Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 brak iskry i sterowania pompą

luki1979 05 Lut 2009 22:24 14910 37
  • #1 05 Lut 2009 22:24
    luki1979
    Poziom 14  

    Witam
    Peugeot 306, 99r 1.6i 90KM Motronic.
    Brak iskry, brak sterowania pompą. Auto przyjechało do mnie na lawecie, odpalane przez klienta na urządzeniach rozruchowych - cały czas rozładowywało baterię (podgrzewanie pod przepustnicą cały czas działało).
    Czy mógłby ktoś z Was podać schemat od stacyjki przez sterownik do przekaźnika podwójnego? Nie mam na tym przekaźniku w ogóle sterowania ze stacyjki (są i plusy i masy, ale żadnych zmian po za/wyłączeniu zapłonu). Ewentualnie podpowiedzcie proszę, czy jest bezpośrednie zasterowanie tymi przekaźnikami ze stacyjki czy wszystko idzie przez sterownik (przekaźnik ten załącza wtryski, pompę i regulator biegu jałowego chyba)?
    Z góry wielkie dzięki za pomoc!

    0 29
  • Pomocny post
    #2 06 Lut 2009 00:27
    mirek210
    Poziom 15  

    Witam na początku odpowiem ,wszystko idzie przez sterownik, na początku sprawdź czy jest iskra i czy po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon pracuje pompa , powinna pracować przez około 5 sekund, jeśli nie pracuje to może być walnięty przekaźnik czasowy a w najgorszym wypadku sterownik ,co się rzadko zdarza .Jeśli masz iskrę to jest ok ,jeśli niema to może być walnięty moduł zapłonowy lub czujnik halla , jeśli jest uszkodzony to nie będzie iskry i nie będzie chodziła pompa podczas kręcenia sinikiem,
    zamieszczam schemat instalacji sterownika i przekaźników życzę powodzenia.

    2
  • #3 06 Lut 2009 00:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 06 Lut 2009 18:53
    luki1979
    Poziom 14  

    mirek210, dziękuję za schemat i za to masz "pomógł" ode mnie.
    Po przekręceniu stacyjki nie słychać pompy - tak jak napisałem powyżej.
    elektrit, możesz mieć rację. Masz pomysł na sprawdzenie immobilizera w tym aucie? Żadna kontrolka immo na desce się nie świeci (może ten typ nie ma kontrolki immobilizera na zegarach?). Właśnie podpiąłem KTS650, jest zapisany tylko jeden błąd ze składem mieszanki - ale to nie jest przyczyna).
    Jedno co mnie ciekawi w tym, to to, że akumulator był rozładowywany przez stale działające podgrzewanie kolektora. Ze schematu załączonego przez kolegę wynika, że steruje tym również sterownik. Skąd na nim cały czas w takim razie sygnał przez przekaźnik do podgrzewacza?
    Jak myślicie Panowie od czego teraz zacząć?

    1
  • #5 06 Lut 2009 19:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 06 Lut 2009 19:12
    luki1979
    Poziom 14  

    Obawiam się, że mimo iż KTS i Motronic to wszystko Bosch, to jednak nie będzie opcji w tym urządzeniu kontroli immo.
    Ale jutro dalej będę z tym walczył.
    Czy pompa powinna być po załączeniu zapłonu zasterowana nawet gdy nie ma iskry lub jest jakiś inny problem ze sterowaniem iskrą?

    0
  • Pomocny post
    #7 06 Lut 2009 19:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 06 Lut 2009 19:38
    luki1979
    Poziom 14  

    to już jutro od rana. Na dziś mi wystarczy tych parchów psujących się.
    Dziękuję Ci bardzo za pomoc. Jutro zamelduję czy coś mi się udało zrobić.

    0
  • #9 07 Lut 2009 07:44
    luki1979
    Poziom 14  

    Mimo iż zadałem KTSowi z jakim sterownikiem ma się połączyć, mam informację że "sterownik nie mógł być jednoznacznie zidentyfikowany". Przez to nie mam podglądu wartości rzeczywistych, tylko pamięć i kasowanie błędów.
    Przeglądnę wiązkę elektryczną, może coś znajdę..

