Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nexia 1,5 za wysokie ciśnienie oleju

05 Lut 2009 21:29 8826 27
  • Poziom 11  
    Witam.Nexia-wymienione pierścienie,zrobiona głowica,pezed złożeniem wylany olej z popychaczy.Ayto odpala na parę sekund i gaśnie. rozrusznik miele jak przy braku ciśnienia na tłokach. Pomiar-rzeczywiście nie ma ciśnienia na garach. Auto postoi z pół godziny ciśnienie sprężania jest. Odpalam,chodzi parę sekund i gaśnie. Mierzę ciśnienie oleju - pokazuje ponad 6 atm. Wygląda na to że podstawiają się popychacze.Może ktoś miał taki przypadek?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 35  
    Regulator ciśnienia jest pod imbusową śrubką przy pomie oleju, widoczna z góry..
  • Poziom 11  
    Sprawdzony. Nie pod imbusową, a na klusz bodajże 22,ale 100 procent ok. Przesuwa się lekko,spręzyna w porządku
  • Poziom 14  
    Witam!a był moze wymieniany wałek rozrzadu podczas tej naprawy.?
  • Moderator Samochody
    bartek_j napisał:
    Regulator ciśnienia jest pod imbusową śrubką przy pomie oleju, widoczna z góry..

    Zanim zacznie grzebać w zaworze, może wpierw należało by dociec czemu to ciśnienie jest za wysokie i o ile?
  • Poziom 11  
    Nie był wymieniany ani wtjmowany z obudowy.Robora raczej prosta niewiele mozna popsuć a tu taki numer.No właśnie dlaczego jest za wysokie ciśnienie?
  • Moderator Samochody
    Pierwsza możliwość - uszkodzony zawór przelewowy pompy, druga - zbyt gęsty olej, trzecia - "zabite" szlamem kanały olejowe. Mierzyłeś w otworze czujnika ?
  • Poziom 11  
    Pompa sprawdzona,jest ok. Ciśnienie mierzyłem w otworze czujnika.Nie mam juz pomysłów. Chyba skrócę sprężynę zaworu.
  • Moderator Samochody
    Zdzich50 napisał:
    Pompa sprawdzona,jest ok. Ciśnienie mierzyłem w otworze czujnika.Nie mam juz pomysłów. Chyba skrócę sprężynę zaworu.

