Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Świeci kontrolka ładowania, nie działa obrotomierz

05 Lut 2009 02:31 2593 5
  • Poziom 12  
    Witam.Od pewnego czasu nie mogę poradzić sobie z ładowaniem (Rover 218d,95r alt-Valeo). Najpierw zaczęła się zapalać kontrolka ładowania, gasła pow.2000obr/min. Wymieniłem szczotki-bez zmian, wymieniłem pierścienie na wirniku-pomogło, jeden był przetarty. 2 dni szczęścia i nagle z pod maski dym (z alternatora), okazało się że śruba do której przykręca się główny przewód łączący alt z aku, zwarła do masy (jej łeb był izolowany, plastik się wykruszył, ja tego nie zauważyłem i widocznie pod wpływem wibracji poluzowało i zwarło). Alt na stół, śruba w plastik, i znów pod maskę.Kilka godzin spokoju, aku "leży" Okazało się że przy tym zwarciu upaliło przewód między alt i aku.Kawałek przewodu "na krótko", i wszystko OK. 3 miesiące ciszy i znów zjechany pierścień (przy okazji dowiedziałem się że wycieki z pompy wtryskowej to nie tylko większe zużycie paliwa), a przy tymi jedna szczotka się "posypała", i jej sprężynka chyba zrobiła zwarcie, bo samochód zgasł w czasie jazdy. Pierścienie wymienione, szczotka też, ładowanie jest (14,5V), a kontrolka ładowania cały czas świeci, i nie działa obrotomierz. I co z tym teraz robić, naprawiać czy jeździć z tym felerem(o ile nie zaszkodzi bardziej), jeśli naprawiać to co? A może najlepiej rozejrzeć się za altkiem? Co radzicie?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dać do zrobienia alternator do dobrego warsztatu.
  • Poziom 13  
    Sprawdz jeszcze przewod od D+
  • Poziom 14  
    Jeśli napięcie jest dobre, a kontrolka się pali , to napewno przynajmniej jest uszkodzona 1 dioda wzbudzeniowa.
  • Poziom 10  
    Należy wymienić prostownik w alternatorze
    Są tam trzy małe diody ,które obsługują kontrolkę a z prostownika jest wyprowadzony przewód do obrotomierza jeśli jest to alternator do diesla