Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bardzo, ale to bardzo dymi Polonez abimex 1.6

thomson_1990 04 Lut 2009 21:04 2489 18
  • #1 04 Lut 2009 21:04
    thomson_1990
    Poziom 8  

    Witam
    To kolejny problem mam nadzieje że kolejny raz rozwiązany dzięki temu
    serwisowi :D

    Wiem że już było ale nie znalazłem odpowiedzi
    Polonez abimex 1.6 bardzo ale to bardzo kopci
    stało się to po czyszczeniu parownika.
    a więc wymieniłem
    Gdy zobaczyłem co się dzieje
    -Uszczelkę pod głowicą(podejrzewałem że mogła być dziurawa,nie była)
    -membrany w parowniku(wcześniej nie wymieniłem. Podejrzewałem że mogła być dziurawa,nie były)

    dymi na biało po rozgrzaniu silnika (i nie ustępuje)
    nie jest to spowodowane zawilgoceniem powietrza które teraz jest

    nie zauwazyłem żeby ubywało mi płynu chłodzącego

    Samochód chodzi elegancko na benzynie i na gazie

  • Pomocny post
    #2 04 Lut 2009 21:20
    630176
    Usunięty  
  • Pomocny post
    #3 04 Lut 2009 21:22
    kwok
    Poziom 38  

    jeśli dymi tylko na gazie to jest to spowodowane zbyt bogatą mieszanką
    biorąc pod uwagę wilgotność powietrza porównaj dymienie na obydwu paliwach po przejechaniu np 20 km (tak żeby wydech był nagrzany)
    jeśli różnica jest duża to bogato na gazie a jeśli na benie też dymi to możliwe że wełana w tłumikach jest bardzo nasączona wodą i musi się wyparować (jeśli wtrysk działa prawidłowo)

    po czyszczeniu/regeneracji parownika zwykle trzeba go wyregulować więc jeśli tego nie zrobiłeś to chyba tu jest przyczyna

  • #4 04 Lut 2009 21:38
    emeryt2
    Poziom 42  

    Oleju nie bierze? Mogą być uszczelniacze na zaworach , mam nadzieje,że robiąc uszczelkę sprawdziłeś uszczelniacze.

  • #5 04 Lut 2009 22:43
    thomson_1990
    Poziom 8  

    Uszczelniacze wporząku
    Dymi tak samo na benzynie jak i na gazie

    Dymi on tak że gdy jest chłodny silnik to jest ok, ale gdy silnik się rozgrzeje to tylko biało

    Zobacze jeszcze jak samochód bedzie zachowywał się po przejachoniu dłuższego odcinaka bo narazie to robiłem max 4km

    Jak z olejem jest to narazie trudno mi powiedzieć, ale gdyby był olej to spaliny niebyły chyba koloru białego(100% że jest to para wodna)

  • Pomocny post
    #6 04 Lut 2009 23:17
    wytrych121
    Poziom 21  

    Jeżeli jest to wina wody w wydechu to przewierć otwór w najniższym punkcie tłumika końcowego np.wiertłem 6,później sobie ją zaspawasz o ile masz czym.Pozdrawiam.

  • #7 05 Lut 2009 13:56
    thomson_1990
    Poziom 8  

    Witam
    Dzisaj mi tak samo dymił na zimnym silniku jak i na gorącym silnku

    Czy możliwe jest aby to była woda w tłumiku bo coś trudno mi uwierzyć żeby aż tyle jej tam było(chyba przewierce tłumik jak mi Wytrych podpowiedział)

    Chciałem dodac że czasami jak go odpale w garazu to spaliny wydają się ok(musze wyszykować ten samochód bo taką lokomotywą to troche wsyd:D)
    ... a i odpala bardzo łatwo zarówno na benzynie jak i na gazie

    Dodano po 7 [minuty]:

    Teraz zauważayłem osad koloru mlecznego
    na bagnecie ....a więc chyba coś z uszczelką

    To chyba bedzie moja wina ponieważ nie spalnowałem głowicy przy poprzedniej wymianie

  • Pomocny post
    #8 05 Lut 2009 14:15
    williams 105
    Poziom 12  

    Właśnie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie.Nie wyrównałeś(splanowałeś) głowicy, i jest tego efekt.Na 100% wywalona uszczelka pod głowicą.

