Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z odpaleniem silnika ROVER 416 97r

06 Lut 2009 13:15 11385 20
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z odpaleniem silnika . Objawy są następujące: w momencie rozruchu silnik jakby załapywał ale nie odpala. Sprawdzałem rozrząd , połączenia masy(wyczyszczone),wszystkie kostki jakie tylko były możliwe czy są wpięte i nic dalej to samo. Immobilaiser rozłącza kontrolka gaśnie, iskra na świecach tez jest. Wymieniłem juz kopułke, palec,świece i nic się nie zmiennia tylko załapuje. Co to może byc?Czy może ktoś mi pomóc bardzo prosze. Bo sam już niewiem gdzie ręce włożyc. Z góry dziękuje.
  • Poziom 42  
    Paliwo dochodzi , pompka pracuje?
  • Poziom 9  
    Paliwo jest pompke paliwa tez slychac,czuc paliwo takze to mozna wykluczyc
  • Poziom 42  
    To , że czuć paliwem , to jeszcze nie dowód,że jest w cylindrach. Czy są kluczowane wtryski , tam jest sterowanie grupowe. Silnik na dwóch wałkach rozrządu?
  • Poziom 9  
    Paliwo jest bo widać po wykreceniu świec ,co do rozrządu jest na dwóch wałkach
  • Poziom 9  
    Co do wtrysków są kluczowane a jeżeli dobrze kojarze to wtrysk jest grupowy bo w jednym czasie wszczykują paliwo tylko,że w momencie wtryskiwania w pewnym momencie przestaja na jakąś chwilke i z powrotem wszczykują czy to jest normalne i jakie powinno być ciśnienie paliwa? Prosze pomóżcie bo już nie mam siły i pomysłów.
  • Poziom 33  
    Wymień jeszcze przewody wys. nap. wystarczy jeden wadliwy i tak będzie.
  • Poziom 42  
    Przewody wysokiego napięcia i ich wymiana ,to nie teraz

    Pisałem , że są sterowane grupowo , po dwa. Ty piszesz , że wszystkie "leją" na raz.Czy dobrze rozumiem.
    Ciśnienie: pompa winna dawać 4,1 bara , a wtryski otwierają się przy 3 barach.
  • Poziom 9  
    dokładnie tak 2 dni temu wykreciłem listwe w momencie rozruchu dają wszystkie naraz czy to źle?

    Dodano po 1 [minuty]:

    a ciśnienie paliwa 5,1

    Dodano po 30 [sekundy]:

    a ciśnienie paliwa 5,1

    Dodano po 4 [minuty]:

    jeszcze jedno samochód po wzieciu na chol odpaliło,myslałem że bedzie ok ale sie mylilem miał tylko wolne obroty niechciał sie wkręcić,wkręcił sie tylko 2 razy z gasł i dalej to samo
  • Poziom 42  
    Po zgaśnięciu , jakie świece , mokre czy suche?
  • Poziom 9  
    Po zgaśnieciu świece są suche ,mam pytanko co do ciśnienia paliwa czy to co podałem jest ok.Ciśnienie mierzyłem na wyjściu powrotu paliwa.
  • Poziom 42  
    Zatykając powrót do zbiornika , to jest ciśnienie wydajności pompy.

    Podaj genezę powstania tego defektu , czy coś było robione przy silniku lub nadwoziu?
  • Poziom 9  
    Była wymieniana uszczelka pod głowicą

    Dodano po 4 [minuty]:

    A co do ciśnienia paliwa tak właśnie było mierzone.
    Mam pytanie czy może to byc przytkany katalizator?
  • Poziom 9  
    Katalizator sprawdzony i jest ok. Dzisiaj samochód odpalił z kluczyka na jakieś 10 sekund i zgasł, samochód był zimny i nie odpalany przez jakieś 3 dni. Jest jak poprzednio pali tylko na holu i ma tylko wolne obroty. Mam pytanie czy moga to powodować błędy w komputerze ? Prosze o pomoc
  • Poziom 10  
    Sprawdz ciśnienie na wszystkich tłokach czy masz równe
  • Poziom 9  
    Dziękuje wszystkim za pomoc samochód odpalił po prawie dwóch tygodniach szukania i sprawdzania. Co się okazało elktryka w porządku,problem tkwił w rozrządzie.Były zamienione koła na wałkach rozrządu i ich osadzenie gdyż w wersjach silnikowy rover K16 trzeba zwrócic szczególna uwage na oznaczenia klinów przed ich demontarzem po odkręceniu śrób mocujących. Gdyz p rzy takiej zamianie kół i klinów zmienia się fazy rozrządu i powstaje nielada problem bardzo trudny do zlokalizowania. Po zamianie kół i powtórnym ustawieniu na znaki samochód odpalił bez problemu. Jeszcze raz wszystkim dziekuję za udział w forum i Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Wiec chciał bym odświeżyć temat i mam ten sam problem z takim Roverem ,objawy są identyczne z ta różnica ze nic nie było grzebane przy motorku,kopułka wymieniona i nic filtr paliwa i też nic,zastanawiają mnie te kable ale sprawdzałem każdy jeden na krótko i konia iskra zabije nie wiem co dalej ,nie mam gdzie ciśnienia zmierzyć na tłokach ale powinno być ok bo silnik zgasł w czasie jazdy,nawet jak by miał dziurę w jednym to musi odpalić,czasem się tak zachowuje jak by lewych obrotów dostał.
    proszę o jakieś podpowiedzi co jeszcze można sprawdzić i jak bo pomysły mi się kończą...
    Z góry dziękuję.
  • Poziom 2  
    ja mam to samo dokładnie ale po myciu silnika . czyżby rozrząd przeskoczył
    ??????????????
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie przeskoczył, u Ciebie jest inna usterka. Zobacz co traci, paliwo czy iskrę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Chyba, ze udało Ci się nalać wody do kolektora ssącego, wtedy sprawdź ceny silników na all...o!
  • Poziom 2  
    Witam mam podobny problem,tylko ze roverek jest z 99r, tez przerywal w czasie jazdy jakby odcinalo doplyw paliwa, dzialo sie tak przez dwa dni az w koncu zgasl i nie chce zapalic, iskra na swiecach jest, paliwo pompka pompuje, po wykreceniu swiec dwie byly mokre. Nie mam pojecia co sie stalo???