    0
  • #10 07 Lut 2009 08:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 07 Lut 2009 10:52
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 07 Lut 2009 11:46
    milejow
    Poziom 42  

    Przedzwon CRANK,a zwyklym miernikiem,wtrysk tez lezy?A w kts,ie wybierz tylko marke i model,reszte niech sam sobie znajdzie.Nie ma bata,musi go odczytac na 100%(z podgladem na zywca)niedawno robilem 206 1,6 i z lenistwa gapilem sie w pompe jak idiota.W koncu sprawdzilem cz.walu miernikiem,po kts,a tez nie chcialo mi sie isc:D

    0
  • #13 08 Lut 2009 14:28
    luki1979
    Poziom 14  

    elektrit, milejow, nie ma szans! Cokolwiek bym nie robił, nie mam nic oprócz pamięci błędów - żadnych wartości rzeczywistych title="Peugeot 306 brak iskry i sterowania pompą">:( Coraz bardziej uważam, że to coś z samym sterownikiem..
    georgesgr, schemat nie pokazuje gdzie na przekaźnik miałoby iść sterowanie bezpośrednio ze stacyjki.
    Natomiast dziwi mnie jedna rzecz: na 33 pinie sterownika mam cały czas napięcie. Dopiero jak wyciągnę przekaźnik podwójny, to napięcie zanika. Jak wepnę przekaźnik, od razu załącza jeden przekaźnik (ten odpowiedzialny za wtryski i podgrzewanie kolektora) - mimo iż zapłon mam wyłączony. Co o tym myślicie?
    Zasilania i masy sprawdzone (30 na 49, 15 na 21 pinie i to co mnie dziwi czyli 15 na 3, która jest stała i niezależna od zapłonu. 31 na 1,6,23, 28 pinie są ok).
    Gdy zasterowałem 15 pin, przekaźnik od pompy się załączył i pompa również, silnika jednak nie można dalej uruchomić. Czujnika położenia wału nie sprawdzałem, ale obrotomierz podczas kręcenia podnosi się.
    Co radzicie sprawdzić - szczególnie odnośnie tego 33 pina na sterowniku, ewentualnie coś z immo?

    0
  • #14 08 Lut 2009 14:46
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 08 Lut 2009 15:50
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 08 Lut 2009 16:57
    luki1979
    Poziom 14  

    elektrit napisał:
    Cyknij to czyms innym niż zielonka.

    tak zrobię.

    georgesgr napisał:
    Jaki masz typ wtrysku? Schemat powyzej, MP7.2, nie byl stosowany w TU3 lecz w TU5.

    gdzie znaleźć albo po czym poznać jaki mam typ wtrysku? VIN by Ci pomógł? System to Motronic MP7.2, ale nie znam oznaczeń TU3 lub 5.

    0
  • #17 08 Lut 2009 17:16
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 08 Lut 2009 17:41
    luki1979
    Poziom 14  

    aż polazłem teraz do tego auta żeby zweryfikować:
    Najpierw to co się zgadza:
    49 pin jest stałe zasilanie +12V
    21 pin jest postacyjkowe
    I teraz tak:
    48 pin to zasilanie postacyjkowe (jesteś pewien że ma być tam stały plus?). Żeby było ciekawiej gdy żabka kontrolki wpięta do masy, to podłączając ostrze do 48pina mam sterowanie pierwszego przekaźnika (poprzez kontrolkę).
    50 pin brak różnicy. Czy zapłon włączony czy nie mam tam cały czas poziom masy.
    Co o tym sądzicie? Wg schematu 48 pin jest od immo.

    0
  • #19 08 Lut 2009 18:19
    emeryt2
    Poziom 42  

    Gdy wyciągniesz przekaznik zespolony na 33 masz dalej 12 V? czy dopiero jak włożysz przekaznik. Jeżeli to drugie to przekaznik do przeglądu lub jego gniazdo. Na pinie 50 , masa dopiero po inicjacji 15.
    Smierdzi mi to na sterownik.

