Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja elektryczna - pytanie?

Sebastian S 04 Lut 2009 21:59 5723 13
  • #1 04 Lut 2009 21:59
    Sebastian S
    Poziom 17  

Witam.

U mojej kuzynki elektryk zakłada instalacje elektryczną i kazała mi na nią zerknąć. Jestem elektronikiem z zawodu więc myślała że jestem w stanie to ocenić pod względem wykonania. Ja niestety nie znam się za bardzo na elektryce (na sposobie układania kabli) w związku z tym mam pytanie do kolegów bo mnie jedna sprawa zainteresowała. Mianowicie przechodzenie przewodu przez ściany. Na piętrze w pokoju 1 "zaczyna się" instalacja (zarówno gniazd jak i oświetlenia) i przewód od gniazd przechodzi z pokoju 1 do pokoju 2. W pokoju 1 jest puszka pod sufitem a w pokoju 2 tylko dziura wywiercona wiertłem i włożony jest koniec przewodu który wychodzi z tyłu tej puszki w pokoju 1. Tak samo jest z przewodem od oświetlenia (puszka obok). Tak to wygląda (jeszcze przed przetkaniem przewodów):

Pokój 1.

Pokój 2.

Cały schemat pokoi wygląda tak:

Ta niebieska linia to miejsce w którym przewody zejdą na parter do pomieszczenia gdzie znajduje się skrzynka z bezpiecznikami. Strzałki pokazują miejsca przechodzenia przewodów przez ściany. Zamalowane żółte miejsce to przedpokój który jest już wykończony (otynkowany) i na tych ścianach kable nie mogą być położone. Każdy pokój będzie miał oddzielny bezpiecznik od gniazd a dwa pokoje i sypialnia wspólny bezpiecznik od oświetlenia, łazienka będzie podłączona zupełnie osobno (gniazda i światło). Moje pytanie dotyczy sposobu przechodzenia przewodów przez ściany. Czy tak jest prawidłowo? Przecież przewód od gniazd z pokoju 1 będzie "łączony" aż (tylko ?) trzy razy zanim dojdzie do skrzynki z bezpiecznikami.

0 13
  • #2 04 Lut 2009 22:30
    tyktyk
    Poziom 24