Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

System yamaha do 3000zł (a, H/K AVR138 + DVD28 + JBL SCS178)

Smieszny 05 Lut 2009 13:02 2789 19
  • #1 05 Lut 2009 13:02
    Smieszny
    Poziom 11  

    Witam
    Poszukuje systemu YAMAHA do mojego kina domowego.
    Jak wiadomo system ma służyc do ogłądania filmów na dvd jak i do słuchania muzyki. Myslę że do takich celów wystarczy mi 5.1
    Jako że w tych sprawach jestem laikiem mam zasadnicze pytanie.
    Jaki system Yamahy wybrać aby grały wszystkie głośniki pod zwykłym impulsem TV z kablówki. Moi rodzice mają nagłosnienie 5.1 Sony.
    Ale pod zwykłym TV graja tylko 2 przednie głośniki. Dopiero przy dvd wszystko śmiga jak należy.
    Wiem że jest taka możliwość że amplituner możę włączyć pozostałe głośniki w trybie stereo. Czyli, że ze wszystkich kolumn leci to samo.
    (niewiem jak to sie fachowo nazywa). I właśnie o coś takiego mi chodzi.
    Z góry dzieki za odpowiedzi.

    0 19
  • #2 05 Lut 2009 13:48
    AddMaster
    Poziom 12  

    To się fachowo nazywa w moim Pioneer'ze VSX-516 "6-STEREO" :). Oznacza to, że tył gra to samo co przód (6, bo mam 6.1, a nie 5.1). Pytaj py zakupach, czy da się sygnał stereo puścić przez wszystkie kolumny. Ale większość amplitunerów to powinna mieć. Poza tym powiedz, jakie jest to nagłośnienie SONY, które posiadają Twoi rodzice.

    0
  • #3 05 Lut 2009 14:12
    Smieszny
    Poziom 11  

    AddMaster napisał:
    Poza tym powiedz, jakie jest to nagłośnienie SONY, które posiadają Twoi rodzice.

    Dokładnej nazwy teraz niepamietam.
    Wiem że jest stare dosyć bo ma ok 11lat.
    Więc może dlatego nie ma tej technologii.
    Ale na tamte czasy to było coś.
    Jest tam aplituner , kaseciak, zmieniarka 5cd, i radio fm.
    5 głosników (2 kolumny , reszta mniejszcze i subwoffer).
    Czyli tak jakby wieża podłączona do Tv , rodzicie w tamtych czasach strasznie drogo za to zapłacili.

    A może ktoś jeszcze napisał by jakieś przykłady sprzętów (najlepiej YAMAHA) z tą opcją "stereo na wszystkie kolumny"

    0
  • #4 05 Lut 2009 15:42
    dues
    Poziom 28  

    Jaki sens ma ogladanie czegokolwiek, gdy z pięciu głośników słyszymy to samo? Co to za kino domowe. Bez sensu. Psujemy tylko efekt stereo. Zastanów się czy chcesz sprzęt do słuchania muzyki czy ogladania filmów. Moim zdaniem lepiej obejrzec film w dobrym stereo niz słuchac muzyki na kiepskim kinie domowym.

    0
  • #5 06 Lut 2009 10:48
    Smieszny
    Poziom 11  

    Jestem pewny że chce aby z pięciu głośników leciało to samo.
    Do muzyki to jest jak najbardziej ok. Do filmów wiem że troche kijowo ale też chce aby tak było.
    A pozatym słyszałem że tą opcje idzie wyłączyć i wtedy jest normalnie jak w kinie domowym 5.1 stereo.

    0
  • #6 06 Lut 2009 11:35
    Dani66
    Poziom 30  

    Tu jest taki opis co do sprzętu, nie wiem czy zauważyłeś. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1043839.html
    No to tak jest możliwość, żeby był dźwięk 5.1, ale musisz podłączyć to przez jakiś tuner (opisywałem to w pewnym poście: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1212589&highlight= ). Co prawda tu się tyczy zestawu komputerowego 5.1, ale podobnie jest w przypadku KD. TV nie ma dźwięku przestrzennego, ale tunery czy odtwarzacze owszem i to do nich należy podłączyć amplituner i wtedy bez żadnych systemów imitujących dźwięk przestrzenny mamy KD.
    Jak cos to pytaj, chętnie odpowiem o ile będę wiedział.

    0
  • #7 12 Lut 2009 16:11
    Smieszny
    Poziom 11  

    Dzięki chlopaki za wszelakie info na ten temat.
    A macie może jakies ciekawe propozycje systemów YAMAHY ?
    najlepiej z głosnikami yamahy, działających w tym systemie

    0
  • #8 24 Lut 2009 11:42
    Smieszny
    Poziom 11  

    A co myslicie o tym sprzęcie ?
    Znalazłem go u mnie w lokalnym sklepie SATURN.
    Cena przekracza 3000zł.
    Ale zato zestaw jest bardzo elegancki.
    tylko mam pytanie czy ktos posiada taki zestaw i czy mogł by podzielic sie jakimiś opiniami na jego temat.
    i najwazniejsze czy dany zestaw posiada ta funkcje stereo ze wszystkich głośników ? żeby można podczas filmu słyszeć dźwięk z każdego głośnika ?
    Czy muzyka na takim sprzęcie będzie fajnie grała ?
    ps. zdjecie troche niewyraźne ale nazwe zestawu widac jak byk
    System yamaha do 3000zł (a, H/K AVR138 + DVD28 + JBL SCS178) + | + System yamaha do 3000zł (a, H/K AVR138 + DVD28 + JBL SCS178)

    TUTAJ ZNALEZIONY TEN SAM ZESTAW W INTERNECIE ZA DROŻSZĄ CENE + dokładny opis

    http://www.sklep.jbl.pl/index.php?d=produkt&id=533

    0
  • #9 24 Lut 2009 17:13
    RADUL
    Poziom 21  

    Do muzyki ten sprzęt się nie nadaje - do kina też w podobnej cenie można kupić coś znacznie lepszego.

