Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak połączenia z internetem po zmianie płyty głównej

05 Lut 2009 12:11 3451 5
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich zainteresowanych. Przejde odrazu do sedna, otóż: Mam router Edimax ADSL2+ i podłączone do niego 2 komputery za pomocą kabelka sieciowego i laptopa za pomoca wi-fi. Na jednym z komputerów stacjonarnych padła mi płyta główna Gigabyte, zmieniłem ją na nową (ze sklepu) ASRock P4i656. Zainstalowałem wszystkie sterowniki łącznie z kartą sieciową i nie chce mi połączyć się z internetem ani z innymi komputerami w sieci domowej. Gdy wchodzę we właściwości połaczenia lokalnego to wyświetla się:
    stan: POŁACZONO
    czas trwania: NAlicza czas połączenia
    Szybkość: 100Kb/s
    Pakiety: Wysłano - również je nalicza
    Odebrano: 0

    Na innych komputerach internet działa tylko na tym nie. Nie znam się na sieciach zbytnio wiec prosze o jakieś rady.
  • Poziom 28  
    Pokaż wynik polecenia ipconfig /all z tego komputera.
  • Poziom 17  
    Jeżeli ustawienia w TCP/IP są takie same jak wcześniej, to może w routerze ustawione jest filtrowanie po adresie MAC.
  • Poziom 10  
    ipconfig/all:
    Brak połączenia z internetem po zmianie płyty głównej
  • Poziom 28  
    Wnioskuję że masz Windows XP z SP2

    Code:
    Metoda 1: Wyłączanie zapór
    
    Upewnij się, że nie są zainstalowane żadne zapory oraz że Zapora połączenia internetowego systemu Windows XP i Zapora systemu Windows są wyłączone.

        * Jeśli jest zainstalowana zapora innej firmy, wyłącz ją.
          Aby uzyskać informacje o sposobie wyłączania danej zapory, zajrzyj do dokumentacji produktu lub skontaktuj się z działem pomocy technicznej jego producenta.
        * Wyłącz Zaporę połączenia internetowego systemu Windows XP. Aby to zrobić, wykonaj następujące czynności:
             1. Kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Panel sterowania, kliknij polecenie Połączenia sieciowe i internetowe, a następnie kliknij ikonę Połączenia sieciowe.
             2. Kliknij prawym przyciskiem myszy odpowiednie połączenie, a następnie kliknij polecenie Właściwości.
             3. Kliknij kartę Zaawansowane, a następnie kliknij pole wyboru Zapora połączenia internetowego, aby je wyczyścić (o ile jest zaznaczone).

    Jeśli jest zainstalowany dodatek Service Pack 2 (SP2) dla systemu Microsoft Windows XP, wykonaj następujące kroki, aby wyłączyć Zaporę systemu Windows:

       1. Kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Uruchom, wpisz polecenie ncpa.cpl, a następnie kliknij przycisk OK.
       2. Kliknij prawym przyciskiem myszy odpowiednie połączenie, a następnie kliknij polecenie Właściwości.
       3. Kliknij kartę Zaawansowane, a następnie kliknij przycisk Ustawienia.
       4. Na karcie Ogólne kliknij opcję Wyłącz (nie zalecane).

    Powrót na górę
    Metoda 2: Sprawdzanie poprawności instalacji karty sieciowej
    Sprawdź, czy karta sieciowa jest poprawnie zainstalowana. Aby to zrobić, wykonaj następujące czynności:

       1. Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Mój komputer, kliknij polecenie Zarządzaj, a następnie kliknij pozycję Menedżer urządzeń w obszarze Zarządzanie komputerem.
       2. Rozwiń węzeł Karty sieciowe, a następnie sprawdź, czy na liście znajduje się używana karta sieciowa.

          Jeśli tak nie jest, zastosuj następujące metody w podanej kolejności:
             1. zaktualizuj lub ponownie zainstaluj sterownik;
             2. przenieś kartę w inne wolne gniazdo, a następnie zainstaluj ją ponownie;
             3. wymień kartę sieciową.

    Powrót na górę
    Metoda 3: Sprawdzanie, czy jest uruchomiona usługa klienta DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol)
    Sprawdź, czy jest uruchomiona usługa klienta DHCP. Aby to zrobić, wykonaj następujące czynności:

       1. Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Mój komputer, kliknij polecenie Zarządzaj, rozwiń węzeł Usługi i aplikacje w obszarze Zarządzanie komputerem, a następnie kliknij pozycję Usługi.
       2. Sprawdź, czy usługa Klient DHCP jest uruchomiona.
       3. Jeśli usługa jest zatrzymana, kliknij prawym przyciskiem myszy pozycję Klient DHCP, a następnie kliknij polecenie Uruchom.

          Uwaga: Jeśli usługa nie zostanie uruchomiona, może to oznaczać, że zatrzymana jest również grupa lub usługa zależności.

    Powrót na górę
    Metoda 4: Modyfikowanie rejestru
    Ostrzeżenie: Niepoprawne zmodyfikowanie rejestru przy użyciu Edytora rejestru lub innej metody może stać się przyczyną poważnych problemów. Mogą one wymagać ponownego zainstalowania systemu operacyjnego. Firma Microsoft nie może zagwarantować, że rozwiązanie problemów spowodowanych niepoprawnym zmodyfikowaniem rejestru będzie możliwe. Możesz modyfikować rejestr na własną odpowiedzialność.Sprawdź, czy wpis dotyczący usługi DHCP w rejestrze jest poprawny. Aby to zrobić, wykonaj następujące czynności:

       1. Kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Uruchom, wpisz polecenie regedit, a następnie kliknij przycisk OK.
       2. Zlokalizuj następujący klucz rejestru:
          HKEY_LOCAL_MACHINE\System\ControlSet001\Services\DHCP
       3. W prawym okienku kliknij dwukrotnie pozycję DependOnService, a następnie sprawdź, czy w polu Dane wartości znajduje się tekst Tcpip Afd NetBT.
       4. Ponownie uruchom komputer, a następnie sprawdź, czy jest uruchomiona usługa DHCP, postępując zgodnie z procedurą opisaną w metodzie 3.
  • Poziom 28  
    Hmmm, nie rozumiem idei wyłączania zapory.
    Czemu ma to pomóc skoro komputer nie dostaje adresu IP?
    Ja bym się przyjrzał routerowi, konkretnie ustawieniom DHCP.