    Nie radzę - lepiej kupić i wymienić kompletna pompę, cudów nie ma, musi być jednak coś nie tak z korpusem i tłoczkiem zaworu, zanieczyszczony opiłkami np.
  • Poziom 11  
    Robokop.jeżeli masz taką usterkę to wymonyowany element sprawdzasz i oglądasz 3 razy. Pompę i zawór wymontowywałem dwukrotnie.Wydae się 100 procent sprawna.Jezeli skracajac sprężynę ustalę ciśnienie na 1,5 atm. t będzie jezdził. W razie spadku ciśnienia zapali mu sie kontrolka,wtedy go sholuję.
  • Poziom 16  
    Popatrz czy wałek rozrządu ma prawidłowe smarowanie.
    Mógł się przytkać otwór w obudowie wałka(za dużo silikonu wokół otworka przy zakładaniu obudowy na głowicę) i popychacze są zbyt mocno pompowane.
    Zawór w pompie ma się prawie sam wysuwać po odkręceniu śruby i wyjęciu sprężyny. W moim(astra) zacinał się na mrozach i też było ciśnienie ponad 6 atm i przez pompowanie popychaczy podtarło krzywki i czopy wałka i w obudowie przez zbyt mocno dociskające popychacze.
    Pompa była produkcji "no name" ale i w oryginalnej coś takiego może się zdarzać.
    Dodałem to teraz po przeczytaniu ostatniej wypowiedzi.
    Podłóż kilka podkładek pod śrubę sprężyny(chyba ,że coś przeszkadza w swobodnym jej odkręceniu).
    Ucinać sprężynę niezbyt warto jeśli do tej pory była dobra.
  • Poziom 11  
    Wydaje mi sie że gdyby byłzatkany kanał dopływowy oleju do obudowy wałka to popychacze by klepały a nie podstawiały się bo nie byłoby ciśnienia na obudowie wałka
  • Poziom 16  
    Może się zapędziłem.
    Jeżeli to jest 8V i smarowanie wałka jest takie jak w oplu 1.6 8V to gdy zatkasz-przytkasz ten otworek to olej nie ma ujścia poprzez dziury w krzywkach i smarowanie czopów. Zwiększa się w wyniku tego cisnienie na magistrali zasilającej popychacze.
    Sam ostatnio zwiększyłem ten otworek z ok 1,9-1,95 do 2,5mm. to wszystko dzięki właśnie zacinającemu się zaworowi w pompie o czym pisałem wcześniej. Było duże ciśnienie. Tłoczek zaworu przylapywala obudowa na mrozie i przy odpalaniu było duże ciśnienie i popychacze tak naciskały, że dobry wałek podjechało na czopach i krzywkach. Do wałka olej dochodzi najpóźniej. Spręzyny zaworów nie dawały za wygraną i zawory nie puszczały.
    Podnieś samochó tak żeby prawe koło było uniesione, odkręć świece, pokrywę zaworów i kluczem do kół pokręć kołem jak korbą na 4biegu.
    Akurat dzisiaj tak robiłem zeby obserwować jak dochodzi smarowanie wałka i jego krzywek. Nie mogę teraz sobie dać rady żeby właściwie podetrzeć wałek z czopami i dźwigienkami. I dlatego robiłem to ręcznie.
    Z powiększenia otworka jestem zadowolony bo i tak popychacze nie klepią a wałek zaczyna się wygladzać.
    Ale zrobiłem to na własne ryzyko i nie polecam jak jest wszystko ok.
    W 1.8 jest kilka otworków dających smarowanie na wałek i dłużej wytrzymuje.
    Chodzi mi jesynie o sprawdzenie upływu oleju przez otwory smarujące krzywki.
    Zaworek-tłoczek można objechać delikatnie papierem np 500tką-jesli ma przycięcia-ja tak zrobiłem. Mam dostęp trudny bo łapa trzyma pompę wspomagania i klimatyzacji i zasłania zawór pompy i klnę jak mam coś tam robić bo jest kupa roboty. Dlatego pisałem o dostępie do zaworu pompy.
    Można dopasować krążek-podkładkę o grubośći np. 3-4mm żeby troszkę mniej dociskała sprężyna tłoczek.
    Przy tym kręceniu kołem będziesz mógł od razu sprawdzić czy zawory zostają uchylone. Jeśli tak to trzeba szukać bo dalsze próby mogą się źle skończyć jeśli silnik jest kolizyjny(mój jest wyjątkowo-C16SE).
  • Poziom 10  
    Witam. czy ktoś jeszcze bierze udział w tym poście?
    Mam problem z 1,5 8v,z zawysokim ciśnieniem,moje pytanie jest takie :
    czy przy zadużym ciśnieniu też świeci kontrolka smarowania?i gdzie dokładnie jest ten otworek który powiększałeś ZMIANOWY?
    Pilne czekam.
    Przy podłączonym wykręconym czujniku wciskałem żeby zwarł(symulacja ciśnienia) też świeciła kontrolka.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    witam.
    Ciśnienie mierzyłem było:6 bar przy nagrzanym silniku,
    wymieniłem czujnik,
    wyczyściłem zaworek nadciśnieniowy,trochę mniej:4 bary,
    wymieniłem olej -nie rewelecja bo niemam roboty-10/40
    +filtr,wyczyścilem jeszcze raz zaworek -efekt:od 3 do 4 bar,
    kontrolka jak świeciła tak świeci,
    Autko kupiłem tydzień temu do poprawek lakierniczo blacharskich- z tym sobie radzę natomiast z silnikami nie bardzo.
    Nowemu czujnikowi też robiłem symulację:podłączony do wtyczki i wcisnąłem zapałką żeby sprawdzić czy zareaguje-brak reakcji.
    po kablach sądzę że idą do sterownika,ale nie wiem czy tam coś będzie wywoływać świecenie kontrolki.
    Przepraszam że się podłączyłem pod ten post,
    myślałem że lepiej będzie napisać tam gdzie już ktoś,
    kombinował z podobną sprawą niż zaczynać coś nowego.
    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    witam
    czujnik ma trzy kable czerwono-żółty,biały i biało-brązowy
    tego ostatniego nie jestem pewien
  • Moderator Samochody
    3 kable do czujnika ciśnienia oleju ?!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    W silnikach 16 zaworowych Daewoo, czujnik ciśnienia oleju steruje pompką paliwa. Nie słyszeliście nigdy o tym? Pompka załączana jest na kilka sekund po włączeniu zapłonu do nabicia ciśnienia w magistrali, potem uruchamiana jest znowu po pojawieniu się ciśnienia oleju. Ot taki patent żółtych braci.
  • Poziom 10  
    To silnik 1,5 8v
    Ciśnienie w porządku?
    Pali i jeździ- przyjechałem nim 180km,problem z tym że mimo się odłączy czujnik to też świeci kontrolka smarowania.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Właśnie taki czujnik jest u mnie i od takiego odłączałem kable i w miejscu gdzie się go wkręca mierzyłem ciśnienie,
    Z tego co czytałem powyżej zostaje mi sprawdzić wałek rozrządu,ale jak-chyba każdy chciałbym tego uniknąć ,czy jest jakiś "hak" oprócz tego wałka?
    Chyba Ze trafiłem na nowy wadliwy czujnik?
    Czy jak ściągnie się złącze z czujnika kontrolka powinna zgasnąć -mi się wydaje że powinna nie świecić-a umnie świeci przy ściągniętych kablach.
  • Poziom 2  
    Środkowy PIN bez ciśnienia jest połączony z obudową czujnika - przez to połączenie zamyka się obwód żarówki kontrolki do masy (żarówka świeci). Po uruchomieniu silnika i odpowiednim ciśnieniu oleju styk zostaje rozwarty i żarówka gaśnie, natomiast dwa skrajne oiny są w tyn momencie połączone ( druga para styków) i służą do zasilania pompy paliwa.
    Obecnie w sprzedaży są tylko wadliwe czujniki, które są nieszczelne i pojawiają się wycieki oleju na styku obudowy i izolatora oraz przy PINACH. Wymieniłem w ciągu miesąca 4 czujniki- wszystkie ciekną. Problem zgłaszają inni użytkownicy Nexii