Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TV Plazma Thomson 42WM03L wymiana płyty ZSUS

Agielos 07 Feb 2009 11:38 7536 3
    Agielos
    Level 23  
    Witam .
    Mam pewien problem telewizor w Thomson ale w środku to LG.
    Uszkodzona była płyta ZSUS 6871QZH030B , po jej wymianie TV uruchania sie, fonia jest prawidłowa , reaguje na pilota słychać pracujący moduł YSUS i ZSUS prawidłowe napiecia z przetwornicy , ale niestety ekran pozostaje całkowicie ciemny .
    Co w takim przypadku trzeba wziąść jeszcze pod uwagę i w jakim kierunku dalej skierować poszukiwania , wymieniałem już kilka płyt ZSUS ale nigdy nie miałem jeszcze takiego przypadku coby po jej wymianie coś było nie tak . Czy może sprzedali mi jakiś uszkodzony moduł ZSUS , bo w dzisiej szych czasach można wszystkiego sie spodziewać . Jak można sprawdzić w takim przypadku czy jest on dobry.
    Nie mam dużego doświadczenia w plazmach bo w wiekszości naprawiam telewizory LCD TFT , wiec może dla bardziej obeznanych kolegów w tym temacie jest to niezbyt mądre pytanie , ale prosze o wyrozumiałość.
    Agielos
    Level 23  
    Klient twierdzi ze przed uszkodzeniem obraz zaczął blednąc i ciemnieć aż znikł całkowicie , po otwarciu tv jak pisałem wcześniej znalazłem uszkodzoną chybrydę i rozerwaną jedną diodę 61FC4 na module ZSUS . Wymiana płyty nie usuneła usterki i w dalszym ciagu panel wyświetlacza pozostaje całkowicie czarny , podejrzewam jeszcze uszkodzenie YSUS jednak nie jestem pewien czy na sto procent jego uszkodzenie może powodować całkowity brak obrazu , czy może poszła sama matryca nie wiem co o tym myśleć , ale mysle że matryca nie może sie aż tak uszkodzić coby nic kompletnie nie było widać .
    Proszę bardzo kolegów o jakieś wskazówki.
    lisek
    Service technician RTV