  • #9 05 Lut 2009 16:04
    thomson_1990
    Poziom 8  

    No powiedzmy że to jest uszczelka, ale polonez po wymianie starej, która była jak się okazało wporządku, a na której dymił tak samo mocno jak na nowej, dymi jak wcześniej
    Newiem czy wyraziłem się jasno a więc stara uszczelka=dymi mocno
    nowa uszczelka= dymi tak samo mocno

    zastanawiam się bo wymiana uszczelki(no ok bez szlifu)
    nie dała by żadnego rezultatu?

  • Pomocny post
    #10 05 Lut 2009 16:11
    Maly
    Poziom 27  

    Raczej napewno woda w tłumiku. Ja tak tikiem po remoncie dymiłem kilka dni zanim się uspokoił. Jak jechałem na wysokich obrotach to za mną nic nie było widać :)

  • #11 05 Lut 2009 16:55
    williams 105
    Poziom 12  

    Trochę nie doczytałem.
    Biały dym to ewidentnie przedostawanie się płynu chłodniczego do cylindra(ów).Ale skoro piszesz że go nie ubywa...
    W takim razie wina musi leżeć po stronie parownika-od czyszczenia którego rzekomo wszystko się zaczęło(który też jest ogrzewany płynem).
    Jednak w przypadku ubytku płynu to jeśli nie uszczelka to sama głowica(pęknięcie).

  • #12 05 Lut 2009 17:42
    thomson_1990
    Poziom 8  

    Myślę na tą uszczelką ale to znowu kawał roboty której nie jestem pewien. Myślę że może bym trochę pojeździł tym samochodem to by sie okazało czy to nie ta woda w tłumiku.
    ale znowu to niebezpieczne bo jeśli to jest uszczelka to podczas jazdy chyba mogę zniszczyć silnik

    Dodano po 2 [minuty]:

    a głowica na pewno w porządku
    w zbiorniczku także żadnych bąbelków
    a jeśli chodzi o olej to tego mlecznego płynu jest naprawdę odrobinę(ojciec mi powiedział że tym to raczej nie muszę się przejmować

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeszcze jedno zauważam ze tej pary jest coraz mniej(może niegwałtownie ale zmniejsza się ta chmura :D )

  • #13 05 Lut 2009 18:24
    williams 105
    Poziom 12  

    Tak od razu nic złego się silnikowi nie stanie.
    Tak czy siak musisz dać mu popracować :
    -aby nagrzać wydech i wyeliminować ewentualne odparowywanie wody z niego
    -żeby zaobserwować czy płynu nie ubywa po dłuższym okresie pracy

  • Pomocny post
    #14 05 Lut 2009 22:30
    tytusxxx
    Poziom 12  

    Ten osad na korku o niczym nie świadczy. Często mechanicy twierdzą na tej podstawie, że to uszczelka pod głowicą ale tak nie jest.
    Może to być jakość oleju, higroskopijność itp.
    Pojeździj nim trochę, bo może faktycznie wilgoć w wydechu.

  • #15 05 Lut 2009 23:04
    Mistrzunio1991
    Poziom 17  

    A silnik nie dusi się gdy dodajesz gwaltownie gazu???

  • #16 05 Lut 2009 23:08
    thomson_1990
    Poziom 8  

    jeśli chodzi jak pracuje silnik, to jest super

  • Pomocny post
    #17 05 Lut 2009 23:23
    Mistrzunio1991
    Poziom 17  

    Taka biała maź na korku i bagnecie to nie koniecznie wina uszczelki pod głowicą. Po prostu olej miesza sie ze skroplona parą wodną z atmosfery i tworzy emulsję. Gdy rozgrzejesz silnik to woda powinna odparować z oleju maź powinna zniknąć. Przez rozgrzanie silni myślę o przejechaniu kilkudziesięciu kilometrow z predkościa 80-90km i większą, ta maź wchlania się dopiero gdy olej osiagnie wysoką temperaturę. Mozesz tak jak mówi wytrych121 przewiercić wydech w najniższym punkcie. Nie zawsze przy wymianie uszczelki trzeba planować glowicę.

  • #18 06 Lut 2009 03:37
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Może podjedziesz w końcu na badanie układu chłodzącego na obecność spalin? Wiesz,że są już takie? A o pękniętej głowicy/bloku słyszałeś?

  • #19 06 Lut 2009 14:44
    thomson_1990
    Poziom 8  

    Witam
    Koniec kłopotów. Przyczyna to jak się okazało woda w tłumiku :D
    Zrobiłem dzisaj 20km trochę go przeciągałem i para znikła gdzies na 5 km

    Polonez śmiga aż miło :D :D :D

    Wielkie dzięki wszystkim
    Pozdrawiam


    Moderowany przez robokop:

    Pozwolę sobie zamknąć temat.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME