Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 18 TD - problem z zapłonem po nocy

winetoo22 05 Lut 2009 17:46 26181 33
  • #1 05 Lut 2009 17:46
    winetoo22
    Poziom 9  

    Witam i proszę o pomoc.
    Mam problem z uruchomieniem na zimno Forda Mondeo 1.8TD po nocy.Wymieniono dwa razy świece zarowe, impulsator ciśnienia na pompie Lukas, sprawdzono siśnienia na cylindrach, naprawiono rozrusznik, a pomimo tego nadal samochod trudno odpala na zimno. Przy kręceniu rozrusznikiem następują krótkie szarpnięcia i po ok. 5-6 próbach samochód zapala i daje biały dym. na ciepło odpala za pierwszym razem.
    Proszę o radę.
    Dziekuję.

    0 29
  • #2 06 Lut 2009 20:17
    szary12
    Poziom 9  

    Mondziaki miały problemy z zapowietrzaniem się silnika. Sprawdź przewody paliwowe, a jak są stare to wymień je.

    Pomaga też przy rozruchu odczekanie jeszcze chwili po wyłączeniu się lampki świec żarowych. Będzie takie ciche kliknięcie. Szczególnie zimą przydaje się dłuższe odczekanie.

    Niemniej ja stawiałbym na przewody paliwowe. Względnie filtr paliwa. Jak masz z pompką to mogły też strzelić w niej membranki.

    1
  • #3 06 Lut 2009 20:32
    marek kolbusz
    Poziom 16  

    A pompka przy filtrze paliwa , ta ręczna , to ile razy daje się wcisnąć po nocy. Jeżeli więcej niż jeden raz , to układ paliwowy się zapowietrza i to jest przyczyną problemów . Proponuję jutro rano podpompować do oporu i wtedy okaże się czy nieszczelność jest powodem problemów. Pozdrawiam M.

    0
  • #4 06 Lut 2009 21:32
    sadek1979
    Spec od samochodów

    jak miałem mondziaka to podobny problem ustał po wywaleniu z układu podgrzewacza paliwa

    1
  • #5 09 Lut 2009 10:01
    winetoo22
    Poziom 9  

    Dzięki za rady pompka daje się wcisnąć po nocy 1 raz filtr paliwa też wymienony jutro jadę do serwisu forda

    0
  • #6 09 Lut 2009 11:47
    pieciajek
    Poziom 10  

    Wywal podgrzewacz ropy bo pewnie ma dziurę lub się przytkał od grzania brudnej ropy. Jest to taka czarna puszka do której dochodzi kostka z 2-ma przewodami. Jest obok filtra paliwa.

    Edytowałem nieco treść postu - powielony. robokop

    0
  • #7 10 Lut 2009 20:58
    Meteor80
    Poziom 15  

    Prawdopodobnie pompka ręczna paliwa,a dokładniej membrana w niej pękła. Nowa to koszt koło 290 złotych.
    Ja zrobiłem tak, że z pompy zdjąłem górną część podważając płaskim wkrętakiem i wyjąłem membranę. Okazała się pęknięta, wyczyściłem i skleiłem klejem do szyb.
    już ze 4 lata i przy wymianie filtra nadal można pompować paliwo.
    Pozdrawiam.

    0
  • #8 11 Lut 2009 22:49
    m.marcin
    Poziom 17  

    Moim zdaniem należy sprawdzić silniczek krokowy znajdujący się pod akumulatorem , a który jest odpowiedzialny za regulację obrotów. Dokładnie 3 tygodnie mijają jak był czyszczony i wszystko działa bez problemu.

    0
  • #9 12 Lut 2009 18:45
    winetoo22
    Poziom 9  

    dziś odebrałem samochód z serwisu forda stwierdzili że jest uszkodzony czujnik położenia przepustnicy na pompie lecz będą go mieli za 2 tygodnie. jutro spóbuję wymontować podgrzewacz paliwa

    0
  • #10 13 Lut 2009 20:32
    m.marcin
    Poziom 17  

    Cięgno rozruchu na zimno działa? Steruje tym cięgnem silniczek krokowy. Można sprawdzić czy silniczek działa poprzez ręczne wysterowanie ( pociągamy linkę do oporu ,a druga osoba odpala auto ).

    0
  • #11 15 Lut 2009 20:36
    artfik
    Poziom 24  

    Witam ,Podepnę się pod post mam identyczny problem mondeo mk2 1,8 tdi objawy identyczne raz już musiałem ciągać oprzy dużych mrozach .,choć mówią że nie wolno ale pytałem mechanika no i zapalił. Jestem krótkim posiadaczem tego auta i chciałbym się dowiedzieć gdzie jest ręczne cięgno pompki bo ja tego nie używam i może w tym problem. I proszę o odpowiedż jak zakończyła się sprawa

    0
  • #12 15 Lut 2009 21:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 16 Lut 2009 20:53
    m.marcin
    Poziom 17  

    elektrit napisał:
    m.marcin napisał:
    Moim zdaniem należy sprawdzić silniczek krokowy .

