Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Uszkodzony pilot Cyfrowego Polsatu.

Kuzman 04 Feb 2009 21:24 24609 9
    Kuzman
    Level 2  
    Mam problem, ponieważ wiele razy mi upadał i nie działał pilot ale kilka razy postukałem i działał a tera na dobre nie działa. Co mogę zrobić bo jestem kompletnie zielony. Pierwszy raz widzę coś takiego, mam go rozkręcić czy co. Proszę o pomoc jak najszybciej.

Poprawiłem. [TS]
    mariann
    Level 37  
    Witam
    Rozkręć go i sprawdź czy wszystkie łączenia (lutownia) sa dobre. Zwykle po upadkach puszcza lutowanie trzymające diodę świecącą IR. Trzeba przylutować ponownie. Sprawdź też inne elementy. Jeśli nie masz o tym pojęcia, daj go komuś kto potrafi naprawić.
    Pozdrawiam
    Kuzman
    Level 2  
    jest problem nie mam lutownicy
    bogdanzieba
    Level 29  
    Kuzman wrote:
    jest problem nie mam lutownicy

To kup nowy pilot
    karola44-81
    Level 27  
    Warto tez zwrocic uwage czy baterie maja rzeczywiscie kontakt ze sprezynkami, a wlasciwie to z ta driga stona +.

Jakos kiloka razy sie spotkalem z tym, ze ten maly kaprurek na bateri nie we wszystkich ma ta sama wysokosc, do tego obudowy tez maja rozne wymiary. Moze dojsc do sytuacji, ze brakuje kilka setnych milimetra i kontaktu nie ma. Dodatkowe upadki moga odksztalcic powierzchnie stykow i po zawodach.

Ale bez lutownicy to klapa na calego. Moze znajomy ci to przelutuje?? Diody IR bardzo czesto sie odklejaja i nie kontakci.
    karola44-81
    Level 27  
    Tak to delikatny element, al ezaloze sie ,ze jest wlutowany na plecach i zalany elestycznym goracym chinskim klejem. Tej kombinacji zwykla upadek nie zniszczy. Predzej PCB peknie niz ich klej pusci :)
    muchowka
    Level 11  
    Kupić pilot uniwersalny LP20 - ma funkcję uczenia.