    0
  • #20 08 Lut 2009 19:18
    luki1979
    Poziom 14  

    Na 33 napięcie zanika gdy wyciągnę przekaźnik zespolony.
    Na 50 cały czas masa niezależnie od tego gdzie trzymam kluczyk.
    I 33 i 50 wiąże się z tym samym przekaźnikiem, który jest niewłaściwie sterowany (zawsze, zamiast tylko na zapłonie). Tylko jaka jest tego przyczyna? Jeśli się coś Wam nasunie, podpowiedzcie proszę.

    0
  • #21 08 Lut 2009 21:20
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 08 Lut 2009 22:18
    luki1979
    Poziom 14  

    dzięki za schemat.
    Jutro prawdopodobnie będę miał launcha do testu tego żabojada. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

    0
  • #23 08 Lut 2009 23:23
    ROMAN1699
    Poziom 11  

    Czasami się zdarza że klijent wszystkiego co robił {kombinował } nie powie, mógł podłączyć odwrotnie baterie ,miałem takie przypadki . Moge się mylić ale sprawdzić można.

    0
  • #24 08 Lut 2009 23:26
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 09 Lut 2009 08:40
    luki1979
    Poziom 14  

    ROMAN1699 napisał:
    Czasami się zdarza że klijent wszystkiego co robił {kombinował } nie powie, mógł podłączyć odwrotnie baterie ,miałem takie przypadki

    tym bardziej, że klientowi padła bateria i odpalał auto na urządzeniach rozruchowych - całkiem możliwe że pomylił klemy, a mu np wstyd się przyznać.
    Koncentruję się w takim razie na samym sterowniku - dam znać jak co znajdę. Ale to za kilka chwil, bo już stoi passat (kolejny lawetowiec) - pali pół minuty i gaśnie :)
    W nowym tygodniu życzę Wam samych nieskomplikowanych napraw :)

    0
  • #26 09 Lut 2009 20:49
    luki1979
    Poziom 14  

    Panowie, bardzo dziękuję za pomoc.
    Winny braku iskry i pompy był immobilizer. Auto już jeździ.
    Co do tego wysterowania pierwszego przekaźnika, to problem pozostał - podgrzewanie kolektora dalej działa mimo wyłączonej stacyjki. Ale klient chce odebrać auto z wypiętą kostką od niego, więc tak pewnie na razie pozostanie.
    Jeszcze raz bardzo dziękuję za Waszą chęć pomocy i dzielenia się wiedzą. Oczywiście "pomógł" wcisnąłem :)
    pozdrawiam

    0
  • #27 08 Mar 2009 01:09
    Anem
    Poziom 11  

    Witam. Jako że temat już istnieje wiec się podłączam. Mój problem jest podobny, lecz brak iskry i zasilania na pompce paliwa to nie wszystko. Problem jest jeszcze z obrotami na jałowym. Całość się zaczęła po tym jak samochodzik stał koło 6 miesięcy niejeżdżony. Włożyłem akumulator wsiadam, wpisuje kod i nie pali:( zauważyłem że pompka paliwowa nie chodzi i brak iskry. Po podłączeniu na "krótko" fura odpala lecz pozostaje problem z gaśnięciem na jałowym. Czytałem troszkę na ten temat i chciałem zacząć od czujnika obrotów wału, lecz nie mam pojęcia nawet gdzie on siedzi i czy wymiana może coś pomóc. Jakie jest wasze zdanie Panowie i co Wy radzicie?

    0
  • #28 09 Mar 2009 09:23
    mazda32316
    Poziom 1  

    w peugeot 306 jest taka puszeczka w której znajduja się 2 przekażniki odpowiedzialne za pompe i iskre, działa to na zasadzie imobolaisera, znajduje się też tam programator przepustnicy. Musisz znalesć ta puszeczke i zmienić 2 oporniki które poprostu się spaliły. Zawieź to do elektro-mechanika a napewno Ci to zrobi. szukaj tego pod maską po prawej stronie albo pod kierownicą. do tej puszeczki wchodzą tylko dwie kostki. pzdro ;)

    1
  • #29 09 Mar 2009 11:52
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #30 09 Mar 2009 12:21
    emeryt2
    Poziom 42  

    Czego to się można dowiedzieć na tym forum , w snach bym tego nie wyśnił.
    Oporniki pomylił chyba z diodami zabezpieczającymi SEM.

    0