Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Gorenje WA 801N - nie podgrzewa wody

lukasz85akp 04 Lut 2009 22:52 3998 3
  • #1 04 Lut 2009 22:52
    lukasz85akp
    Poziom 10  

    Witam,
    Mam problem z moją starą pralką Gorenje WA 801N...

    Zaczęło się tak... Nie miałem nigdy czasu by do niej zajrzeć aż do tydzień temu kiedy wyrwał się z bębna wąż łączący zbiornik z zasobnikiem. Woda się wylała i od tego zaczęła się naprawa... Heh, po 11 latach wiadomo łożyska i amortyzatory ale nie o to c hodzi...

    Jest problem z grzaniem tzn grzałka sprawna - rezystancja jak w nowej prawie bez kamienia , regulator ( pokrętło sprawne - opor jak krece sie zmienia), czujnik temperatury niby jest ok ale niby...

    Problem jest taki, że grzałka nie grzeje!!!

    Nie wiem jak to sprawdzic, poszukuje ew schematu tej pralki...

    Proszę o pomoc

    0 3
  • #2 05 Lut 2009 14:17
    smerfy
    Poziom 13  

    a czy dochodzi napiecie do grzalki

    0
  • #3 06 Lut 2009 12:39
    lukasz85akp
    Poziom 10  

    Niestety nie dochodzi, ale dodatkowo zauwazylem jedna rzecz tzn podczas standardowego prania na silnik jest podawane chwilowo ogomne natezenie pradu, tak jak by chciala pralka z miejsca zaczac wirowac, az uslizguje sie pasek.... hmmm jest chwilowy pisk ok pol sekundybeben zaczyna kotlowac po czym normalnie startuje i robi to co powinna....

    Zastanawiam sie juz nad programatorem... tzn z programatora do regulatora podawane jest "0" (to samo co na elektrozaworze od podawania wody) na hydrostat, hydrostat załącza się i podaje "0" na grzałkę. Z grzałki kolejny przewód biegnie do programatora i w nim powinna być chyba faza, ale nie chce na pałe podawać tym przewodem fazy żeby coś nie poszło z dymem... Dalej jesli regulator przekrece w pozycje bez grzania to zero juz nie dociera na grzalke... Nie wiem juz cpo robic i do czego sluzy ten przewod 3 (u mnie zielony) do termostatu czy co? Połączony jest z czymś w bembnie i z regulatorem temperatury.

    0
  • #4 07 Lut 2009 13:53
    lukasz85akp
    Poziom 10  

    Witam ponownie,

    Chyba jednak udoło mi się zlokalizować przyczynę, a mianowicie stawiam już tylko na programator... Niestety jest to programator mechaniczny z modułem tzn. Programator pralki Gorenje WA-801

    model TMX-1643 z modułem
    Art. 545802
    kod oryginalny: 538573

    Pralka Gorenje WA 801N - nie podgrzewa wody

    Sytuacja wyglądała następująco czyli: Rozebrałem go i okazalo się że są styki ponadpalane, więc nie pozostało mi nic innego jak je wyczyścić. Podczas rozbierania nie ukrywam że mi się rozsypał czyli wyleciały jakieś plastykowe elementy służące do załącznia odpowiednich styków. I teraz grzanie jest ale nie ma pierwszego prania ( pranie wstępne). Został mi też jakiś element który nigdzie nie pasuje... ;( podejrzewam że gdybym gdzieś go utkał to by działało...

    Jedyny problem teraz to upisknięcie paska, czemu się tak dzieje raz na dziesięć może dwadzieścia ruchów koła podczas kręcenia się silnika raz w prawo raz w lewo.

    W pralce wymienilem łożyska na japońskie 6205ZZ i 6206ZZ oraz jednocześnie uszczelniacz - 35x65/73x12 TYLKO TAKI PASUJE. Amortyzatory również 2 czarne jeden czerwony.

    Prać pierze ładnie bebnem nie rzuca jak kiedys oraz jest cicha...

    Wie ktos moze gdzie mozna kupic tanio programator jak powyzej? Ew moze jakis schemat serwisowy co gdzie po kolei...

    0