? Myślałem kupić używane tłoki i zrobić szlif do tych tłoków i kupić nowe pierścienie. A co do panewek to myślałem je tylko wymienić bez szlifów wału. Można tak zrobić??
  • Poziom 13  
    W celu zmniejszenia kosztów można wymienić same panewki oraz tylko pierścienie tłokowe.Ale tylko wtedy gdy wał nie jest porysowany,a tuleje nie mają dużych "progów",oraz też nie są porysowane.
    Głowice natomiast trzeba zrobić kompleksowo w warsztacie specjalizującym się w takich naprawach.
  • Poziom 33  
    Te silniki miały problem z uszczelniaczami zaworów. Wymień powinno ustać branie oleju.
    Przy wymianie uszczelniaczy sprawdzisz od razu popychacze czy nie sa miękkie i zajrzysz do wałka rozrządu.
    Pierścienie możesz sprawdzić robiąc ciśnienia sprężania. Jak będzie podejrzanie wysokie to prawdopodobnie skończyły się krzywki na wałku.
    Panewki to zdejmiesz miskę olejową odkręcisz dwie śrubki i widzisz co masz.
  • Poziom 18  
    Można wymienić pierścienie bez chanowania tulei? Słyszałem że bez hanowania pierścienie nie chcą się docierać. Nie chce pakować w ten silnik tysięcy złotych bo to przerośnie wartość samochodu... Głowice oddam do renegeracji do jakiegoś zakładu a dół bym zrobił sam jeżeli by wystarczyła sama wymiana pierścieni i panewek ale to się okaże gdy go rozbiorę. A jak jest z pierścieniami i panewkami do takiego silnika są to standardowe do silników eskorta czy muszę szukać dokładnie do XR3i 105konnego. Jeżeli macie jakieś namiary na sklep internetowy gdzie kupię te części to poproszę o link. Chce się zorientować w cenach.
    P
    ozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Właśnie dlatego że mam świadomość z którego roku jest samochód-nie warto się pakować w jakieś wielkie koszty.A z racji że i tak będziesz miał rozłożony silnik możesz przy okazji wymienić same pierścienie(lepsze to niż szlif na starych tłokach-który Ci chodził po głowie).
    Ale wszystko się zweryfikuje po rozbiórce i oględzinach.

    Według katalogu INTER CARS ,panewki oraz pierścienie są identyczne dla 1.3-1.6
    A ceny(oni mają raczej drogawo):
    -panewki główne od 125-komplet
    - # korbowe od 90-komplet
    -pierścienie 57-komplet 1 tłok
  • Poziom 33  
    A po co chcesz wymieniać pierścienie i robić dół silnika? Pewny jesteś że jest taka potrzeba? Będziesz wymieniał dobre na lepsze?
  • Poziom 31  
    W silnikach 1,6 8V trzeba obowiązkowo czyścić smok oleju a najlepiej wymienić na nowy.Kłopoty z głowicą zaczynają się jak jest zatkany smok oleju.
  • Poziom 18  
    williams 105 Dzięki za napisanie tych cen. Nie mam zamiaru wymieniać dobrego na lepsze, ale jeżeli góra silnika jest tak zużyta to wydaje mi się że dół nie będzie w zbyt dobrym stanie. Chyba że jestem w błędzie. Na pewno zrobię najpierw górę i po tym zmierzę kompresję i zobaczę jaka będzie poprawa. Jak będzie lipa to się wezmę za dół tylko żebym wtedy nie musiał ściągać z powrotem głowicy bo kasa za planowanie i uszczelkę pod głowice pójdzie w błoto.
    Megawe w którym miejscu jest ten smok?(Czy to jest ten smok co zbiera olej z dna miski do pompy??)
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Megawe napisał:
    W silnikach 1,6 8V trzeba obowiązkowo czyścić smok oleju a najlepiej wymienić na nowy.Kłopoty z głowicą zaczynają się jak jest zatkany smok oleju.



    Skąd takie bzdury bierzecie?! Po pierwsze to jak jest zapchany smok oleju ( z czym nigdy się nie spotkałem, i ty pewnie też nie bo pewnie nawet go nie widziałeś) to nie ma ciśnienia oleju.
    Idźcie się uczyć dalej do szkoły, a nie pisać takie głupoty.
  • Poziom 31  
    Właśnie w tym silniku smok jest tak skonstruowany że się zatyka nagarem z głowicy.Zeby się o tym przekonać musisz ściągnąć miskę olejową.Kontrolka od ciśnienia nie będzie się świecić.Jak zaglądniesz do miski olejowej to napisz w jakim stanie był smok olejowy (chyba że silnik od początku jeździł na super olejach).
  • Poziom 18  
    Hmmm nie będę się kłócił ale z tym zatykaniem smoka to też pierwsze słyszę. Żeby go czyścic to trzeba ściągać miskę. Trochę uciążliwe by było jego regularne czyszczenie. Wiem że gdy szwagrowi zatkało odmę w golfie to zatarł silnik bo mu cały olej wywaliło. Ja jeżdżę na elfie dobre są te oleje do escorta?? A i lepiej lać mineralny czy syntetyczny? Wiem że to pytanie może być śmieszne ale nigdy się tym nie interesowałem i nie wiem a teraz gdy mam autko to by się przydało to wiedzieć.

    Dodano po 16 [minuty]:

    marek1977 napisałeś kilka postów wyżej: Pierścienie możesz sprawdzić robiąc ciśnienia sprężania. Jak będzie podejrzanie wysokie to prawdopodobnie skończyły się krzywki na wałku.
    A nie chodziło ci czasem o podejrzanie niskie ciśnienie?? Czy od zużytego wałka się podnosi ciśnienie? A spada sprawność wypychania spalin i zasysania mieszanki i spada moc silnika.
  • Poziom 33  
    jak będzie niskie to robisz próbę olejową. Jak się znacząco poprawi to znaczy że pierścienie, jak nie to góra silnika niedomaga.
    Ale jak będziesz miał po 18 to może być przyczyna wytartej krzywki zaworów wydechowych.