    0
  • #10 25 Lut 2009 09:36
    Smieszny
    Poziom 11  

    No to polećcie jakieś zestawy kina domowego, które mają ta funkcje (w/w) i nadaja sie choć troche do słuchania muzyki.

    0
  • #11 25 Lut 2009 15:31
    Pablo1964
    Moderator

    Podana kwota nie wystarcza na kino z wysokiej półki. Dlatego może być problem z dobrą jakością odtwarzanej muzyki - pisałem o tym: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1043839.html
    Może warto prześledzić ogłoszenia sprzedaży sprzętu z drugiej ręki?

    0
  • #12 25 Lut 2009 17:23
    Smieszny
    Poziom 11  

    Smieszny napisał:
    No to polećcie jakieś zestawy kina domowego, które mają ta funkcje (w/w) i nadaja sie choć troche do słuchania muzyki.

    no to niech będzie do 5000 zł.
    Pablo1964 napisał:
    Podana kwota nie wystarcza na kino z wysokiej półki.

    Ja nie potrzebuje mieć sprzetu z górnej półki, ale taki żeby w miare wszystko (filmy dvd i muzyka) grało ok
    i bardzo zależy mi na tym zeby podczas filmu mógł wszystko puścic z 5 głośników.
    Mieszkam w bloku, więc nawet niemoge mieć sprzętu którym powale sąsiadów z nóg. heh

    A w media markt itd. jest pełno zewstawów do 3000zł
    to znaczy że one są słabe czy jak?
    wydawało mi sie że za 3000zł kupie już chociarz średniej jakości sprzęt?
    ale dobra, podajcie jakieś sptrzety godne uwagi nie zwarzając na cene.

    Z góry dzięki za pomoc.

    0
  • #13 25 Lut 2009 17:29
    dues
    Poziom 28  

    Jesli niemasz wielkich wymagan co do sluchania muzyki to mysle ze z pewnoscia zadowoli Cie sprzet za 3tys. i wiecej niema sesnu wydawac. Co do media markt itd. to drogie sklepy!

    0
  • #14 05 Mar 2009 10:43
    Smieszny
    Poziom 11  

    a co myślicie o tym zestawie ?

    YAMAHA RX-V361 + DVD-S661 + NS-50

    System yamaha do 3000zł (a, H/K AVR138 + DVD28 + JBL SCS178) System yamaha do 3000zł (a, H/K AVR138 + DVD28 + JBL SCS178)

    czy będzie sie dobrze sprawował w porównaniu do w/w ?
    czy ma system którego tak bardzo szukam ?(stereo z wszystkich głośników)
    Myślę że kupie taki zestaw + jakiś subwoofer i już muzyka i film będzie grała ok ?
    a co wy o tym sądzicie ?
    i jaki subwoofer polecacie do takiego zestawu ?

    0
  • #15 05 Mar 2009 11:08
    Pablo1964
    Moderator

    Ten zestaw Harmana zagrałby trochę lepiej. Jednak muzyka nigdy nie zabrzmi dobrze na amplitunerze KD z najniższej półki.

    0
  • #16 05 Mar 2009 14:10
    Smieszny
    Poziom 11  

    Pablo1964 napisał:
    Ten zestaw Harmana zagrałby trochę lepiej. Jednak muzyka nigdy nie zabrzmi dobrze na amplitunerze KD z najniższej półki.

    naprawdę ?
    coś niechce mi sie wieżyć ze zestaw h/k zara lepiej
    coprawda amplituner i dvd (h/k) napewno z wyższej półki niz yamaha,
    ale głośniczki podobne, z tym że yamaha ma 2 duże kolumny co wydaje mi sie znacznie poprawia jakość dźwięku.
    Ale niechce równiez sie wypowiadac bo niezbyt się znam.
    Dla mnie to mój zestaw z kompa (creative 5.1 za 250zł) gra naprawde ok,
    ale wiadomo że od KD oczekuje czegoś lepszego.

    0
  • #17 05 Mar 2009 16:45
    dues
    Poziom 28  

    ten ostatni zestaw widze na necie 200zl taniej z subwooferem!!!

    Dodano po 6 [minuty]:

    A co powiedzielibyscie na Yamahe rx-v463 (1180zl) + Tonsil Fenix 5.0 (nowe1350zl) lub uzywane w idealnym stanie z allegro z subwooferem w zestawie (1500zl) a do tego oczywiscie jakies DVD.
    (do podanych przeze mnie cen trzeba doliczyc koszty przesylki lub odebrac osobiscie) :)

    0
  • #18 06 Mar 2009 11:39
    Smieszny
    Poziom 11  

    Jeszcze ostatecznie jesli to naprawde poprawi jakość dźwięku,
    zdecydował bym sie na ten system !

    System yamaha do 3000zł (a, H/K AVR138 + DVD28 + JBL SCS178)

    Czemu nie odpisujecie co do pytania .
    Czy wymienione przezemnie zestawy posiadaja opcje "stereo ze wszystkich głośników" (opisaną w pierwszym poście)

    0
  • #19 06 Mar 2009 11:59
    Pablo1964
    Moderator

    Wszystkie amplitunery KD mają opcję Dolby ProLogic. Sygnał stereo jest konwertowany do pseudo 5.1.

    0
  • #20 06 Mar 2009 16:21
    Smieszny
    Poziom 11  

    wielkie dzieki za odpowiedź !
    a co powiecie o zestawie wyżej przezemnie wymienionym ?

    0