    Dla twojej informacji, boś niekumaty-to nie żaden silnik krokowy, a zwykły silnik komutatorowy. Jak w zabawce.
    I co on ma do cięzkiego rozruchu po przestoju to sam nie wiem.

    Po pierwsze to przypomnę koledze punkt 10.8 regulaminu ( nie jest dozwolone obrażanie innych użytkowników ).
    Po drugie może i nie użyłem nazwy książkowej ( w orginale: silnik regulacyjny biegu jałowego silnika wysokoprężnego ) to nie zmienia to faktu że problemy z uruchomieniem silnika Mondeo 1,8 TD 1999r poszły w niepamięć po wyczyszczeniu silniczka oraz styków ograniczających jego ruch ,a które w nim się znajdują.
    Po trzecie ma on dużo do uruchomienia silnika gdyż podnosi prędkość obrotową z 850 do 1100 obrotów co pozwala na łatwiejszy rozruch.

    0
  • #14 16 Lut 2009 21:03
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 16 Lut 2009 21:20
    m.marcin
    Poziom 17  

    Mam pytanie :Po co wchodzisz w temat jak nie chcesz pomóc ?
    Ja ze swojej strony opisałem przypadek jaki do mnie trafił a że objawy miał takie same więc podpowiadam co zrobiłem , jak usunąłem usterkę. Jeżeli przez to komuś pomogę - jestem zadowolony.

    1
  • #16 16 Lut 2009 21:23
    psia_koncówa
    Poziom 15  

    Czy ludzie posradali zmysła, wszystko co się kręci i buczy jest krokowe?
    I jedynym zadaniem jest ustalanie prędkości obrotowej?

    0
  • #17 22 Lut 2009 22:03
    marek kolbusz
    Poziom 16  

    Proponuję zajżeć na strony Mondeo Klub , tam temat jest bardzo dokładnie opisany

    0
  • #18 29 Mar 2009 16:32
    winetoo22
    Poziom 9  

    wydałem górę pieniędzy na mechaników i elektrykow i nic
    wymieniam co jakiś czas akumulator na nowy który sypie się po wielokrotnych próbach uruchomienia i jakoś jeżdżę

    0
  • #19 29 Mar 2009 19:11
    DJ_Opornik
    Poziom 20  

    Ludzie czy w tym kraju nie ma porządnych mechaników, czy może autor wątku jeździ po grzeblach?

    To jest prosty silnik, jedyne co może przeszkadzać mu w paleniu rano to:
    -zapowietrzanie;
    -niesprawne świece;
    -niewłaściwy kąt wtrysku;
    -słabe ciśnienie na garach;
    -zużyta pompka przetłaczająca w pompie wtryskowej;

    Wszystkie te usterki nie są trudne w diagnozie. Silnik wolnych obrotow ma pomijalnie mały wpływ na palenie, Mój Mondo ma go niesprawnego i nie przeszkadza mu w paleniu. Wystarczy lekko musnąć pedał gazu przy rozruchu. A potencjometr to tylko ozdoba służący do sterowania EGR-em

    0
  • #20 29 Mar 2009 20:52
    Mirek.tok
    Poziom 19  

    Uwaga silnik 1,8 TD ENDURA ma inne świece założenie od 1.8 TD może spowodować nieodpalenie silnika (świeca sie nie dogrzewa)

    0
  • #21 30 Mar 2009 16:49
    winetoo22
    Poziom 9  

    Swiece wymieniali mi dwa razy raz krótkie a teraz długie i nie ma różnicy spręż podobno na czwórkę tak określił "najlepszy" mechanik w Olsztynie w serwisie firmowym forda powiedzieli że mogą wymienić silnik ale czy to załatwi problem to też nie gwarantują

    0
  • #22 30 Mar 2009 22:43
    DJ_Opornik
    Poziom 20  

    To do sprawdzenia zapowietrzanie, oraz kąt wtrysku. Wszak już nasi ojcowie mawiali: "Kunta ni masz dobrego - palenia nie będzie szybkiego".
    Ta "czwórka" to ile barów? Jakie warunki pomiaru (czas postoju, temperatura zewnętrzna)?

    Podgrzewaj dłużej niż kontrolka sugeruje. Podgrzewanie trwa ponad 10s, zgaś dmuchawe i radio, bedzie słychać przekaźnik jak odpuszcza. Podgrzej go raz porządnie 10s, potem cofnij kluczyk i włącz grzanie jeszcze raz, na 5s, po czym pal muskając pedał gazu na 10 - 20% skoku - jeśli nie zaskoczy w ciągu 10 sekund - powtarzaj procedure od nowa. Napisz jakie efekty próby.

    0
  • #23 03 Kwi 2009 20:19
    winetoo22
    Poziom 9  

    właśnie tak uruchamiam ale muszę powtarzać to kilkakrotnie/ 3-5razy/co powoduje szybkie zużycie akumulatora

    0
  • #24 12 Kwi 2009 22:00
    robert29475
    Poziom 12  

    Kolego biały dym świadczy o zbyt wczesnym zapłonie lub o tym że płyn chłodniczy przedostaje się do cylindrów. Jeśli nie ubywa ci płynu w zbiorniczku to sprawdź ustawienie zapłonu.

    0
  • #25 20 Kwi 2009 16:43
    winetoo22
    Poziom 9  

    Płyn chłodniczy minimalnie ubywa ale jak może dostawać się do cylindrów co należy sprawdzić

    0
  • #26 20 Kwi 2009 17:50
    stachu121
    Poziom 19  

    Uszczelka pod głowicą, szczelność głowicy - wystarczy niewielkie pękniecie niewidoczne okiem aby kompresja uciekała i płyn dostawał się w komorę spalania.

    0
  • #27 29 Kwi 2009 23:37
    XDX
    Poziom 10  

    elektrit napisał:
    m.marcin napisał:
    Moim zdaniem należy sprawdzić silniczek krokowy .

    Dla twojej informacji, boś niekumaty-to nie żaden silnik krokowy, a zwykły silnik komutatorowy. Jak w zabawce.
    I co on ma do cięzkiego rozruchu po przestoju to sam nie wiem.


    Ludzie głowa boli od mozliwości z tym silniczkiem :|

    Ten silniczek nazywa się fachowo: silnik wspomagania wolnych obrotów. jest ważny przy zimnym silniku bo działa jak ssanie ale tez ma znaczenie przy klimatyzacji po po uruchomieniu podciaga obroty aby silnik nie dostał zajawki.

    A tak ogólnie to proponuje zaglądać na mondeo klub polska tam sa maniacy fordów i tam można czerpać wiedzę.:D

    0
  • #28 18 Paź 2009 08:49
    zizitop901
    Poziom 13  

    witam. zgadzam sie z tym że mechanizm pod aku w fordzie 1.8dt to regulator wolnych obrotów, podciaga obroty przy klimie i gdy zimny silnik terz, jest to mechaniczy wyprzedzacz konta wtrysku umozliwiajacy szybszy rozruch np gdy jest temp na -.i tak u mnie on działa ale nie w pełnym zakresie wychylenia dzwigni jak opalę to słychać
    że obroty sa wyzsze po kilku minutach opadają i widać ze linka podciąga i zwalnia dzwigienkę. u mnie jest taki kłopot chce ustawić obroty na pompie lucas, ktos pisał ze wolne ustawia sie śrubą zderzaka dzwigni przepustnicy-szczerze to niewiem czy to jest fachowe rozwiazanie. jesli ktos ma opis ze zdjęciami to proszę o pomoc w sprawie obrotów. kłopot z obrotami to podstawa mondziaków z silnikami diesla i pompa lucas niema ona samoodpowietrzajacego zaworka jak np pompa bosh ktura go ma. przewody paliwowe, pompka paliwa na filtrze, zawór paliwa na pompie-nieszczelny i cofa paliwo, miejsca połaszeń przewodów paliwowych, kolejna sprawa niewiem jak z sitkiem w baku-ktos wie jak sie do niej dobrać wyczyścić? no i podgrzedwacz paliwa fakt przypchany dziutawy-ale jesli cos jest przypchane to mało paliwa zasysa pompa i czy ona ssie tak mocno by powstało takie podciśnienie by wytworzyły sie pęcherzyki powietrza gdy np przypchany filtr? mozliwości wiele. moga byc rozreg końcówki wtrysków leja role jak ze strzykawki a nie jak zraszacze, za małe ciśnienie ma pompa na końcach wtrzysku, uszkodzony czujnik poł wałka za pompą. sporo mozliwości to jedna z wad diesli. ale na początek szczelnić.

    1
  • #29 06 Sty 2010 10:44
    Michał87
    Poziom 10  

    panowie odnosnie tej pomkpi wlasnie ja rozebralem tylko niechcacy wszystko z niej wypadlo i nie wiem co i jak w kolejnosci wkladac tak zeby bylo dobrze mam membrane i 2 zasleki jedna z takim bolcem druga bez pomozcie bo nei chce tego popsuc bo sie naciekalem za ty zestawem naprawczym

    0
  • #30 07 Sty 2010 16:04
    zizitop901
    Poziom 13  

    gdzieś na forum była dokładna instrukcja jak i co pokoleji pokazane w fotkach i ładnie opisane

    3